Tulajdonképpen spontán ötlet volt, hogy 2004. júliusának első hétvégéjén Mestskával és Ícével leugrottunk Szegedre. Okunk persze bőven volt lemenni, hiszen egyrészt a Potsdamból vásárolt KT4-eket sem láttuk még, másrészt a Tisza Lajos körút egyvágányos részét még végig akartam járni, mielőtt lezárják, hogy kétvágányosra átépítsék. De ezt már régóta terveztem; a spontanitás abban nyilvánult meg, hogy az utolsó pillanatban minden lustaságom ellenére mégis megvettük a szegedi vonatjegyet :-)
Persze van még a már írtakon kívül is látnivaló: a 313+314-es (ex-BKV 2569+2573) nosztalgiaszerelvényt szintén a közelmúltban kezdték felújítani, és már majdnem el is készült. Gyönyörűen néz ki!
A belső tér is ígéretesen alakul.
Az iker-szerelvény egyik vezetőállása.
A potsdami 112-es pályaszámú KT4 annak idején már egyszer megérkezett Szegedre, vasúton, de a német város visszakérte egy időre. Most megint itt van, igaz, ezúttal trélerrel hozták.
A kocsi belseje a párnázott kagylóülésekkel.
A gép műszerfala. A jobboldali pedál a menet, a baloldali a fék. A menetkapcsolás akcelerátorral, azaz gyorsítóval van megoldva, ennek lámpácskája a jobboldali lámpa-panelen a felső sorban jobbról a második. Ha az ember ezt nézi, láthatja, hogy mikor van feszültség adva a motorokra, és mikor csak gurul a jószág.
Ícé belső teret fényképez :)
A 206-os potsdami kocsi a telep szélén állt, a 609-es "nosztalgiakocsi" mellett.
A szélső csarnok előtt egy Bengáli, a még potsdami festésű 112-es, és a már szegedi festésű 200-as KT4-es pihen.
Bengáli érkezik a telepre.
Egy "kerekszemű", és egy "szögletes szemű", azaz egy T6A2, és a 200-as pályaszámú, már egy ideje próbafutásokat végző KT4-es.
A 200-as a Kossuth Lajos sugárúton.
Ő - az eredeti potsdami felállástól eltérően - már csak 1+1-es széksorokkal rendelkezik, belső terét pedig a T6-osokéhoz hasonló kinézetűvé alakították. Ezek az átalakítások csak a "honosítás" első lépcsőjét jelentik: jelenleg három KT4-es Prágában van, ahol nem csak a belső terét alakítják át, hanem a vezérlését is, szaggatósra. Később aztán ez a kocsi is olyan állapotra lesz hozva, de egyelőre, a kocsiállomány átlagminőségét javítandó, így fog szolgálatba állni.
A 200-as (Potsdamban még 106-os) műszerfala.
A 821-es Bengáli az Annaforrásnál.
A 815-ös a Tisza Lajos körút egyvágányú része felé közelít...
... majd be is halad rá. A közúti forgalom ekkor már el volt terelve, a villamos még egy hétvégét maradt.
Egy Benga erre...
... egy Benga arra a Centrum Áruház megállónál.
Nem tudom, miért, de ez az egyik kedvenc teljesfestésű hirdetéses Bengálim.
A 813-as és a 815-ös a Dugonics téren. Szeptemberig néhány Bengáli itt, a szabadban fog éjszakázni, elvágva a remiztől, hogy ellássák a forgalmat a 3, 3F és 4-es vonalak déli szakaszán.
Külön köszönet Dénes Balázsnak
a látogatás megszervezésében nyújtott segítségéért!