Életképek 51: Hatodik oldal

Előző oldal

2017 elején megint kicsit szórakoztattak bennünket a Fehérvárin: átépítették Budafok kocsiszín áramátalakítóját, ezért egy hónapig (január 28.-február 26.) buszozhattunk az Etelétől kifele. Természetesen ezt nem lehetett volna a tavalyi két és fél hónapos vágányzár alatt megcsinálni, se pótolni a kieső kapacitást, mint Bécsben, mert nincs is jobb, mint mínusz fokokban, jégben, majd latyakban előbb a buszokra, majd az egymást feltartó villamosokra várakozni. Ja, és persze a Fehérvári/Etele megállóban se lehet kiszedni a korlátokat, hogy ne csak egy villamos férjen el az amúgy elegendő hosszúságú peron mellett, mert akkor nem nem szivatnák meg eléggé az utasokat, lásd jobb oldali kép. Egyszer szarul tervezték meg, örökké szar marad! És nem kérek elnézést a csúnya szavakért, mert ennek a felállásnak a tervezője és engedélyezője se kért elnézést tőlünk, utasoktól. (Megnyugtatok mindenkit: vágányzár nélkül is állandóan az van csúcsban, hogy Budafok irányába bent áll a peron mellett a második villamos, de nem szabad ajtót nyitnia, mert ott a korlát, úgyhogy vár egy lámpát, amíg az első tuja szabadot kap. Azaz hiába haladhatnak idáig tempósan a villamosok, itt szépen feltorlódnak. És akkor nem beszéltünk arról, hogy az amúgy is keskeny peron közepére lerakták az esőbeállókat, de úgy, hogy a leszálló utasok nem tudnak eláramlani a felszállók elől. Ráadásul így, szimpla megállóként érthetetlenül messze van az 1-es végállomásától a leszállás helye, így mindenki megy át légvonalban az úttesten. Egyszerűen semmi olyan aspektusa sincs ennek a megállónak, ami ne lenne rossz.)

Köd a rakparton

Az ilyenkor tipikus inverzió miatt sokszor volt köd a 2016/17-es télen, de nem mindig olyan szép, mint február közepén. Különösen a Duna közelében volt mágikus, ahogy a fehér tejföl gomolygott, pillanatról-pillanatra eltérő látási viszonyokat teremtve!

A Gellért rakpart mesebeli építményeinek és szikláinak különösen jól állt a köd.

A Duna túlsó partja nem látszott, de sokszor még a Szabadság híd budai oldalhoz közelebbi pilonja se :)

Észre se vettem, hogy ráfagyott a kezem a fényképezőgépre - de megérte.

Itt éppen egész tiszta volt minden talajközelben.

A helyzetet még érdekesebbé tette, hogy egy baleset miatt a Rudasnál fordult a 47-es és a 49-es.

Balra: alul már azt írja a kijelző, hogy nem mennek át a kiskörúti villamosok Pestre, de fölül még azt jelzi, hogy átmennek? Jobbra: jobb helyen is állhattam volna, amikor két terelt 47-es találkozott a ködbe vesző Gellért szálló/fürdő előtt, de ez van :)

Balra: ugrótorony épül a Batthyánynál. Jobbra: oszlik a köd, már látszik a túlpart!

Még így megritkulva is hangulatos volt a köd, úgy nappal szembe fotózva, ...

... mint napnak háttal.

A fonódó létezését még most se bírom elhinni, úgyhogy gyakran elmegyek megnézni :)

És igen, a ködöt is megpróbáltam levideózni.

Az oldal végén pedig egy kis urbanisztika! Balra a Vidra utcai borzasztó rendelőintézet-szerűség tűnik el, jobbra pedig a Kossuth Lajos téri építőkockaház bontása látható. Egyikért se tudok sírni.

Utóbbi miatt egyébként nem áll meg itt a metró, a kiesést részben busszal, részben vízibusszal pótolják.

És itt a vége, remélem, tetszett ez az összeállítás - nem akarom magamat (túl)dicsérni, de sok munkám van benne :)


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez