Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Szeged késő ősszel I.

A teleplátogatás létrejöttéért köszönetet szeretnék mondani az SZKT Kft-nek és Dénes Balázsnak!

Mivel már hónapok óta nem jártam Szegeden, úgy döntöttem, hogy ismét rászánok egy nap szabadságot a "Napfény Városára", hiszen itt az utóbbi időkben mindig történik valami, és mindig lehet valami újat látni. Ezen felül meg még egyszerűen egy jó hely is :)

Bár szóló T6A2H-t is láttam forgalomban, az 1-est nagyrészt csatolt négytengelyesek...

... és ex-potsdami KT4-esek járták.

Bevallom, a szóló Tátrák idején az 1-es olyan kis elfekvő vonalnak tűnt számomra, de amióta a csuklós és csatolt Tátrák együtt szolgálnak, sokkal komolyabb benyomást tesz rám az üzem. Persze az utasszám is nőtt közben, ami szerintem igen örvendetes dolog.

Még egy csatolt "legóvillamos" a Kelemen utcában, frissen felújított házak mellett.

Persze a remizbe is el kellett mennünk, hogy megnézzük a 207-es...

... és 208-as KT4-est, melyek nem Potsdamból, hanem Cottbusból jöttek. Jópofa, hogy utóbbi kocsi pár hónapja még az eredeti fekete fényszóró-keretet viselte, most viszont már a T6-osokhoz hasonló krómozottat.

Ezek a "rövidcsuklósok" persze nem csak fényszóróikban térnek el az ex-potsdamiaktól, hanem más részleteikben is, például más ajtajaik vannak. No meg persze például az eredetileg méteres nyomtávú forgóvázat is ki kellett normál nyomtávúra cserélni :)

A drezdai T4-esekkel most éppen nem tudni, mi fog történni.

A 205-ös kicsit magányosnak tűnt az őszi szürkeségben a telep szélén.

Örömömre szolgált, hogy két rostocki B6A2 pótkocsit is találtunk a szerelőcsarnokban. Ez vélhetően azt jelenti, hogy megkezdődött átalakításuk, mely hajtásrendszerrel való felszereléssel fog járni, hogy aztán a T6A2H-k mögött közlekedhessenek hajtott pótkocsiként (vagy legyen inkább motormellékkocsi?).

A potsdami 206-os is itt időzött...

... illetve a szomszéd csarnokban lehetett látni ezt a B6 pótkocsira felépített 1:1 arányú makettet, mely azt mutatja, hogy milyen orr-részt kaphatna egy Tátrák alkatrészeiből épített csuklós. Az Index szegedi közlekedési fórumában már láttam képet róla, de így élőben akkor is meglepő volt :)

A változatosság kedvéért most nem német, hanem magyar, közelebbről budapesti villamos következik: kedvenc ezres sorozatom egyik fennmaradt példányát pár hónapja még Zugló kocsiszínben fotóztam, azóta egy szegedi vállalkozó ideszállíttatta, hogy az SZKT-nál esztétikailag felújítva aztán büfé/kiállítókocsi legyen belőle a Somogyi utcai "elvesztett" vágányon.

Ahogy a kasztnin végrehajtott változtatásokat elnéztem, talán egy kicsit régebbi vasvázas állapotra lesz visszaállítva, legalábbis az indításjelző parázslámpa helyének lehegesztése, és az ablakok feletti szellőzőnyílások szabaddá tétele erre utal. Aztán majd meglátjuk, tényleg így lesz-e :)

Következő oldal: a huroképítés kezdeti jelei Tarjánban, delta Kecskésen, és persze még több tuja


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra