életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Budapesti életképek 15. fejezet, 1. rész
Azt hiszem ismét itt az ideje pár mindennapi, vagy éppen pont nem mindennapi kép közzétételének. Veszélyes dolog ez a digitális fényképezés: szinte korlátlan számban készítheti az ember a fotókat, aztán pedig csak nem bírja ki anélkül, hogy megossza őket másokkal :-) Régi villamos a régi módon az út szélén: már nem sokáig lesz lehetőség ilyen pillanatok megörökítésére, mivel a Haller utca átépítése a küszöbön áll. Igaz, már tavaly is ezt mondtam... A BKV kibérelhető nosztalgiakocsijaként funkcionáló 611-es a pesti Dunapart viaduktján is jól néz ki, ezt meg kellett állapítanom :-) Én nem igazán (igazán nem) szeretem a Tátrákat, de ezen a képen még ez a típus is tetszik valamiért... Bár én az ex-hannoveri TW6000-eseket neveztem el "banánnak", a becenév tulajdonképpen a 1303-as Ganz csuklósra is illik. Ő egy kísérleti kocsi, a KCSV7-esek előfutára. Elől-hátul felkunkorodó kocsiszekrénye alapján messziről fel lehet ismerni, akkor is, ha az ember nem látja a tetőn levő plusz szerelvénydobozokat... Ő csak egy átlagos "ipari csuklós", de azért iderakom! A Fehér úti VJSZ telepen március folyamán érdekes dolgokat lehetett látni: egyrészt a korszerűsített T5C5K kocsikból egyre több állt az elülső udvaron... ... másrészt húsz évnyi kihagyás után ismét kéttengelyes motorkocsik bukkantak fel a vágányokon! Az egyik a BVKV eredetű 1625-ös volt... ... a másik a BKVT származású, kicsit fiatalabb 1000-es. Mindkettő a szentendrei múzeumba készült, immáron működőképesen... ... ahol például eme volt szombathelyi motorkocsi társaságát is élvezhették visszaérkezésük után. A kicsike egyébként keskeny nyomtávú, ezért a kép készítésének idején egy pőrekocsira fektetett 1000 mm-es vágánydarabon pihent. Mivel a jármű egymotoros, a kontrollere még a szokásosnál is egyszerűbb kinézetű. A belseje is puritán, de nekem nagyon bejön! Érdekes megoldás az, ahogy a kapaszkodók erre a farúdra vannak felfűzve! A futó... ... és a hajtott tengely. A múzeum megnyitója előtt a BLVV 1-es villanymozdony... ... és a lőrinci ikerkocsi is megérkezett ide, némi vonatozás után. Ez a HÉV villanymozdony számomra kellemes meglepetés volt, nagyon tetszik! Az érdekesség kedvéért: így nézett ki a kocsi a hetvenes évek második felében. A múzeum a MÁV-BEV korabeli állapotára állította helyre, ha minden igaz, akkor működőképesen - de sajnos ennek kipróbálására nem volt módom... Egy szokványos beállítás a múzeum udvarán.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||