2015/16/17-es vasúti vegyesfelvágott (1)

2017-ben erőteljes növekedésnek indult a vasútfotós túráim száma, ami mondjuk nem volt nehéz, mert 2016 mélypont volt. Persze készültek fotók itt-ott, de egy tematikus oldalt nem tudnék megtölteni velük - egy ilyen "vegyesgyümölcsöset" viszont, ami most fog következni, igen:

Dunakeszinél a felüljáróról
Teherszergej az északi parton
Egy kis Komárom
Kilátás a kelenföldi peronról
Egy kör a Pálházi Erdei Vasúton
"Hamster-weather" Berlinben

Sokkal többet nem tudok hozzátenni, de ide kell valamit írnom, hogy csinosabban nézzen ki a szöveg formázása ;)

Dunakeszinél a felüljáróról

Ezen a helyen valamikor évekkel ezelőtt jártam már, aztán Intersziti megint itt akart elcsípni egy nohabos különmenetet, én meg csatlakoztam hozzá.

Nem teljesen megmagyarázhatatlan módon erős cseh- és szlovák beütése van a helynek, balra például az első Gorillát láthatjuk, jobbra pedig egy Messerschmittet.

További régebbi Škoda-csodák: balra egy magánvasúti Plehács, jobbra egy kétáramneművé átépített cseh gép.

És végre jött várakozásunk célja, a Nohab GM Alapítvány turcsiorrú gépe is.

Traxxot szerintem még nem láttam Bmx kocsis vonattal, most ez is megvolt (balra). Jobbra egy átlagos állapotú Gigantot láthatunk, ...

... itt pedig egy vélhetően a közelmúltban fényezettet, színben hozzá illő lengyel teherkocsikkal.

Teherszergej az északi parton

A Szergejeket eleve tehervonati szolgálatra építették, így semmi különös nincs abban, ha nem személyvonatot húznak. Ennek a 2017. május 10-i menetnek az érdekessége nem a gép volt, hanem az, ahol haladt: a Balaton északi partján. Szerintem itt még az életben nem láttam tehervonatot; mindig irigyeltem azt, aki már fotózott ilyet, és most végre nekem is megvolt a premier :)

Ez még nem az: klasszik Csörgős vonat a Fűzfői-öböl szomszédságában. Jobbra: a fűben sejthető áteresz és töltés láttán azt hittem, hogy régen delta volt a Nitrokémia telepére, de KZsoci kolléga kiderítette, hogy csak egy nyomvonalmódosítás nyomát szúrtam ki.

Hogy csak más vonalakon érvényben levő vágányzárak miatt hozta erre a sok üres teherkocsit a remotorizált dízel, vagy nyári szezonon kívül máskor is előfordul ilyesmi, azt nem tudom, de érdekes volt tavaszi ürességben erre járni - és nem hőgutát kapni, mint a nyári túrákon, melyek során olyan is előfordult már, hogy ruhástól álltam bele a tóba, a megrekkenést elkerülendő.

A reggeli-délelőtti nap nem igazán tette lehetővé a víz és vonat együtt fotózását, úgyhogy becsszóra el kell hinnetek, hogy ezek tényleg Balaton-menti képek, konkrétan itt Csopaknál jártunk.

Miközben fotóztam, a kamera is dolgozott.

Szepezd környékén egy már tavaly is meglevő építkezés miatt majdnem behozhatatlanul elhúzott előttünk a szerelvény, de végül minden jóra fordult: Balatonrendesnél a jól bevált nohabfotós helyen meg tudtuk örökíteni (balra). Jobbra: egy útközben elcsípett Bézé Kenesén.

Badacsonynál megint sikerült egy olyan "együttfutást" lefilmezni, mint néhány éve klasszik Szergejjel és személyvonattal. Mivel a szélzaj most is tönkretette a hangsávot, úgy döntöttem, ehhez is írok valami zenét :)

Egy kis Komárom

Egy rövid csallóközi kirándulás után hazafele menet kaptam el ezt az EC-t (balra), illetve ezt a GYSEV-es, RaaberCity kocsis IC-t (jobbra).

Balra a fehérvári vonat Bézéje, jobbra pedig egy klasszikus, lapozós kijelzős táblát láthatunk. Utóbbiból egyre kevesebb van, remélem, a Közlekedési Múzeum meg tud menteni párat.

Folytatás: Kelenföld, Pálháza és Berlin


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez