Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Szeged késő ősszel II.

Előző oldal

És most nézzünk körül a városban!

Tarján még mindig "csak" egy kétvágányos fejvégállomás...

... de ez az állapot változni fog...

... hiszen nemsokára egy hurokvágány fog itt épülni, hogy az egyirányú Tátrák is meg tudjanak majd fordulni.

Mi több, máris elkezdődtek a közműáthelyezések, apróbb munkálatok, és az építkezés alatti ideiglenes végállomási peronokat is éppen elkezdték lerakni (bár ez ezen a képen pont nem látszik:).

A 821-es Bengáli a város felé menet.

A 820-as azért különleges, mert ő volt a kétirányú Bengálik prototípusa 3740-es, majd 3722-es, majd 1200-as pályaszámon. Szeged szerintem nagy szívességet tett a magyar villamostörténetnek azzal, hogy megmentette ezt a kocsit a szétvágástól, és hogy még mindig egybentartják!

Első körben a 4-es vonalat tervezik Tátrásítani, így a másik végére, Kecskésre is kellett valami fordítási lehetőséget építeni.

Mivel itt kevesebb hely állt rendelkezésre...
 
 

... a megoldás egy deltavágány építése volt.

A Bengálik persze nem használják ezt, hiszen nincs rá szükségük.

És ismét a belvárosban vagyunk, a Dugonics térnél, a védett busz+villamos ("TRAM+BUS", ahogy a felfestés mutatja) sáv egyik végén.

Sokat változott ez a környék azóta, hogy egy vágányon rohangásztak mindkét irányba a villamosok! Én, mint "turista" úgy látom, hogy egyébként is szép ütemben újulnak fel az épületek és utak, és Szeged lassan visszanyeri egykori fényét.

Csatolt Tátra indul el a Széchenyi téri megállóból a Nagyállomás felé.

Ex-potsdami KT4 ugyanazon megálló másik vágányán. Imádom, ahogy az a kis fasor elválasztja a két irányt!

Forgalom, csúcsidőszak után. És még valakik azt mondják, hogy az új járművek nincsenek kihasználva :-/ Direkt hétköznap mentem,  direkt figyeltem, és sok kitömött tuját láttam.

Az oldal végére még egy KT4-kép: a 204-es a Boldogasszony sugárúton.

Ezt a mostani látogatást is élveztem, és várom azt az időszakot, amikor már a 4-es vonal is megújul. Meg még azt is, amikor még több Tátra lesz forgalomban - pedig én nem is szeretem a Tátra villamosokat :))


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra