Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 11.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

2002 augusztusának közepére legfőképpen egy dolog változott: csökkent a hivatalos derűlátás. Ez azt jelenti, hogy a közben "beesett' (szó szerint), özönvízszerű esőzésekre hivatkozva a hivatalos határidőkhöz képest későbbi időpontokat adtak meg átadási időpontként. Azt lehet például sejteni, hogy szeptember 2-tól kezdve még nem eredeti útvonalukon fognak járni a 47-es és 18-as villamosok, mivel a Móricz Zsigmond körtéri kanyarodóvágányok nem lesznek készen addigra. A Bartókon magán végig fognak menni a villamosok, azaz lesz 19-es, 49-es, és talán 18-as is, az Etele térhez járva. A 47 villamospótló marad, talán 18A is. Ja, közben persze, még az ősszel lesz vágányzár a budafoki felüljárónál, azaz a 41-es nem fog járni, a 47-es pedig csak a forgalmi telepig. Érdekes hónapok elé nézünk...

Mostani túránkat az Astoriánál kezdjük, ahol épp egy villamospótló buszt láthatunk a síneken haladni...

... de nem sokáig, ugyanis a kiskörúti nagypanelt elkezdték foltozgatni, ami miatt a buszok a közútra kényszerültek.

Sajnos új pálya nem épül, csak a nagypanelt piszkálják meg. Mint láthatjuk, még az alapokat se verik újra, na persze a nagypanelnek nem nagyon van ilyenje...

A sínszálakat azért kicserélik, a gumicsíkot is alatta...

... illetve talán az ív panelrészleteit is elegyengetik, ez okozza ugyanis a szörnyű ugrálást (elmozdultak egymáshoz képest).

A Szabadság hídról a Szent Gellért térre lekanyarodó vágányok ilyen betonvályúban lesznek.

Az észak fele tartó vágányok alaplemeze.

A szépséges ív a szálloda előtt.

A "semmit kerülő kanyar" a másik irányból.

Ugyanez híddal a háttérben.

A Móriczon közben egyre kevesebb sínt lehet látni...

... és az aluljárót is szépen mélyítik.

A gombaépülettel még senki nem tudja, mit lehet kezdeni. A közepén a szökőkút peremét azért alkalmasint nekiálltak rendbehozni. A húgyszagot viszont csak nem akarják kitakarítani...

Elkezdték az aluljáró majdani Bartók Béla úti villamosmegállóba vezető lépcsőinek kialakítását is!

Ezen a képen kimondottan jól megfigyelhető az új villamospálya szerkezete az egyes rétegekkel!

A Gellért tér felé is egyre több változás látszik!

Itt a villamospálya tulajdonképpen elkészült, ezért nekifogtak a közút megépítésének (azt eleve később kell átadni).

A Gellért téri kanyarodó és egyenes irány összeágazása és keresztezése, még nem teljesen a végleges helyén.

A három vágány helye, keresztben pedig az ideiglenes útpálya.

A hídra kanyarodó ívnél már a terelősínnel erősített vágány is a helyére került. Az "elvékonyodás" a hídon levő másféle vágányzatnak szól.

Az oszlopokat, melyek nem csak a világítást, hanem a felsővezetéket is tartani fogják, jó egy méter mélyen bealapozzák a földbe, alaposan körbebetonozva. Az alapozás tetején látható csonkokra csavarozzák rá aztán az oszlopokat.

Következő rész


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra