Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 18.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

És aztán szeptember közepétől végre a Fehérvári út fele is járhatóvá váltak a vágányok!

Hopp, mit is látunk itt? Ugye korábban említettem, hogy a 41-es kihúzóvágánya a két Fehérvári úti forgalmi vágány közé lett téve. Itt mégis egymás mellett halad a két forgalmi vágány!

Bizony, rendhagyó dolog történt itt: a forgalmi helyzet lehetetlenségét felismerve a BKV pár nap után átépítette a vágányzatot! Sajnos én erről lemaradtam, mivel külföldön voltam, ezért a frissen lerakott vágányok felbontásáról nem tudok képet mutatni.

A 41-es ebben a felállásban az SZTK előtt, a forgalmi vágányok mellett kapott egy kihúzót, a forgalmas egyenes iránynak pedig nem kellett kanyarognia a kihúzó körül. És ami még fontos: a 41 kapott itt egy megállóperont, azaz utasokkal eljöhetett idáig. Igaz, hogy ez a pár hónapi állapothoz képest kétszáz méteres plusz gyaloglást jelent, azaz a helyzet romlott, de a mai világban már annak is örülni kell, hogy nem maradt még messzebb, a Bocskai út után kicsivel...

A körtéri útpálya szőnyegezés előtt.

Rálátás a Gellért téri "banánszigetekre".

És egy újabb dugó. De miért is?

Nos: a Fehérvári úton építgetésekbe kezdtek, az autók emiatt a sínekre lettek terelve. Ettől a villamosok nem tudtak haladni, és a torlódás a Bartók Béla útig tartott, aholis az új kereszteződésben a villamosok az imént látott módon elálltak egymás útját.

Hááát.

Tátra-hegyek.

A Móriczon az eddigi terelőutak pályái ekkor használaton kívül lettek helyezve, aminek az lett a következménye, hogy minden egyes négyzetmétert a fentebb látható módon beparkoltak az autósok, akiknek a Bartók Béla út kedvezőtlen átalakulása miatt nincs hol parkolniuk. De persze a 41-es végállomása nem fért volna be a térre...

Közben a Gellért Szálló előtt elkezdték az új parkoló, és az előtte felállítandó ivókút helyét kialakítani. Emiatt a - plusz szolgáltatást csak kevesek számára nyújtó - dolog miatt kellett a villamost és közutat egyaránt szűk kanyarokba kényszeríteni.

19-es a napsütésben...

Ilyenkor látszik csak, milyen hosszú is a hármas UV szerelvény igazából!

Egy újabb, gyönyörű háttér előtt szabad jelzésre váró Tátra...

... és egy épp kanyarodó UV.

Árnyékból napfényre kifutó UV, baloldalt hátul a leendő Bartók Centerrel.

A párhuzamosok a végtelenben találkoznak című tétel illusztrálása :)

A Kosztolányi villamosmegállói eddigre már teljes pompájukban használatba lettek véve.

Csak úgy kép 1.

Csak úgy kép 2.

Következő oldal: további képek a félig kész Bartók Béla útról


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra