Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Bécs, 2004. augusztus-szeptember

Lássuk, mi minden került a lencse elé mostanában Bécsben jártamban!

A szűk út közepén futó sínekhez benyúló "negatív öböl" megálló egy szép példánya

62-es villamos a Speising-i remiz környékén (a város két nosztalgiaegyesülete, a WTM és a VEF itt tárolja a kocsijait újabban).

Csatolt alacsonypadlós kocsik a bádeni HÉV-en (alias Wiener Lokalbahn) a Philadelphiabrücke-nél.

Ugyanaz az alacsonypadlós egy korábbi csatolt szerelvénnyel találkozik.

A szerelvények képzése (többnyire) a Wolfganggasse-i remiznél történik: a baloldali szóló kocsi a városból, az Operaháztól érkezik. Mögötte már indul is egy másik szóló kocsi. De miért is?

Nos, a város felől érkező szóló kocsihoz hozzákapcsolják...

... a másik, üres kocsit, így az ezt követő szakaszon dupla kapacitás áll az utasok rendelkezésére. Természetesen mindezt utasokkal a fedélzeten csinálják, körülbelül egy perc alatt, utána már megy is tovább a szerelvény. Nincs többperces kocsiátvétel, ötperces fékpróba, stb. A befelé jövő csatolt szerelvény hátsó kocsiját ugyanígy leválasztják itt, az azon ülő utasokat persze előbb megkérik, hogy szálljanak előre.

A Wolfganggasse-i remiz látképe. Innen egyébként indul egy szóló kocsis betétjárat is, mely csak Wiener Neudorfig közlekedik. A régi kinézetű csarnok jobb szélén bújik meg egyébként a császári szalonkocsi is, mely ezen a fotón nem igazán vehető ki.

Ez már egy másik látogatás; ezúttal a Südbahnhof-tól indultam...

... ahol keresztbe'-kasul villamosok csattognak :)

A Schottentor-tól induló 40-es villamos egy érdekes dolgot csinál kicsivel a végállomása előtt: a Wallrissgasse-ban kikerüli az ott végállomásozó 9-est!

A kikerülés hátulról nézve.

A következő kanyar után következik a Herbeckstrasse-ra kanyarodás: a 9-es itt nekünk jobbra, a belváros felé fordul, a 40-es viszont kifelé, a külső végállomása irányába. Az előtérben levő vágány az, amin keresztül a 40-es visszajut a városba.

A végállomási hurok egy jómódú városrész szűk utcáiban húzódik...

... a várakozó- és felszállóhely pedig az utca közepén van. A villamosok ott állnak nyitott (ill. gombnyomással nyitható) ajtókkal, a járda és köztük pedig az autók haladnak, odafigyelve a felszállókra.

Végezetül egy kép kicsit visszább a város felé, ahol a 9-es és 40-es, illetve a 41-es elágazik, az egykori elővárosi ("Vorortlinie") Stadtbahn vonal, azaz a mai S45 Gersthof-i állomásánál. Sajnos nagyon "kemény" napfény volt, így a képek nem a legsikerültebbek, de azért remélem sikerült pár újabb érdekességet mutatnom a "császárváros" tömegközlekedésének mindennapjaiból!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra