Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út IV.
Avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket...

Előző oldal

Hol is hagytam abba? Ja igen: az áskálódási tendenciák tovább erősödtek a Fehérvári és a Bocskai út kereszteződésében, az árkok betemetésének lehetősége egyelőre távolinak látszik...

No ugyanez igaz a Körtéren is, ahol az egykori, Gomba körüli hurok szépen eltűnt...

... akárcsak az íves ház előtti jóhiszemű tömegparkoló egy része is.

És eltűnt sok gyalogosterület is...

... hogy helyét átadja majd az autóknak, a tér közepén át. Milyen jó, hogy anno azt mondták, hogy azért nem fér be a térre a 41-es végállomása, mert több helyet akarnak adni a gyalogosoknak. Vajon hol van az a több hely? Mert itt a téren nincs!

A buszmegállót közben a Szent Imre szobor környékének "rendezése" (lekövezése) miatt hátrébb rakták, a villamosmegállóval egy magasságba. Itt jegyzem meg, ennek így lenne értelme, a buszhoz igyekvők így ugyanis nem kereszteznék a Fehérvári úti villamosok útját, heveny életveszély-helyzeteket generálva.

Néhány kép a festői szépségű külső Bartók Béla úton közlekedő 18-asról...

Itt még utoljára egy pillantást vethetünk az ideiglenes aszfaltburkolatra az íves házak előtt. Azért meghatódni nem kell, itt a továbbiakban sem lesz zöldterület közepén álló árnyas fasor!

A 47-es és a 18-as új megállója is elkezdett készülni. Egész látványos lett, sok betonnal és kővel, és kevés zölddel, ahogy azt kell (?).

A Fehérvári út és a Váli utca torkolata még rosszabbul járt: itt hirtelen egy oszlop nőtt ki a kockakőből, az út közepén. Szerencsére később észbekaptak, és járdát építettek köré :-)

Július végén már egész tapintható közelségbe került a villamosok részleges újraindítása...

... az SZTK előtt található rendezőpályaudvar megnyitásával együtt.

Azért szerintem a világban kevés orvosi rendelő van, ami saját villamosvégállomást kapott, pláne két megálló közt félúton!

Augusztusban aztán már vígan tujázhattunk a 18-assal és az "északi" 47-essel a Bocskai útig, ahol a villamosokról át lehetett szállni a villamospótló pocsolyamalacokra - mert hát járda az csak mérsékelten akadt az átépítés alatt álló területen...

A középső vágánynak a 41-es végállomási szerepét szánták az illetékesek, de itt még csak a két csonka járat járt át rajta.

"A" csoda: húsz évvel a legutóbbi próbálkozás után ismét felfedezték a felfutós (feltöltött) átszeléseket!  Egy kérdés: a Móriczon az aluljáró tetején levő elágazásba miért nem ilyeneket építettek be egy évvel ezelőtt? Mert akkor túl halk lett volna, és nem visszhangozhatná az aluljáró ürege a kerekek csattanását?

Folytatás: napról-napra több kő és beton, illetve az összekötés a Fehérvári út déli részével


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra