életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A túrás folytatódik: Fehérvári út
II.
Avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket... A déli oldali angolváltó kicsit közelebbről... ... illetve az északi oldal az idáig rövidített 18-assal... ... és 47-essel. Érdekes módon nem lett 47 és 47A jelzésre szétválasztva a két szakasz. Ugyanaz a téma más szögből. Néha ilyen is előfordult: mind a két vágányon két 18-as, 47-es meg sehol... A Móriczon ekkor még nem látszik nyoma a két hónappal később kezdődő építkezéseknek... Június elején újabb csonkítások léptek életbe: a balatoni és pusztaszabolcsi (a hivatalos elnevezése valószínűleg más, talán 30a és 40a, de ez csak egy főállású vasútmániásnak mond valamit :-) vasútvonalak fölötti hid (mely igazából két híd: egy vasbeton és egy acél) felújítása miatt a 47-est visszavágták a remizig, a 41-est pedig szüneteltették. Az utolsó napon még kimentünk NZA-val fotózni, és jól meg is áztunk a háttérben látható viharfelhő jóvoltából. A 41-est busszal pótolták ezidőre, ehhez ijesztően véglegesnek látszó megállókat is építettek Rózsavölgyben. A menetrend is hagyott némi kívánnivalót maga után: bizonyos időszakokban a követési időköz fél óra volt, mely jóval több, mint a villamosé! Vajon így akarták leszoktatni a helyieket a tömegközlekedésről?! A vasút fölötti híd (igazából felüljáró) még használatban, 41-essel... ... és 47-esekkel. A felüljáró az elágazástól nézve. A felújítás idejére két különleges "mentesítő" járat is indult, a 7C és a 47Vgyors, utóbbinak lehet, hogy nem ez a hivatalos elnevezése, de a "kék alapon fehér betűk piros keretben" számjelzés értelmezése ismeretlen előttem. A két járatban egy közös volt: általában kihasználatlanul közlekedtek, az emberek vagy a "sima" pótlókat és a villamost választották, vagy a 14-es és 114-es buszokat.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||