Életképek: 2000 nyara
Nem hittem volna, de rászoktam a villamosok fényképezgetésére. Eleinte kicsit tartottam tőle, de a járművezetők nem fogadják rosszul, a 3200-asé a 41-es vonal Móricz Zsigmond körtéri végállomásán például a gépet meglátva rocksztár üzemmódban bepózolt az ütközőre :)
Ő "Csufi", alias a Hungaroplan kísérleti villamos, a város talán legfiatalabb tujája, "aki" így is 13 éves. Nekem kifejezetten tetszik, tágas és kultúráltált a belső elrendezése, csak hát kísérleti darab, amelyből soha nem lett sorozat. Ha alacsonypadlósra tervezték volna, és pénzt is belefeccöltek volna, lehet, hogy ma hasonló jószágok szaladgálnának Budapest utcáin. Én mindenesetre másfél órai munkával modernizáltam egy kicsit :)
A kép a 23-as villamos Népligeti végállomásán készült, néhány héttel a járat idáig történő lerövidítése után. Amit érdemes megnézni: az index/féklámpa, mely eredetileg Zsiguli hátsólámpa volt. A jármű sok egyéb alkatrésze is "recikláláson" esett át; az ajtók és ablakok, belső elemek Ikarushoz valók, a fényszóró meg Wartburghoz.
Egy korszerűsített ipari csuklós (ICS), azaz KCSV a Boráros téren.
Jobboldalt egy másik KCSV, próbafutáson, baloldalt egy 89 éves járgány, a 21-22 pályaszámú "lőrinci ikerkocsi", azaz a Budapest-Szentlőrinci HÉV (BLVV) egy felújított szerelvénye. Erről a típusról itt olvashatsz bővebben.
Pár villamosőrülttel kimentünk megnézni a probafutását a 13-as vonalán végző szerelvényt, és amikor melléállt ez a KCSV, azt hittük, direkt fotótémának járt arra: "a jelen és a múlt", esetleg "a múlt és a még múltabb" - kinek melyik tűnik realisztikusabbnak.
A kocsin tartózkodók tutira bolondnak néztek bennünket, ahogy folyamatosan követtük a kocsik útját, és több helyen is lefényképeztük, itt éppen a Kőbánya-Hízlaló állomásnál járunk, a 13-as egyvágányos szakaszán.
Az "iker" a 13-as Gubacsi úti végállomásánál.
Újabb történelmi kontraszt: a 89 éves iker, és az arcpiritóan kevés 43 évével szinte még hamvas UV :)
Az Ecseri út és az Üllői út kereszteződése - ezen a képen jól előjönnek a kocsik arányai. Szép, nem?
A 3801-es a 47-es viszonylag budafoki végállomásán, ott, ahonnan már régen újra tovább kellene mennie a Campona felé...
Az első "széles középső ajtós" UV, a 3800 belső tere.
A dupla középső ajtó.
A 3800 és 3801 közé csatolt 58xx-es pótkocsi belső tere. A pályaszámra már nem emlékszem, de azt hiszem, aközül a pár pótkocsi közül való volt, amik eredetileg bőrüléssel készültek. Ehhez képest mostanra alaposan fapadosak lettek, szó szerint.
És a végére megint egy UV: a 3301 a 13-as viszonylat egyvágányos részén, Kőbánya-Hízlaló vasútállomásnál.