Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 

Életképek 24. kiadás 2. rész

Előző oldal

Margit körút, csak úgy.

A Baross téri áskálódások még nem fejeződtek be: a Kerepesi út alatti részen az új metrófeljáróhoz új aluljárót kezdtek el építeni, alaposan elterelgetve a forgalmi sávokat.

Itt lészen az új aluljáró majdan. Drága megoldás...

... de ez marad olyankor, amikor a tervezőknek nem volt annyi esze, hogy inkább a 24-es villamost hozzák be a tér közepére, közelebb a metróhoz, meg mindenhez. Persze akkor ki használná a gyönyörűséges aluljárójukat? Hadd gyalogoljon csak az a sok ember, legalább látják, hogy mire költötték el tök feleslegesen a pénzüket  - hiszen eddig is vezetett aluljáró erre az oldalra, és az új metrófeljárót abba is be lehetett volna kötni! A jelenlegi városvezetés annyira a föld alá akar terelni minden tömegközlekedést és gyalogost, hogy szinte érthetetlen, miért nem vették még bele Budapest címerébe a vakondot...

Más: Óbuda kocsiszín hűlt helye. Hátul még áll néhány fal a tárolócsarnokokból, de amúgy az egész úgy néz ki, mint valami atomtámadás utáni hadszíntér.

A régi épület tetejét elhordták, aztán abbamaradt a bontás. Vajon mi lesz vele?

Az előbbi, sötét képek után nézzünk kicsit naposabbakat! Helyszín: Újpest.

Egészen pontosan a Szilágyi utca, még pontosabban az Újpest-Rákospalota vasútállomás előtti rész.

Itt is nagy építések várhatók: az utcát kétirányúsítják (bár régebben az volt, csak kicsit életveszélyesen, mivel a kifele tartó autók a befele tartó villamosok vágányán haladtak).

(Jé, a tanuló-Tátra!)

De térjünk vissza a Szilágyi utcai munkálatokra: az új pálya helyét kiásták, az új oszlopok már állnak...

... miközben a régin még megy a forgalom. Ebből látszik, hogy az új vágányok MÁV területen (de legalábbis közelebb a vasúthoz) lesznek, hogy...

... a korábbi felállással ellentétben ne zavarják a közutat. Se az őket.

Vélhetően a 12/14-es elágazás is meg fog változni. A jelenlegi kinézetén felismerhető, hogy eredetileg a 12-es volt a fővonal, sőt, csak az létezett. A 14-es később jött.

Ma viszont már ő a fővonal...

... így nem csodálkoznék, ha a jövőben a 12-esé lenne a kitérő irány, tehát neki kellene lakanyarodnia az egyenesről.

Azt, ahogy a 12-es lemegy a vasút és a 14-es alá...

... valószínűleg nem fogják nagyon átépíteni, legalábbis az új oszlopok (már ha ezek azok) nem sejtetnek radikális változásokat.

"Alul járó" 12-es.

Azért remélem, hogy a vágányzatot felújítják, mert ez az ív elég vacak állapotban van!

Vessünk még egy pillantást az elágazás előtti megállóra, ahol kifele menet rendes megállóperon volt...

.... befelé viszont az úttestről kellett fel- és leszállni.

Gyors helyszínváltoztatás: Csömör HÉV állomás, esőben.

És hopp, máris a Gubacsi útnál vagyunk, a 3-as végállomásán...

... ahol aranyos TW6000-esek pihennek a fűben...

... meg kanyarognak mindenfelé.

Ezt nem teljesen értettem: a 30-as villamos 20 percenként, tehát kimondottan ritkán jár, mégis sikerült elcsípni egy olyan pillanatot, amikor a beérkező 30-as (ami mellől készítettem ezt a fotót) nem tudott beállni a Mester utcai végállomásra, mert ott még bent állt egy 30-as, illetve mellette egy 30A. Kicsit vicces, hogy szombat kora délután ekkora forgalom látszik itt, miközben az utasok meg csak várnak és várnak...

Na mindegy, ennyi volt az Életképek 24-edik "kiadása".

Folytatás itt!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra