Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 13.

Többen jelezték az utóbbi időkben, hogy nem frissítettem az oldalakat. Mivel az oldalaim készítése mellett azért alapvetően meg is kell élnem valamiből, ez valóban így volt, de azért a fényképezéssel továbbra se hagytam fel. Sőt: bár az elmúlt valamivel több, mint fél évben főleg a Bartók Béla út felújításával és az elvesztett sínekkel foglalkoztam itt, azért más érdekességek - és mindennapi pillanatok - is megörökítésre kerültek.

Például az új Ikarus 412-es trolik megjelenése.

Ugyan a troliktól nem hidalok le, de azért egy új járműtípus megjelenése valahol mindig öröm. Csak ne lett volna olyan verőfény, amitől a még csillogóan fényvisszaverő karosszéria és szélvédő alig fotózhatóvá vált!

"Előttem az utódom" mondhatná a hátul álló Ziu-9-es, de ő biztos nem olyan frázispufogtató, mint én :-)

412-es troli és 412-es dízelpöfögő egymás mellett a Vértanúk terén.

A 69-es villamos Kolozsvár utcai szakaszáról azt rebesgették egész nyáron, hogy fel fogják újítani, ezért ide is eljöttem...

... már csak azért is, hogy legyenek további UV-s felvételeim a 69-esről, mert a pletykák szerint lehetséges volt a vonal TW6000-esítése is a felújítás után. A másik jelölt erre az 52-es vonal volt.

Az eléggé megfáradt állapotban levő kispaneles pálya szerintem valóban megérdemelt egy kis ráncfelvarrást!

Őszre be is fejezték az átépítést, és az ígért hannoveri "Banánok" is megérkeztek a vonalra. Ez azt jelentette, hogy Zugló kocsiszínből többet nem adtak ki UV-t forgalomba.

Az új pálya az alkonyatban...

.... és egy borús délelőttön.

TW6000-es az "elvesztett" 65-ös villamos egykori végállomása felől nézve. Régen a 69-es villamos ennek az utcának a tengelyében haladt, most pedig pont keresztbe rá - vannak ilyen furcsaságok...

A nyár egyik nagy istencsapása volt a Hungária körúti vasúti (vagy közúti? mi számít: ami fölött átmegy, vagy ami átmegy valami fölött?:) felüljáró felújítása, ami az 1-es villamos kettébevágásával járt. Ez azért volt galád dolog a városüzemeltetéstől, mert ugyanekkor álltak neki a Flórián téri felüljárók közül az egyik felújításához is, ami dióhéjban azt jelentette, hogy ugye a villamost a Kacsóh Pongrác út és a Lehel utca közt busz pótolta, de a busz nem tudott haladni a Flórián tértől a Hungária körgyűrűn végigérő dugó miatt. Nobel-díjat annak, aki ezt így kitalálta - az egy órás menetidő teljesen jónak számított, de autóval a másfél óra se volt ritka! Kerülni persze értelmetlen volt, mert délre a Margit híd ugyanígy be volt állva, az odavezető utakkal együtt, északra pedig a legközelebbi híd Esztergomban van, ami cseppet messze van. Persze lehetne komppal is menni mondjuk Váctól, de a lényeg az lenne, hogy az aquincumi hídra már nagyon nagy szüksége van a városnak!

A képen az első olyan 1-es látható, ami már nem ment végig a teljes vonalon, hanem a Thököly útnál visszafogott. Az ezt követő hétvégén egy ideiglenes végállomást építettek ki a Kacsóh Pongrác úton.

Közben esőzések is voltak, kisebb özönvizekkel járók...

Locs és ploccs a felüljárón.

Az ideiglenes forgalmi rend utasok felé kommunikált része.

Tátra-szerelvény a Kacsóh Pongrác úton.

Az ideiglenesen beépített visszafogás.

A Lehel utcánál a visszafogás a kocsiszíni menetek miatt amúgy is ottlevő váltón történt, azon nem volt mit fotózni. Viszont talán meg lehetne említeni, hogy a villamosok érkezése és a pótlóbuszok indulása az esetek igen nagy részében nem volt hangolva, így az ötperces út megtételének átlagideje 15-20 perc volt a várakozás miatt.

Az építkezés alatt a 17-esen járó ICS-k Angyalföld kocsiszínben laktak. Oda tartó kocsiszíni menetet nem volt alkalmam fényképezni, kárpótlásként álljon itt egy esti kép a járat végállomásáról :)

Következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra