Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Nagy esők jönnek, nagy esők mennek - megint Szeged

Az utóbbi időben kétszer is jártam Szegeden, erre gyorsan beesett egy harmadik alkalom. Az időjárás most _kicsit_ jobb volt, mint előzőleg, azaz a napnak csak az egyik felében esett úgy, mintha dézsából öntötték volna.

Egyébként nem csak én látogattam meg mostanában az átlagnál gyakrabban Szegedet, hanem az árvíz is.

Még csak néhány hete szűntek meg az árvizi állapotok, és máris újra visszajöttek.

Mazochista módon az eső ellenére elkezdtem fotózni, különösen a 3-as villamosvonalat. Itt éppen a magyar ipar két legendás termékét látjuk a Dugonics téri körforgalom közepén: egy 200-as sorozatú Ikarust, melynek sikerességének köszönhetően az országban jópár villamosvonalat be tudtak zárni, és egy Bengálit, mely arról gondoskodott, hogy a megmaradt vidéki villamosvonalak se legyenek túl népszerűek az utazóközönség körében ;)

A Kálvária sugárúti szakasz számomra különleges...

... mert nagyon tetszik, ahogy az egyvágányos, de két irányba használt pálya nem az út szélén, hanem a közepén megy.

A 3F vonal külső szakasza persze még egzotikusabb, ahogy a túldimenzionált pléhkukac felmászik egy töltésre...

... hogy ott keresztezze a hódmezővásárhelyi vasútvonalat.

Mondom keretezze a hódmezővásárhelyi vasútvonalat! De lassúak ezek a tuják. Na, végre itt van!

És még időben átjutott, mielőtt ideért volna a vonat ;)

Villamosos átkelés mozgóképen, hanggal. Nem éppen könnyed és légies történés!

Valami vasúthoz értő ember elmagyarázhatná nekem, hogy a vasútvonal amúgy megszakítás nélküli sínszálaiban azok a mélyedések direkt vannak ott, vagy csak a villamosok köszörülték őket oda az átkelések alkalmával a nyomkarimájukkal?

Benga a Belvárosi temető előtti ívben. Itt végülis nem fotóztam annyit, mint szerettem volna, viszont jó sokat fáztam: trikó + ing + esőkabát összeállításban is kimondottan dideregtem. Mindezt júniusban!

Innen visszamentünk a belvárosba. Az Annaforrás előtt a régi és az új építésű pályában van némi nyomvonalkülönbség (=távolság a régi és az új vágánytengely közt), ez a videó azt mutatja, milyen érzés átmenni ezen egy ilyen öreg csotrogánnyal :O

És itt már gyönyörűen süt a Nap. Mondjuk ez illik is a hely nevéhez ("Szivárvány kitérő").

És hoppá, ki jön ott, a fasor alatt Kecskés felől? Csak nem az SZ5-ös munkakocsi?

De! Ráadásul éppen sínt szállított, mivel Vám téri kitérő átépítés alatt állt (bár nem világos, hogy akkor miért onnan hozta a sínt, és miért nem oda vitte).

Bajom azért nem volt a dologgal, hiszen jó egzotikus fotótéma volt!

A sínszállító alkalmatosság két kis kerekű pályakocsiból állt, gyorsan őket is lekaptam.

Ezután előrecsorogtunk a Vám térhez, ahol az új kitérőt építették.

No, ezen a képen talán jobban látszik az építkezés. A plusz kitérési lehetőség gyorsítani hivatott a forgalmat a 4-esen, melyen 2006 július elsejétől Tátrák fognak közlekedni. És nocsak, a háttérben ismét feltűnt az SZ5-ös!

Ami furcsa volt, hogy nem volt mögötte a sínszállító! Szintén meglepő volt, hogy pár munkás felugrott rá, és hamar vissza is indult. Mivel a 4-es se akart jönni, pedig szerettünk volna menni vele még, visszagyalogoltunk a Szivárványhoz...

... ahol azt láttuk, hogy éppen a kisiklott sínszállító alkalmatosságot próbálták visszatenni a vágányra. A kis átmérőjű kerekek úgy látszik nem bírták a régi vágányzat fizikai paramétereit :(

Egy ideje már szerettem volna menet közben fotózni ilyen felújított ex-BKV-s Ikarust, hát most sikerült: villamospótlóként. A Bécsi körúttól már jártak a tuják, de mi inkább a Boci tejivó felé vettük az irányt, táplálkozási célzattal.

És ami a múltkor nem sikerült, most összejött: nem álltak autók a budapesti tujából átalakított kávézóvillamos előtt!

Valahogy így néz ki a kis (nagy) ezres. Végülis most jobb helyen van, mint oly sok éven át...

Nem tudom, mit keresett arra, de még egy ex-wuppertali Ik417-est is sikerült lefotóznom mellette; igaz, Nappal szemben.

No, iderakok még egy Füzesi-kocsiszekrényes villamost: az SZ6-os munkakocsit, mely az átépítés alatt álló tarjáni végállomáson tartózkodóként funkcionált.

És ennek a látogatásnak ismét a főpályaudvaron lett vége; ide a 207-es pályaszámú, ex-cottbusi KT4-es hozott.

A vasútállomás épületének felújítása örvendetesen halad. Pár év, és eljutunk oda, hogy már "csak" a budapesti pályaudvarok rohadnak szétfelé!

Elnézést a témaismétlésért, de nem tudtam ellenállni, ide kellett tennem ugyanazt a KT4-est, ahogy elhúz az állomás bejárata előtt. Elvileg egyébként a villamosvégállomást is rendbe fogják tenni valamikor.

Az oldalt az állomás egy beltéri fotójával fejezem be. Belülről is szép lett a felújítás, csak így tovább!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra