A Combino Supra első (próba)útja a Nagykörúton

Előzmény: látogatás a leendő nagykörúti villamosok bécsi "szülőhelyén"

Előzmény: az első Combino Supra Budapest megérkezése

Az elmúlt másfél hétben nem sokat hallottunk a Combino Supra-król (direkt írom ilyen hosszú néven, arra utalva, hogy ezek nem sima Combinok), nagyon megörültem hát, amikor azt hallottam, hogy a Hungária kocsiszínből a Fehér úti főműhelybe való átszállítás kapcsán  sor fog kerülni a típus első budapesti próbaútjára. Szerencsére Almár Ákos barátom ráért, így együtt eredtünk az új villamos nyomába. Azaz inkább elébe.

Némi várakozás után a kocsiszín kapujában valóban megjelent az új csodatuja. Sajnos ott nem nagyon lehetett fényképezni, mivel sötét volt, és az indulásra készülő kísérőszemélyzet is körbevette, de az MTK pálya előtti lámpánál pirosat kapva végre meg tudtam örökíteni. Végre a saját erejéből mozgott!

Az első út a Népszínház utcába vezetett...

... majd onnan...

... a Nagykörútra. Ismerkedés a leendő munkahellyel :)

A következő cél Lágymányos volt, azaz...

... a 4-es végállomása a Fehérvári úti piacnál.

A belső térben elég sokan tevékenykedtek, pár notebook (laptop, hordozható számítógép, ki hogy hívja) is látható volt, ezeket menet közben árgus szemmel figyelték a Siemens szakemberei.

Sajnos meglehetősen sötét volt, ezért kicsit túl kellett exponálnom a képeket, ha azt akartam, hogy ne csak csillogások és a két fényszóró látszódjon :)

A videó hangját érdemes figyelni: nem nagyon hallani a tuját, inkább csak a környezetben elhaladó autókat!

Innen futólépésben a Moszkva tér felé vették az irányt. A Nyugatinál fotómegállás volt. 1887-ben innen indult útjára az első budapesti villamos - mely szintén Siemens gyártmány volt. Igaz, az a járgány akkor a Király utca fele indult, de a mostani látvány így is izgalmas volt!

Az arrajárók közül sokan fényképezőgépes mobiljukat előkapva örökítették meg az 54 méter hosszú jószágot - úgy tűnik az ultramodern kinézetű jármű nem csak a hozzám hasonló villamosmániásokat fogta meg. Amúgy a képek készítése közben egyszercsak azt vettem észre, hogy csurom vér a bal kezem: az állvány kinyitásakor becsíptem az egyik ujjbegyemet, ami baromi erősen vérezni kezdett, csak hát én olyan lelkes voltam, hogy nem vettem észre, és ezerrel kentem szét mindenfelé :)

Itt a jellegzetes Combino-hangot lehet hallani elinduláskor (a zúgás a közúti forgalom háttérzaja volt).

A Margit híd közepén levő iránytörésen való áthaladást több tucat szempár figyelte, hiszen a vonalnak ez az egyik legszűkebb része fizikailag. De persze átfért :)

Ilyen se volt még: először érkezett alacsonypadlós villamos a Moszkva térre (a felvételen hallhatü pöfögés természetesen nem a villamosból jött, hanem egy kisteherautóból:). A végállomási kihúzóvágányok melletti peront már javában építették át magasabbra, ezt is rögtön kipróbálhatták.

Itt is számos érdeklődött vonzott az "óriáshernyó" látványa. Mit mondjak, én is irigyeltem azt, aki a járművön ülhetett. Igaz, nekik ez munka volt, míg nekem a követésük szórakozás :)

Pár kép...

... a "Moszkváson" álló...

... Supráról. Nekem úgy tűnt egyébként, hogy kifelé szóló hangszórók is vannak rajta, itt legalábbis a vezető kiszólt a kint állóknak.

Egy közeli kép az elektronikus viszonylatszámjelzőről. Direkt alulexponáltam, hogy jól lehessen látni az egyes "pixeleket". Jópofának találtam az alul régimódiasan túllógó "J" betűt a "próbajárat" szóban.

A kocsi ezután elindult a Fehér úti főműhely felé. Mi nem követtük végig, hanem előrementünk az Éles sarokhoz, ahol egy csomót vártunk rá, hogy aztán az alábbi videón látható módon elhúzzon előttünk:

Van "kraft" a jószágban, öröm volt nézni, és pláne hallani, hogy ehhez képest milyen halkan ment.

Az Örshöz érve a Combino a Gyakorló utcánál levő váltón...

... átment a másik vágányra, majd a számára szokatlan ívben csikorgó kerekek vidám énekétől kísérve bekanyarodott a főműhelybe.

Összességében bőven megérte az alvás kihagyását az, hogy szemmel követhettem egy új budapesti típus első hosszabb saját útját (legalábbis én úgy tudom, hogy eddig még nem mentek vele ennyit). És azt is meg kellett állapítanom, hogy elsőre jól boldogult a nem éppen német tökéletességű pályarészekkel a jármű, és nem került sor rendkívüli eseményekre.


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez