Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 10.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Lefűrészelt oszlop. Vajon ha el kell távolítani, miért nem egyben emelik ki?

Szép hupli lesz az útban, gondolom itt nem lehet majd száguldoznia a villamosnak. A tér egyébkétn így jóval nagyobbnak tűnik, mint eddig, ez akár előny is lehetne, ha megpróbálnának újra életet verni bele, például az OTP és a házasságkötő terem helyett kávéház nyitásával, stb. Ez a tér nagyon szép helyen van, a XI. kerületnek pedig úgysincs igazi városias tere!

Itt már az úttest széle is ki van rakva!

A Csiky utcánál aszfaltréteg került a bebetonozott sínekre. Érdekes módon kőciciknek nyoma sincsen.

Ennek az aszfaltnak a tetejére még valószínűleg kerülni fog egy kopóréteg, és a sín meletti hézagot is kitöltik valamivel, aztán akár mehet is a forgalom... ezen a száz méteren :I

A Bertalan Lajos utca felé is hasonló állapotban van a pálya.

A Lágymányosi utcánál még csak az egyik sínpár beszabályozásánál tartanak, a sínek fatuskókon lebegnek a pályalemez fölött.

Az aluljáró fenekét viszont elkezdték betonozni, azaz a csatorna be lett temetve. Viszont az "áskálódás" közepette elég sok második világháborús lőszert találtak, mondhatni, hogy minden hétre jut egy-egy bomba vagy repeszgránát, ami nem csak lassítja, de veszélyessé is teszi a munkát...

End of line.

Én hurok, te hursz, ők hurnak...

Amin meglepődtem: az SZTK előtti ideiglenes villamosvégállomás tartózkodóját a 41-es csonkavágányának végéről áthelyezték a Szabolcska Mihály utca sarkára. Vagy ez most nem tartózkodásra, hanem a végállomás működtetésére szolgál? De hát most elvileg automata lett az egész: segédvezetékes váltók, jelző, stb!

Vagy innen lehet segélykocsit hívni, ha megint kisiklik a villamos, mint aminek itt is látható a nyoma (az egyenes karcolások az aszfaltban)?

Itt látható a váltójelző. Nem tűnik nagyon ideiglenesnek...

Mint látható, az ideiglenes végállomás kapacitása megfelel a szükségletnek, azaz cseppet se állnak perceken keresztül sorba az utasokkal teli villamosok a behaladásra várva...

És az a tábla, amit már láttunk korábban: praktikus, hiszen ha csúszás van, nem kell semmit átfesteni, csak egy másik számot beállítani a kijelzőn. És most nem a másodpercekről beszélek, amiknek a kiírása ebben az országban szerintem egy igen ízetlen tréfa...

"Nagy terelés". Gondolom valaki ezért a szlogenért pénzt kapott :) Én inkább "Nagy össze-vissza túrásnak" nevezném.

És a pörgő kijelző harmadik képe: "A belső Bartók Béla út a felújítás után". Ezt a képet már hatvannyolc helyen láthattuk, pedg igazából semmi nem látszik rajta, hiszen egy elég bénácska vektorgrafikus valami, amin semmi helyi jellegzetesség nem látszik. Bár mintha Ganz csuklós közlekedne a síneken, vagy legalábbis egy csuklós villamosra hasonlító, téglatestekből összeállított objektum...

Lassan a Kosztolányitól kifelé is készül a villamospálya. Vajon ha elkészül, akkor a közút építésének idejére a sínekre terelik a forgalmat?

Na, és újabb pályarészletek: a sín aljára "gumipapucs" kerül, rezgéscsillapító célzattal. A sínszál rögzítése (ha tényleg azt látjuk a képen) szintén mintha "rugózva" lenne.

Itt még nincs lerögzítés, faékek tartják helyén a sínt.

Végül (legalábbis mostanra): egy ideig gondolkoztam, hogy ez mi lehet, aztán rájöttem, hogy valószínűleg lámpaoszlop lesz erre az alapra csavarozva.

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra