Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 8.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

A Bartók Béla út külső szakasza valószínűleg az útvonal (ha ugyan nem az egész város) legrosszabb minőségű része, mégse fogják felújítani, mivel nem fővárosi, hanem kerületi önkormányzati kezelésben van. Az elején azért a villamospályát rendbehozzák, hogy illeszkedjen az új pályához, hiszen a megálló is áthelyezésre kerül.

Határidők. Kíváncsi vagyok, vajon betartják-e őket, vagy új feliratok kerülnek a helyükre?

Tábla.

Itt az alsó betoncsík már megvan a pályából, a második (talán pályalemeznek lehetne hívni?) szélei pedig ki vannak jelölve. A képen látható vasgerendákat ezután le fogják rendesen rögzíteni, és a közüket betonnal feltöltve jön létre az a rész, amire a sínek kerülnek majd (amit az előbb pályalemeznek neveztem).

Itt bizony fákat irtanak, mert mindkét irány villamosmegállója ide kerül majd át, azaz több helyre van szükség. Bár ezek elég csenevész fák voltak, de akkor is árnyékot adtak, úgyhogy sajnálom őket!

Itt még épp hogy csak eltűntették a régi pályát, most ássák a gödröt az újnak. Ebből is látszik, hogy a régi nagypanelnek nem volt rendes alapozása...

A káosz túloldalán egy tábla bíztat minket, hogy már csak ennyi meg ennyi van hátra a feltúrásból.

Itt is ki van ásva az új pálya helye, és valami homokszerűséggel fel is van töltve az alja, jöhet az alsó (első) betoncsík!

Ezen a képen elég jól látható a pálya szerkezete: a gödör alján az alapozásra kerül egy betoncsík, fölé az a fémgerendák közé szorított második, amit néhány képpel ezelőtt pályalemeznek neveztem. Ez utóbbi már vasbeton. Erre helyezik a síneket, később majd látni fogjuk, hogyan.

Ez az új épület, aminek a hűlt helye előtt a busz megy, csak nem akar készülni (látszatra), legalábbis még mindig csak ott tartanak, hogy nagyon sok betont pumpálnak le a több emelet mély gödörbe. Gondolom ha ez a vélhetően mélygarázsnak tervezett rész elkészül, a felsőbb részeket majd hamar felhúzzák. Kicsit félek, hogy milyen lesz, az utóbbi években nem nagyon remekelnek az építészek (nem kell megsértődniük, elég ha összeszedik magukat)...

Itt már a sínpár össze van rögzítve, vélhetően helyes nyomtávval, de még nincs körülötte a gumi, ami a rezgéseket fogja csillapítani.

Közben az út Gellért tér felőli végén már be is betonozták a vágányokat. Nem teljesen értem, hogy mi a logika abban, hogy az útvonal különböző részein különböző stádiumban van a villamospálya elkészültségi szintje. Lehet, hogy nincs is logika benne, csak sikerül, ahogy sikerül, az előkészítő munkálatok időtartamától függően.

Pár napra újra lett 19-es villamos, ugyanis a szentendrei HÉV vonalán vágányfelújtás volt, és az addig a 19-est pótló buszok és vezetőik két hétre HÉV-pótlók lettek. A 19-es villamospótló buszt pedig villamossal pótolták. Soha rosszabb bulit! :)

Mondjuk azért azt el kell mondani, hogy nagyon ritkán járt ez a csonka villamos: összesen három iker UV szerelvényt tettek rá, ezek Budafokról költöztek át erre az időre Szépilonába. Tudom, macerás, és "Ilonkában" sincs sok üres hely, de azért kétszer ennyi szerelvényt is elbírtak volna az utasok, akik így is egyel több plusz átszállásra voltak kényszerítve!

Az UV-k a csonka 18-as már látott, Erzsébet híd alatti ideiglenes visszafogóját használták.

A tábla ragasztva van, a villamos és a híd viszont sajnos összefestve...

Kompozíció :)

Én továbbra is azt mondom, hogy mind a 19-es, mind a 18-as ideiglenes végállomását százötven méterrel előrébb kellett volna tenni, ugyanis akkor ott kényelmesen át lehetett volna szállni a 7-es buszokra, ez pedig könnyebbé tette volna az utasok életét. De nem, az utas csak hadd szívjon... A pletykák szerint egyébként eredetileg arról volt szó, hogy a visszafogó váltó a Rudas fürdő elé kerül, és akkor az az átszálló kapcsolat is létrejöhetett volna, amiről beszéltem, de aztán mégse ez lett, az utasok pedig pár száz méterrel északabbra, a Döbrentei tér két oldalán le lettek rakva, ahol csak a villamospótlóra lehet átszállni.

A Madách téren (azértsem írok Deákot!) közben bőszen pörögtek a villamospótló buszok a villamosvégállomás köré szervezett "palacsintasütőben". Na jó, a kép közepén látható busz pont nem pörög, mert félre van állva...

Meg kell, hogy mondjam, bár a pótlás megtervezése szerintem a legtöbb helyen kimondottan rosszul sikerült, ezt a végállomást nagyon jól megszervezték, le a kalappal!

Az mindenesetre érdekes, hogy a buszok menetiránya ellenkezik a közútéval, de hát el vannak választva. A dolog működik, ráadásul jól! Remélem a jövőben másutt se fognak félni ilyen szokatlan megoldások implementálásától!

"GYROS" (=GYORS) busz a BME "C" épülete előtt. Mondhatni ez se szokványos, persze most semmi se az, azért fényképezgetem ennyit :)

Itt még megvan a kis zárt park helye, ahol kis koromban nagyival annyit ücsörögtünk, és aminek egyik oldalán taxiállomás volt.

A fák is megvannak még a szélén. Ők el fognak tűnni később, mivel a Bartók Béla út új nyomvonala a helyükön keresztül fog átvezetni.

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra