Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út V.
Avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket...

Előző oldal

A Fehérvári úti villamosok megállója ekkor még nem volt kész, így a szerelvények a tér déli sarkánál álltak meg dél felé menet.

És ez lesz az az utacska, amit remekül beterveztek a 47-es és 18-as megállója, illetve a gomba közé. Az egész zsenialitása abban rejlik, hogy a megállóban nincs aluljáró-feljáró, tehát oda csak a felszínen, zebrán lehet átmenni. Cserébe viszont a gomba felé, ahol most már nem lesz semmi közlekedés, jó széles lépcső vezet.

Az íves házak előtti térségen az újságok hírei szerint olyan műkő-szobrok lesznek, melyeket télen majd fűteni fognak, hogy melegséget sugározzanak. Gondolom hogy a hajléktalanoknak jó legyen, a többi arrajáró meg majd kerülgeti őket.

Augusztus közepén már a Fehérvári úti útpályák felbontásán dolgoztak...

... a Bocskai út déli oldalán pedig már sínek is látszottak az útburkolatban. Ja, és a 41-es villamos is újraindult, no meg a 47-es is ismét a Városháza térre járt, mivel az Elágazásnál levő felüljárók felújítása sikeresen befejeződött. Még egy új aluljárót is építettek, a leendő Auchan-hoz vezető villamosnak, igaz, ez egyelőre alig látszik, mivel az alsó része be van temetve! Ez tényleg jó hír, akárcsak az, hogy a 41-esen is több száz méter hosszan felújították a pályát, no és a megállókat is rendbeszedték!

És itt látható az a remek kis kőfelület, ami a Körtér nagy részét fedi immár. Állítólag nedves időben annyira csúszós lett, hogy már szeptemberben elkezdték érdesre csiszolni. Nem, csakazértsem kommentálom, fogjatok le!!!

Beszéljünk inkább másról, például arról, hogy nem csak a Fehérvári úti villamosok és a Gomba közt lesz immár út (ami eddig nem volt), hanem a Gomba és az íves házak előtt is. Hm, hogy is volt ez a dolog a gyalogosoknak való hely adásáról? Eddig itt ugyanis csak a Kosztolányi felől lehetett behajtani, de most majd a Gellért tér felől jövet is. Bármerről is nézem, az autósok többet nyertek az átépítéssel, mint a gyalogosok, és a tömegközlekedés!

Szeptember 8-án átadták a Bocskai úti leendő aluljáró feletti villamospályát, azaz a 18-as és a 47-es ismét teljes hosszúságában jár. A 41-es papírforma szerint a Körtéren végződik, de ez a Körtér a Bocskai út után néhány méterrel van a középső vágányon, a legtöbb helybeli által Körtérnek tartott téralakzattól körülbelül kétszáz méternyire. De biztos az emberek tudják rosszul, hogy hol van a Körtér, illetve mit is jelent az, amit másfél éve írt a BKV hivatalos közleményben, miszerint nem tervez változtatásokat a 41-es közlekedtetésében. Hát igen, ha valami kétszáz méterrel távolabb kerül az átszállásoktól, az igazából nem is változás, szót se érdemel...

Közben az út is kezdett testet ölteni.

A 6-os villamos hurokvágányának Váli úti végét egy járdaszigettel barikádozták el. A jelek szerint ezentúl csak a Karinthy fele lehet visszakanyarodni. Ez még nem is baj, ami gondot jelent, az a 3-as busz, amit az építkezés idejére bezavartak ide: ha a végállomási várakozóhelyen bent áll egy villamos, akkor nem tud továbbmenni, és ha mögötte is jön egy 6-os, akkor egymást akadályozzák a továbbhaladásban.

Az íves házak előtti rész sokadszorra, most egy kicsit autók nélkül, na de majd ha átadják!

Kis baki: az újraindítás utáni első napon a Fehérvári úti villamosok még a déli oldalon álltak meg, mert az aluljáró-építkezés miatt az északi oldali peron még nem készült el teljes hosszábban, emiatt a hármas UV szerelvények nem fértek oda mellé. Másnapra megoldották a problémát: a leendő zebra süllyesztett járdasziget-részére egy fóliát terítettek, arra pedig aszfaltot, így létrehozva egy egységes magasságú megállóperont. A fekete fóliával letakart izé a kész megállóhoz tartozó tábla helye, kicsit előrébb látható az ideiglenes is.

A végére egy kis feelingezés: az Október 23 utca-Bocskai út forgalma be lett terelve a piac egykori területére. Érdekes az autókat ezen fák között kanyarogni látni!

Folytatás: a teljes átadás (fele haladva)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra