Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 4.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Snitt. Egy héttel később aztán újabb változásokról értesülhetett az utazóközönség.

Június huszonegyedike volt az utolsó olyan nap, amikor a 41-es villamos még a "régi" (ebben a formában csak 1993 óta üzemelő, de az 1942-esnek logikailag megfelelő) hurokvégállomáson fordult vissza. Itt éppen sorbaállnak.

UV a kanyarban...

... és a gombában levő bérletpénztár és személyzeti tartózkodó előtt.

A "kanyar" vágányzata egyébként erősen kopott, jól látható a sínkorona peremének lekopása, és a lereszelt fémpor.

47-es érkezik az általános iskolából lett "új" József Attila Gimnázium előtt.

47-es kanyarodik az ellenkező irányba, a Keravill előtt. Érdekes módon nem itt csikorogtak legjobban a villamosok kerekei, hanem a megállóba behaladva, ezt sose értettem igazából...

Ne kérdezze meg senki, hogy ez mi a képen, mert nem tudom. Vagy valami, vagy megy valahova.

Ez egy fantomvillamos: semmilyen tábla nem jelezte, hogy milyen viszonylaton közlekedik. Kizárásos alapon itt persze csak 47-es lehetett, na de a Bertalan Lajos utcánál vagy a Gellért téren már lehetett tippelgetni, hogy vajon 19-es, 47-es, vagy 49-es :)

Keresztezés, enyhén feltöltve.

Ugyanaz más szögből.

Itt egy SzigDani érkezik éppen :) míg a háttérben a 18-as fordul a Fehérvári út felé.

A hivatalosan az "utolsó hurokban forduló 41-es". Majd később kiderül, hogy miért "hivatalosan".

Ezek pedig villamosbarátok. Ha nem is vidám ünnep az ilyen, de mindenképpen társasági esemény!

"Forgalmi változás". Így is lehet mondani...

Naszóval: mi az utolsó menetrendszerinti "hurkos" 41-essel utaztunk kifele Budafok felé, amikor elrobogott mellettünk egy másik a Móricz felé. A vezető ezután élénk rádiózásba kezdett (az utastérben is lehetett hallani), hogy ez mi volt, hiszen ő úgy tudta, hogy ő az utolsó. Ennyit a történelmi pillanatok megörökítéséről :)

UV-tobzódás a budafoki remiz előtt. Tekintve, hogy a 47-es vonal el lett vágva a Körtérnél, a kocsik nagy része vakációra ment ettől a naptól kezdve...

A helyzet fokozódik: újabb villamos állna ki a kocsiszínbe.

Ezen napok estélyén a 41-es úgy fordult, ahogy 1993 előtt: a remiz melletti deltázó csonkavágányon. Ide behajt a Kamaraerdő felől...

... aztán kihajt a Fehérvári útra, helytelen vágányra tulajdonképpen...

... majd ott ismét átszáll a másik vezetőfülkébe, és továbbmegy, logikailag helyesen.

Folytatás: a következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra