Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 35. II.

Előző oldal

Buszok...

És igen, most megint gumikerekűek jönnek.

A járműveken pár évvel ezelőttig alkalmazott kijelzők haldoklása 2008-ra tragikus méreteket öltött. Gyakorlatilag alig van olyan busz, amin az összes kijelző hiba nélkül működik, így a hagyományos táblák még jobban előrenyomultak. Hogy miért nem lehet ilyenkor kiszedni a hülyeségeket/olvashatatlan feliratokat mutató kijelzőket, azt csak sejtem (mert az is pénzbe kerülne), mindenesetre nagyon bénán néznek ki a szélvédő mögé benyomott táblák.

A baloldali képen látható kocsi is hosszabb időt közlekedett (közlekedik?) így, áthúzott viszonylatszám-kijelzővel. A jobboldali troli-412-esen viszont a 8-as tábla nem kijelző-hiba eredménye, hanem a különjárat utasaié, akik vélhetően Szegedről jöttek, hiszen ez az ottani 8-as troli (egy régebbi) táblája.

No, egye kánya, lássunk két nem félretáblázott kocsit is! A jobboldali képen a háttérben levő íves épület, és az éppen kanyarodó csuklós együtt halszemoptika hatását kelti, pedig nem használtam ilyet a készítéséhez. Igazából persze jobbat akartam fotózni, csak egy autó belehajtott a képbe, és mire kiment, már csak így tudtam elkapni a Kálvin téri metróépítés miatt kitalált 89-es trolit. Annyira azért messze nem vagyok megszállott, hogy megvárjam a következőt :)

Ugyanaz a hely 83-as trolival. Ami ugye busz, a Fővám és Kálvin téri túrások miatt. Hétvégén ráadásul csuklóssal.

Az Erzsébet királyné úti aluljárói trolivégállomáson álló 79-es busz igazából egy 79-es trolipótló volt, ami valamiért itt várt a bevetésre. A jobboldali különjárati 415-ös meg egyszerűen megtetszett, azért kattintottam rá.

Végre ezzel a csodával is sikerült utaznom: ezt az izét, ha jól tévedek, egy selejtezett 260-asból barkácsolták 2005-ben. Fő ismérve a fura színezésen túl az, hogy a hátsó peront alacsonyra építették át, hogy egy rövid rámpán át kerekesszékkel is fel lehessen szállni rá. Borzalmasan hangos futású, zörgős jószág, SZVSZ.

Meg eszerint a videó szerint is...

Ez a Hajdú Volános Solaris csuklós durván egy hetet tölött Pesten, "éles" (utasokat szállító) próbajáratként. A belső elrendezése sajnos teljesen alkalmatlan volt a hetes buszon való közlekedtetésre, legalábbis csúcsban. SZVSZ.

Ugyanaznap, mint az előző két kép, készült ez a kettő is: a ráncajtós Ikarus 280-as a piros hetesen gyerekkoromat idézi. Ráadásul újra és újra, mert nem csak egyszer láttam - az itt normálisan közlekedő "GYROS" 280-asok a jelek szerint sokat betegeskednek. Jobboldalt: ez a 112-es a kijelzője szerint rossz irányba megy, mert a Kálvin tér nagyon nem arra van :)

A kelenföldi garázsra gyerekkoromban az erkélyünkről elég jól rá lehetett látni. Most viszont végre belülről is megnézhettem, egy nyílt nap keretében!

Típuskavalkád a Mester utcában és környékén

Kocsiszíni meneteket fotózni jó szórakozás, és a Mester utcában nem is bonyolult, mert elég sok minden megfordul itt.

Baloldalt: modern villamos, a sínek körül feltöredezett aszfalt. Jobboldalt: hopp, ez meg mi?

Ez a TW6000-es a 3-asról ugrott be 30-ast pótolni, kitűnő fotótémául szolgálva a Gubacsi úton.

Eh, mindegy, koncentráljunk a kocsiszíni menetekre: két 4/6-os, a Haller utcán át távozva a Hungária kocsiszín irányába.

Még mindig Mester utcsa, csak egy kicsit kijjebb: mivel az ICS-k ki lettek ebrudalva Hungáriából, a nagykörúti sűrítő csatolt szerelvények Ferencvárosban laknak. Baloldalt épp egy ilyen szerelvény készül a Könyves Kálmán felé menni a Lurdy háznál. Jobboldalt: ez a 24-es is ugyanoda igyekszik a munkaideje végén.

További csatolt ICS-k a Mester utcában - esőben.

Baloldalt: KCSV a 30A-n. És a jobboldali kép volt az, ami után tíz másodperccel a fényképezőgépem tönkrement :(

Ez+az

Ha minden igaz, Kőbánya-Kispest intermodális átszállóhely ezen sorok írásakor már bontás alatt áll - hacsak nem állították le valami újabb pereskedés miatt. Szörnyű egy hely lett ez a felüljáró, pedig annak idején a legjobban megépített átszállóhely volt az országban. Kicsivel több mozgólépcsővel, illetve sokkal-sokkal több odafigyeléssel, őrzéssel és takarítással jó hely maradhatott volna, ehelyett inkább minden négyzetméterét eladták árusítóhelynek, amitől szűk, sötét és levegőtlen lett.

A 3-as villamos kőbányai ipardűlői részét kimondottan nem egyszerű kellemes helyként ábrázolni, de baloldalon egész közel kerültem ezen bravúr megvalósításához (Bihari utca). Jobboldalt: a 62-es végállomásán észre se vettem eddig, hogy milyen helyrén elkerített kis szigetet kapott a hordozható vécé. Egyébként aki szerint ez igénytelen megoldás, az nézze meg a barcelónai új villamos egyik belső végállomását, ahol ugyanez van, csak sokkal urbánusabb környezetben.

Valami lehetett aznap, amikor ezeket a képeket csináltam, mert egymás után kicsivel két 62-es is jött Száva remiz felől, miközben a másik irányból vagy fél óráig nem jött semmi.

A Határ úti delta több és kevesebb fényben.

28-as kanyarodik erre, 28-as kanyarodik arra.  De komolyan: mit lehetne ezen képek mellé írni?

Balra: villamostorlódás abszolút a nap (aznapi) utolsó sugarai által megvilágítva. Jobbra: az 50-es villamos/lajosmizsei vasútvonal kereszteződését mindig csak a villamos irányából fotóztam, most fordítottam egyet a nézőponton :)

A 3-as villamos városiasabb, illetve kevésbé városiasabb része.

Napsütés és ború.

És az utolsó pár: két barátságos hangulatú kép az amúgy nem feltétlenül barátságos hangulatú 24-esről.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra