Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 18.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

És aztán szeptember közepétől végre a Fehérvári út fele is járhatóvá váltak a vágányok!

Hopp, mit is látunk itt? Ugye korábban említettem, hogy a 41-es kihúzóvágánya a két Fehérvári úti forgalmi vágány közé lett téve. Itt mégis egymás mellett halad a két forgalmi vágány!

Bizony, rendhagyó dolog történt itt: a forgalmi helyzet lehetetlenségét felismerve a BKV pár nap után átépítette a vágányzatot! Sajnos én erről lemaradtam, mivel külföldön voltam, ezért a frissen lerakott vágányok felbontásáról nem tudok képet mutatni.

A 41-es ebben a felállásban az SZTK előtt, a forgalmi vágányok mellett kapott egy kihúzót, a forgalmas egyenes iránynak pedig nem kellett kanyarognia a kihúzó körül. És ami még fontos: a 41 kapott itt egy megállóperont, azaz utasokkal eljöhetett idáig. Igaz, hogy ez a pár hónapi állapothoz képest kétszáz méteres plusz gyaloglást jelent, azaz a helyzet romlott, de a mai világban már annak is örülni kell, hogy nem maradt még messzebb, a Bocskai út után kicsivel...

A körtéri útpálya szőnyegezés előtt.

Rálátás a Gellért téri "banánszigetekre".

És egy újabb dugó. De miért is?

Nos: a Fehérvári úton építgetésekbe kezdtek, az autók emiatt a sínekre lettek terelve. Ettől a villamosok nem tudtak haladni, és a torlódás a Bartók Béla útig tartott, aholis az új kereszteződésben a villamosok az imént látott módon elálltak egymás útját.

Hááát.

Tátra-hegyek.

A Móriczon az eddigi terelőutak pályái ekkor használaton kívül lettek helyezve, aminek az lett a következménye, hogy minden egyes négyzetmétert a fentebb látható módon beparkoltak az autósok, akiknek a Bartók Béla út kedvezőtlen átalakulása miatt nincs hol parkolniuk. De persze a 41-es végállomása nem fért volna be a térre...

Közben a Gellért Szálló előtt elkezdték az új parkoló, és az előtte felállítandó ivókút helyét kialakítani. Emiatt a - plusz szolgáltatást csak kevesek számára nyújtó - dolog miatt kellett a villamost és közutat egyaránt szűk kanyarokba kényszeríteni.

19-es a napsütésben...

Ilyenkor látszik csak, milyen hosszú is a hármas UV szerelvény igazából!

Egy újabb, gyönyörű háttér előtt szabad jelzésre váró Tátra...

... és egy épp kanyarodó UV.

Árnyékból napfényre kifutó UV, baloldalt hátul a leendő Bartók Centerrel.

A párhuzamosok a végtelenben találkoznak című tétel illusztrálása :)

A Kosztolányi villamosmegállói eddigre már teljes pompájukban használatba lettek véve.

Csak úgy kép 1.

Csak úgy kép 2.

Következő oldal: további képek a félig kész Bartók Béla útról


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra