életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Bécs, 2004. augusztus-szeptember
Lássuk, mi minden került a lencse elé mostanában Bécsben jártamban! A szűk út közepén futó sínekhez benyúló "negatív öböl" megálló egy szép példánya 62-es villamos a Speising-i remiz környékén (a város két nosztalgiaegyesülete, a WTM és a VEF itt tárolja a kocsijait újabban). Csatolt alacsonypadlós kocsik a bádeni HÉV-en (alias Wiener Lokalbahn) a Philadelphiabrücke-nél. Ugyanaz az alacsonypadlós egy korábbi csatolt szerelvénnyel találkozik. A szerelvények képzése (többnyire) a Wolfganggasse-i remiznél történik: a baloldali szóló kocsi a városból, az Operaháztól érkezik. Mögötte már indul is egy másik szóló kocsi. De miért is? Nos, a város felől érkező szóló kocsihoz hozzákapcsolják... ... a másik, üres kocsit, így az ezt követő szakaszon dupla kapacitás áll az utasok rendelkezésére. Természetesen mindezt utasokkal a fedélzeten csinálják, körülbelül egy perc alatt, utána már megy is tovább a szerelvény. Nincs többperces kocsiátvétel, ötperces fékpróba, stb. A befelé jövő csatolt szerelvény hátsó kocsiját ugyanígy leválasztják itt, az azon ülő utasokat persze előbb megkérik, hogy szálljanak előre. A Wolfganggasse-i remiz látképe. Innen egyébként indul egy szóló kocsis betétjárat is, mely csak Wiener Neudorfig közlekedik. A régi kinézetű csarnok jobb szélén bújik meg egyébként a császári szalonkocsi is, mely ezen a fotón nem igazán vehető ki. Ez már egy másik látogatás; ezúttal a Südbahnhof-tól indultam... ... ahol keresztbe'-kasul villamosok csattognak :) A Schottentor-tól induló 40-es villamos egy érdekes dolgot csinál kicsivel a végállomása előtt: a Wallrissgasse-ban kikerüli az ott végállomásozó 9-est! A kikerülés hátulról nézve. A következő kanyar után következik a Herbeckstrasse-ra kanyarodás: a 9-es itt nekünk jobbra, a belváros felé fordul, a 40-es viszont kifelé, a külső végállomása irányába. Az előtérben levő vágány az, amin keresztül a 40-es visszajut a városba. A végállomási hurok egy jómódú városrész szűk utcáiban húzódik... ... a várakozó- és felszállóhely pedig az utca közepén van. A villamosok ott állnak nyitott (ill. gombnyomással nyitható) ajtókkal, a járda és köztük pedig az autók haladnak, odafigyelve a felszállókra. Végezetül egy kép kicsit visszább a város felé, ahol a 9-es és 40-es, illetve a 41-es elágazik, az egykori elővárosi ("Vorortlinie") Stadtbahn vonal, azaz a mai S45 Gersthof-i állomásánál. Sajnos nagyon "kemény" napfény volt, így a képek nem a legsikerültebbek, de azért remélem sikerült pár újabb érdekességet mutatnom a "császárváros" tömegközlekedésének mindennapjaiból!
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||