Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 35. II.

Előző oldal

Buszok...

És igen, most megint gumikerekűek jönnek.

A járműveken pár évvel ezelőttig alkalmazott kijelzők haldoklása 2008-ra tragikus méreteket öltött. Gyakorlatilag alig van olyan busz, amin az összes kijelző hiba nélkül működik, így a hagyományos táblák még jobban előrenyomultak. Hogy miért nem lehet ilyenkor kiszedni a hülyeségeket/olvashatatlan feliratokat mutató kijelzőket, azt csak sejtem (mert az is pénzbe kerülne), mindenesetre nagyon bénán néznek ki a szélvédő mögé benyomott táblák.

A baloldali képen látható kocsi is hosszabb időt közlekedett (közlekedik?) így, áthúzott viszonylatszám-kijelzővel. A jobboldali troli-412-esen viszont a 8-as tábla nem kijelző-hiba eredménye, hanem a különjárat utasaié, akik vélhetően Szegedről jöttek, hiszen ez az ottani 8-as troli (egy régebbi) táblája.

No, egye kánya, lássunk két nem félretáblázott kocsit is! A jobboldali képen a háttérben levő íves épület, és az éppen kanyarodó csuklós együtt halszemoptika hatását kelti, pedig nem használtam ilyet a készítéséhez. Igazából persze jobbat akartam fotózni, csak egy autó belehajtott a képbe, és mire kiment, már csak így tudtam elkapni a Kálvin téri metróépítés miatt kitalált 89-es trolit. Annyira azért messze nem vagyok megszállott, hogy megvárjam a következőt :)

Ugyanaz a hely 83-as trolival. Ami ugye busz, a Fővám és Kálvin téri túrások miatt. Hétvégén ráadásul csuklóssal.

Az Erzsébet királyné úti aluljárói trolivégállomáson álló 79-es busz igazából egy 79-es trolipótló volt, ami valamiért itt várt a bevetésre. A jobboldali különjárati 415-ös meg egyszerűen megtetszett, azért kattintottam rá.

Végre ezzel a csodával is sikerült utaznom: ezt az izét, ha jól tévedek, egy selejtezett 260-asból barkácsolták 2005-ben. Fő ismérve a fura színezésen túl az, hogy a hátsó peront alacsonyra építették át, hogy egy rövid rámpán át kerekesszékkel is fel lehessen szállni rá. Borzalmasan hangos futású, zörgős jószág, SZVSZ.

Meg eszerint a videó szerint is...

Ez a Hajdú Volános Solaris csuklós durván egy hetet tölött Pesten, "éles" (utasokat szállító) próbajáratként. A belső elrendezése sajnos teljesen alkalmatlan volt a hetes buszon való közlekedtetésre, legalábbis csúcsban. SZVSZ.

Ugyanaznap, mint az előző két kép, készült ez a kettő is: a ráncajtós Ikarus 280-as a piros hetesen gyerekkoromat idézi. Ráadásul újra és újra, mert nem csak egyszer láttam - az itt normálisan közlekedő "GYROS" 280-asok a jelek szerint sokat betegeskednek. Jobboldalt: ez a 112-es a kijelzője szerint rossz irányba megy, mert a Kálvin tér nagyon nem arra van :)

A kelenföldi garázsra gyerekkoromban az erkélyünkről elég jól rá lehetett látni. Most viszont végre belülről is megnézhettem, egy nyílt nap keretében!

Típuskavalkád a Mester utcában és környékén

Kocsiszíni meneteket fotózni jó szórakozás, és a Mester utcában nem is bonyolult, mert elég sok minden megfordul itt.

Baloldalt: modern villamos, a sínek körül feltöredezett aszfalt. Jobboldalt: hopp, ez meg mi?

Ez a TW6000-es a 3-asról ugrott be 30-ast pótolni, kitűnő fotótémául szolgálva a Gubacsi úton.

Eh, mindegy, koncentráljunk a kocsiszíni menetekre: két 4/6-os, a Haller utcán át távozva a Hungária kocsiszín irányába.

Még mindig Mester utcsa, csak egy kicsit kijjebb: mivel az ICS-k ki lettek ebrudalva Hungáriából, a nagykörúti sűrítő csatolt szerelvények Ferencvárosban laknak. Baloldalt épp egy ilyen szerelvény készül a Könyves Kálmán felé menni a Lurdy háznál. Jobboldalt: ez a 24-es is ugyanoda igyekszik a munkaideje végén.

További csatolt ICS-k a Mester utcában - esőben.

Baloldalt: KCSV a 30A-n. És a jobboldali kép volt az, ami után tíz másodperccel a fényképezőgépem tönkrement :(

Ez+az

Ha minden igaz, Kőbánya-Kispest intermodális átszállóhely ezen sorok írásakor már bontás alatt áll - hacsak nem állították le valami újabb pereskedés miatt. Szörnyű egy hely lett ez a felüljáró, pedig annak idején a legjobban megépített átszállóhely volt az országban. Kicsivel több mozgólépcsővel, illetve sokkal-sokkal több odafigyeléssel, őrzéssel és takarítással jó hely maradhatott volna, ehelyett inkább minden négyzetméterét eladták árusítóhelynek, amitől szűk, sötét és levegőtlen lett.

A 3-as villamos kőbányai ipardűlői részét kimondottan nem egyszerű kellemes helyként ábrázolni, de baloldalon egész közel kerültem ezen bravúr megvalósításához (Bihari utca). Jobboldalt: a 62-es végállomásán észre se vettem eddig, hogy milyen helyrén elkerített kis szigetet kapott a hordozható vécé. Egyébként aki szerint ez igénytelen megoldás, az nézze meg a barcelónai új villamos egyik belső végállomását, ahol ugyanez van, csak sokkal urbánusabb környezetben.

Valami lehetett aznap, amikor ezeket a képeket csináltam, mert egymás után kicsivel két 62-es is jött Száva remiz felől, miközben a másik irányból vagy fél óráig nem jött semmi.

A Határ úti delta több és kevesebb fényben.

28-as kanyarodik erre, 28-as kanyarodik arra.  De komolyan: mit lehetne ezen képek mellé írni?

Balra: villamostorlódás abszolút a nap (aznapi) utolsó sugarai által megvilágítva. Jobbra: az 50-es villamos/lajosmizsei vasútvonal kereszteződését mindig csak a villamos irányából fotóztam, most fordítottam egyet a nézőponton :)

A 3-as villamos városiasabb, illetve kevésbé városiasabb része.

Napsütés és ború.

És az utolsó pár: két barátságos hangulatú kép az amúgy nem feltétlenül barátságos hangulatú 24-esről.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra