Ahhoz képest, hogy tulajdonképpen nem szeretem a Bengálikat, 2002. december 21-én egy hét leforgása alatt már másodszor (az első Miskolc volt) utaztam vidékre őket (is) fotózni, az SZKT 609-es pályaszámú FVV csuklósa ugyanis 40 éves lett, és a közlekedési társaság ezt meg akarta ünnepelni. Mivel a fényképezőgépemet sikerült megjavíttatni időben, lementem, bár nem nagyon akartam fotózni, mert az ünneplő társaságban legalább két tucat fotós beállítottságú egyén is volt, én pedig nem szeretem a redundanciát. Erre az oldalra néhány olyan képet válogattam ki, melyek számomra visszaadják az aznapi hangulatot, mely meglehetősen jó volt.
Ahogy NZA-val leszálltunk a vonatról, azonnal láttuk, hogy valamit elszúrtunk: Szegeden nincs is 63-as villamos! :) Persze igazából jó helyen jártunk, csak az ünnep kedvéért a tuja visszakapta eredeti budapesti pályaszámát, a 1124-et, és stílszerűen egy korabeli viszonylatra (Nagyvárad tér-János kórház) lett feltáblázva. Bár a jármű rendelkezett ülőalkalmatosságokkal, az utasok inkább álltak, mivel a kocsi belseje nem fűthető, tehát a leülés az odafagyással lett volna egyenértékű. Ezúton is szeretném megköszönni az SZKT munkatársainak, hogy lehetővé vált egy olyan különvillamosozás, amelyhez hasonlóra Budapesten nincs lehetőség!
Ez egy tök jó kép lett volna a rókusi hurokban, de alulról valaki belehajolt a képbe. Itt adtam fel azt, hogy értelmes képeket készítsek - hideg volt ahhoz, hogy megvárjam, mire mindenki kivonul a panorámából :-O
Uhi definíciójával élve: ez egy "hamszteres beállítás". Nem tudom, hogy megtisztelve érezzem magam, vagy megsértődjek :)
Háromajtós Bengálink parkolópályán, ...
... majd kicsit később a remiz udvarán.
Utastársaink ekkor cseppet szétszéledtek, hogy megszámolják az összes villamos összes kerekét, ...
... de engem legfőképp egy jármű érdekelt, ...
... az SZ5-ös - eredeti, budapesti számán az 1520-as, mely még korábban az 1506-os jelzést viselte. Igazi műszaki műemlék: ő volt az 1500-asok prototípusa, a később 1600-asra átszámozott F1 típus egy példányából átépítve.
A Füzesi-acélvázas kaszni eme figyelemreméltó képviselőjének...
... egy testvére is itt van még: az SZ6-os, azaz a pesti 1531-es. Elnyűhetetlen járgány...
... mely nem tűr megalkuvást. Ez a Bengáli beszólt neki, meg is kapta tőle a magáét! :)
Az SZ6 egyik vezetőállása.
A Bengáli-elfekvő.
Ő nem fekszik el, hanem a mi különvillamosunk, csak ki akartam próbálni, hogy figyeltek-e még!
Akinek nincs még elege a kéttengelyes ex-budapesti kocsikból, azok számára itt van a 313+314-es iker, melynek két fele Pesten még a 2569, illetve 2573 számokra hallgatott.
Mondanom se kell talán, hogy Budapesten egy se maradt belőle. Logikus is: ha az ember egy igazi budapesti tujával szeretne utazni, jöjjön le Szegedre, ott megteheti. Meg még esetleg Debrecenben. De tulajdonképpen Angliában is van valahol egy belőle, csak a korabeli BKV-nak nem volt rá szüksége a nyolcvanas években. (Megjegyzés: ez az oldal 2003-ban íródott, azóta változott ez-az.)
Na jó, nézzünk még további Bengálikat!
Ez itt a még meglevő három egyirányú csuklós egyike, ...
... ez meg a másik. A harmadik természetesen a 609-es.
Na jó, az előbb látottat nézzük meg előről is! Szegények már nem sokáig lesznek meg.
Folytatás: ki marad bent a Val* V*l*g villában? Akit nem érdekel, kattintson ide :)