Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 9.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Félkész pálya.

A túrások közepette sejthetővé válik a leendő nyomvonal.

Az alatt, ahol a szivárvány leér a Boráros tér fölé, látható nagyjából a három vágány szélességű villamospálya. Itt a jövőben csak a járműosztályozó (ami szétosztja a menetirányokat) lesz, a megálló a régi park helyére kerül. A villamosoknak meg, ha jól számolom, egyel több lámpa fogja útját állni (a térről a jövőben nem a házasságkötő terem előtt lehet majd a rakpartra kanyarodni, hanem a szálloda előtt - de lehet, hogy rosszul tippelem)

Ez bizony tényleg három vágány szélességű, és ahogy elnézem, kettő belőlük egyből továbbmehet a Múegyetem rakpartra.

Bizony, a rakpart felől is megvan a sínek helye!

Közben a Körtér továbbra se szűnik meg úgy kinézni, mintha atomtámadás érte volna.

Móricz Zsigmond körgödör.

A Fehérvári út felé közben végleg elvesztek a sínek...

... eltüntetve a 41-es hurokvágányát egy aszfaltcsík alatt.

Persze ezek a sínek megszokták, hogy néha elfelejtik őket, de most sajnos mégis véglegesnek tűnik a búcsú, hiszen ide gyalogosterületet terveznek.

A Vásárhelyi utca és a Fadrusz utca közti részen más sorrendben dolgoznak a villamospálya építői, mint a Gellért téren: itt még nem betonozták be a síneket, de melléjük már odakerültek a közutat elzáró "kőcicik".

Mondjuk ezek női mellnek elég csoffadtak...

Na, és itt lehet látni a sínek és a betonágyazat közé tett... hát, nem is tudom mit, szerintem ez nem gumi, hanem valami hab, mindenesetre valami rezgéscsillapító párna lehet.

A sínek ki vannak fixálva, a csillapító ott van, jöhet a beton köréjük, és majd egyszer annak a tetejére az aszfalt.

Itt az is látható, hogy a sín és a pályalemez között is van valami. Ne kérdezzétek, hogy mi, nem kóstoltam :)

A Fadrusz utcánál viszont még hátrébb vannak, hiszen ez még csak a pályalemez...

... az a bizonyos két fémgerenda közé szorított, betonvassal átjárt pályalemez.

Az építkezés mindig porral jár, száraz időben meg aztán pláne... Azt hiszem a kép magáért beszél. Bár a Nap fénye még áthatol a por-ködön, de nem irigylem a környék lakóit, igaz, az építkezés végeredményével (talán) jobban fognak járni.

És ismét a Gellért téren járunk:a vágányok és az út is majd szép ívben fogja kikerülni a Gellért Szálloda elé tervezett parkocskát. A megálló valahol itt lesz.

A tér északi részén is építettek vagy ötven méternyi új villamospályát. Sajnos csak ennyit, pedig a maradékot is fel kellene újítani, ha már tavaly, a felső rakpart útpályájának rendbehozásakor "elfeledkeztek" róla!

A Szabadság hídra kanyarodó egyik vágány is szépen épül.

Ami furcsa: ez szerintem másféle pálya, mint amit eddig láttunk! Vajon az ív miatt?

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra