Brno reggel, délután és este II. 

Előző oldal

Starý Lískovec végállomás nagyipari méretű, de nekem itt is az járt az eszemben, hogy vajon miért pont itt kellett elhelyezni, és nem a háttérben látható házak közt? A 1738-as pályaszámú tuja amúgy a KT8D5 típus KT8D5R.N2 altípusába tartozik: ebben a verzióban a középrészt alacsonypadlósra cserélték.

Pár pillanat a lakótelepi vonalról.

Baloldalt: a sok elágazáson való áthaladást néha széthúzott kitérőkkel segítik - no meg rádiós váltóállítással. (Bár lehet, hogy induktív, mindenesetre nem olyan elavult, mint a Pesten alkalmazott segédvezetékes verzió.) Jobboldalt: Bystrc végállomás marha messze van a belvárostól, és egy ekkora lakótelepnek, mint ami itt a háttérben (nem nagyon) látható, jár a kötöttpályás közlekedés.

Václavská, 03T-vel és T3G-vel.

Mendlovo náměstí: ezen a két képen egy KT8D5N-t látunk, ami a KT8D5-nek a közelmúltban, már eleve alacsonypadlós középrésszel gyártott verziója.

A 7-es vonal a már említett lezárás miatt a ©ilingrovo náměstí-ig járt, jobban mondva az oda vezető meredek utcának egy kevésbé meredek részéig.

Onnantól kezdve az út helyén csak sár volt :O A csonkavágányban végződő ráhajlítás miatt ezen a vonalon csak a kétirányú KT8-asok járhatnak.

Baloldalt: Královo Pole, nádraľí - míly meglepő, a 6-os vonal is egy lakótelep szélén végződik. Jobbra: a már említett deltázás a Komenského náměstí-nál.

Némi mozgókép utóbbiról. Jelzőőr, segédszemélyzet nem volt, minden jármű végében van tolató vezérlőpult.

"Sima" (akcelerátoros) T3-as a Malinovského náměstí-nél. Jobboldalt: a St.Louis B3 PCC forgóváz cseh verziója a szerelvény alatt.

Brno nem kimondottan egy lapos város. Konkrétan olyan szépséges emelkedők vannak, hogy csak na :)

K2 és "Sícipő" (13T) felfele jövet. Utóbbi járműnél jól látszik, hogy a szerencsétlen színterv még jobban kiemeli az amúgy se túlzottan harmonikus orr-törzs illesztést. És a vezetőfülke oldalablaka is ad egy pofont az összhatásnak. Mintha egy rossz montázst látnék.

A tizenvalahány T3-mutáció közül kiemelkedik az Europulse szaggatóval épített T3R.EV, mely a villamoskorszerűsítési programot hirdeti az oldalán, és mely itt egy magányos VV60LF pótkocsit rángat. A formák és színek itt se nagyon illetenek össze, ellentétben a motor+pót+motor szerelvénnyel.

És ha már itt tartunk, egy kis ízelítő a VV60LF-fel való utazásról. Nem tudom, hogy ez csak az adott szerelvény hibája volt, vagy általában a típusé, de fékezéskor és induláskor rángatták egymást a kocsik. Ezen felül engem meglepett, hogy fékezéskor úgy sivított valami a pótban, mintha az is hajtott jármű lenne. Pedig nem az.

Baloldalt: T3R szerelvény. Nem tudom, mire jó az, hogy az eredeti T3 orrészt lecserélik erre, mert szerintem a szögletesebb jellegű homlokfal és a régi, kis ablakos, lekerekített tetejű oldalfal itt se nagyon illik egymáshoz. Jobboldalt: a 13-as vonal Juliánov-i végállomása tetszett (egy kislakótelep mellett fekszik a hegyoldalban, a villamosok az autókkal együtt sodródnak).

A végére ideteszek két gumikerekűt: baloldalt egy ©koda 14TrR  trolit láthatunk, jobboldalt pedig egy Karosa B732 buszt. Utóbbi számomra kész időutazás, hiszen gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint gyerekkorom tátrai utazásainak jellegzetes szereplője. És pár évvel ezelőttig gyakorlatilag ennek a dizájnnak ráncfelvarrott verziói (900-as sorozat) jöttek ki a gyárból, amig át nem tértek az Irisbus típusainak (Renault Agora) építésére.

A beszámoló végén is egy ilyesmi Karosát láthatunk, amint a Česká-nál forog az utca közepén. Itt nincs sok gyalogos, de volt, hogy minden tele volt emberekkel, a buszok meg csak pörgölődtek köztük. És nem történt semmi baj. Valahogy ebben a városban a dolgok egyszerűen működnek, túlbonyolítás nélkül is. Itt mintha a városnak nem teher lenne a tömegközlekedés megszervezése és üzemeltetése...


Vissza az oldal tetejére    Vissza a tartalomjegyzékhez