Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 20.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

November végén járunk. Az idő hidegebbre fordult, a villamosforgalom pedig kezdett helyrerázódni.

A járdaszigetek burkolása is megkezdődött. De hogy a jobb szélen belógó csíkot vajon miért nem füvesítették inkább?

A Fehérvári út felé vezető villamossínek és a funkciótlanul otthagyott gombaépület közti részen fog majd egyszer menni a Fehérvári fele a közút. Addig ferde oszlopokat állítanak oda, valamint akadálypályaként is használható az egyenetenül hagyott felszín miatt.

Itt lesz majd a Fehérvári útra kanyarodó közúti sáv, mely most a járdának vezet.

Ez a kanyar sokkal jobban tetszik!

És december elején megtörént  a csoda: minden hírverés nélkül megnyitották az aluljárót!

Ezt meg kellett nézni!

A létesítmény kihasználtsága nem épp magas, hiszen a felszínen ott vannak a zebrák is. Értelmet majd állítólag akkor fog kapni, ha megépül a négyes metró, akkor ugyanis a szemközt látható fehér fal helyén a mozgólépcsők lesznek.

Meglehetősen kiakadtam azon, hogy a falakat a már kiskoromban is avíttnak tartott mozaikcsempével burkolták, mint harminc éve majdnem minden aluljárót és közértet.

A Villányi út felé vezető csáp. Ami elszomorított: nincs semmi élet, se újságos, se büfé, se semmi lent. És mivel emiatt nincsenek lent állandóan emberek, valószínűleg be fognak költözni a hajléktalanok, és esetleg a nem annyira pozitív elemek is. Remélem nem fog a Liget téri (a Kápolna utca-Kőrösi Csoma út torkolata alatt levő) sorsára jutni, ahol lassan az aluljáró betömésén gondolkodnak!

A tér közepére vezető lépcső tetején ott vár minket a teljesen lepukkant gomba.

A tér innen nézve. Nem érzem nagyvárosibbnak a régi verziónál sajnos...

... ha pedig erre a balkáni parkolórészre nézek, akkor szívesen megkérdezném, hogy mikorra várható a beígért "gyalogosoknak adjuk a teret" című műsor megvalósulása? A tervek (legalábbis bizonyos tervek, mert mások szerint meg nem) szerint egyébként itt is lesz egy, a Bartókról a Fehérvárira vezető közúti sáv. A második, mert ugye egy lesz a villamossínek mellett. De minek? És akkor majd jobb lesz a helyzte, mint most? Egyátalán, átmenetinek is elfogadható ez?

Közben láthatóvá váltak a következő "nagy buli" jelei: a Bocskai út-Fehérvári út kereszteződésében építendő gyalogosaluljáró (és metróállomás-kijárat) előkészítése.

A forgalmi sávok össze-vissza lettek terelve, a pár hónappal ezelőtti villamosleszállóhelyből a 3-as busz megállója lett, az elvileg kitiltott autók egymással szemben rohangásztak a síneken...

A közműátépítések miatt a 4-es végállomásának félreállórészének használata is korlátozva lett, pedig itt aztán dögivel szoktak állni a műszaki hibával félrepakolt szerelvények. Hogy miért nem tudták a Goldmann György téri hurkot meghagyni műszakizó és pihenő félreállóhelynek?

A Bocskai út Duna felé vezető irányának egyik sávja a szembejövő oldal szélén. Néhány hónap múlva itt legalább akkora felfordulás lesz, mint nyáron a Móriczon, lezárással, a villamosvágányok elvágásával.

Tumultus a 4-es végállomásán, földhalmok közt: mintha csak a Váci úti metróépítéssel kapcsolatos kavarásokat látnám: építési és forgalmi területek összemosódva, megfelelően kialakított gyalogosútvonalak nélkül!

Ugorjunk kicsit: 2003 januárjában fel lett avatva az új Bartók Béla út havazás szempontjából is!

... ami persze nem lenne durva, de mégis: ez itt egy 41-es a Gellért téren. Reggel ugyanis a befagyott, eltömődött váltón siklott egy szerelvény, ezért a többiek onnantól kezdve inkább a Deák téren fordultak vissza. Jobboldalt meg lehet nézni a reggeli csúcs végén levő átlagos kihasználtságot, hogy mennyire tömött a jó szűk megállóperon!

Ami jó: a fűthető, ezért nem befagyó váltó a Móriczon...

... és ami nekem szintén jó: a 41-es ezután még napokig a Deákra járt. Maradhatott volna ott a belső végállomás, sokkal jobb, mint az SZTK előtti!

Végezetül még egy 47-es a hóban, csak a hangulat kedvéért.

És amiről nem készítettem képet:

  • az újonnan állított oszlopok, melyekről a festék a rájuk ragasztott plakátokkal együtt lejön, mivel a kellőnél vékonyabb festékréteget leoldja azok ragasztója
  • az útburkolatból kiálló csatornafedők, melyek miatt januárban több helyen bontási munkálatok zavarták meg a forgalmat


Folytatás? Szerintem lesz, hiszen ez még csak a kezdet...


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra