Ez újfent egy teherkocsi, melyről semmit nem tudok, ...
... de nagyon megfogott a csapágytok alakja, a küllős kerék, a hordmű, ...
... illetve ez a fura kis kocsi, mely valószínűleg valamilyen segélyezési eszköz lehetett - például egy vendégforgóváz?
Egy rég elmúlt vágányzár hirdetménye, meglepően jó állapotban ahhoz képest, hogy 1982-ről van szó!
Az 1714-es villamoskocsi, azaz a 611-es nosztalgiakocsi ikerpárja.
Szegény elég rossz állapotban van kívülről! Az 1700-as sorozatot a hetvenes évek közepén vonták ki; az 1714+1715-ös iker ezután egy ideig nosztalgiakocsiként közlekedett a fővárosban, abban az állapotban, ahogy abbahagyta a rendszeres forgalmat az újpesti vonalakon... illetve közelítőleg abban az állapotban, mert a kocsit visszafestették FVV feliratúra, a belsejét pedig az 1950-es évekből származó plakátokkal díszítették. Ezeket is lefotóztam természetesen: VIM-reklám, figyelmeztetések, hogy az ember ne fusson a villamos után, mert jön a következő, stb...
A csapágytok fedele megint nagyon tetszett!
A motor, ...
... és a belső tér. Ez még nem is néz ki olyan nagyon rosszul egyébként, kis takarítás után akár le is lehetne ülni benne.
Egy plakát a sok közül: "ne ugorj fel a mozgó villamosra, jön a következő". Akkor ez talán így is volt :)
Valóban sok gond lehetett a nyitott peronon lógó, "tujázó" emberekkel, mert több ilyen plakát is látható a kocsi belsejében!
No comment.
A vezetőállás a kontroller hűlt helyével.
A homokszóró: a vezetőnek kézzel kellett a homokot a tartályból a kerekek elé vezető cső tölcsérébe lapátolni! Nem lehetett könnyű: egyrészt a kontrollert el kellett engedni, de közben fékezni, esetleg a pályacsöngőt is ütni kellett. Polipoknak egész könnyen mehetett...
Egy további pillantás a belső térre, mielőtt továbbmegyünk...
Frissítés: az 1714-es motorkocsit Beszkártos állapotában állították helyre nosztalgiakocsiként
Egy újabb HÉV villanymozdony: a 2002-es, melyet sokféleképpen hívtak: 1912-ben, gyártása évében a BBVV a 2-es számot adta neki, a BHÉV később 2002-ként vette át. A HÉV MÁV üzemeltetése alatti években V25.001-nek hívták. A típusjelzése közben L.IV lett.
A csapágytok fedele újfent a MÁV-BEV korszakra emlékeztet.
"Félreállítva". Szerencsére nem teljesen :)
Frissítés: ezt a mozdonykát azóta V25.001 jelzéssel felújították, a szentendrei múzeumban áll
Egy négytengelyű, forgóvázas teherkocsi kicsit arrébb.
Én sínszállítónak hívnám ezt a járművet, nem tudom mi a hivatalos megjelölése.
Ez a valami... hát, szóval fura. Nem szokványos pőrekocsi lehet, mert az alakja kimondottan valami peronos kocsiszekrény egykori meglétét sejteti, és az alváz is "villamosos", az ütközőről nem is beszélve.
Ez a kis prücsök egy elárvult P.XII pótkocsi forgóváz.
Ez pedig egy kéttengelyes teherkocsi, hiiihhetetlen nagy tengelytávval - nem tudom, hogy hogy nem ragadt bele a legkisebb ívekbe is!
Ez egy M.IV-es acélvázas HÉV-kocsi. Nem nagyon látszik rajta, de rokona kedvenc 1000-es villamosaimnak. A BBVV "U" típusmegjelöléssel állította őket üzembe, utána annyi átalakítás és átszámozás történt, hogy azoknak részletezése sok lenne ezen a helyen.
Elég fura kinézete van ezekkel a gülüszemekkel.
A csapágyfedél nyitva van, valószínűleg akkor szedték le, amikor mozgatták, hogy meg lehessen olajozni...
A motor, ...
... és a légtartály.
A kocsi belseje szét van bontva, de érdekes módon az alváz szerelvényei egész egyben vannak!
P.III-as vezérlőpótkocsi. Nem sokat tudok róla, egyen-acélvázas szekrénye van...
A homlokfal a fényszórókkal és a csatlásfejekkel.
Szolíd, robusztus kinézete van ennek a kocsinak!
A másik oldalról nézve szintén :-)
A belseje egész tágasnak tűnik, bár valószínűleg nem kényelméről volt híres!
A vezetőállás.
Egy hattengelyes, forgóvázas pőrekocsi.
... és egy zárt fékezőfülkés (?) teherkocsi. Ilyenből később még látható lesz egy, nem tudom mi a különlegességük.
Egy kéttengelyű lóré.