Életképek 51: Ötödik oldal
Lezárt Bartók, lezárt Szabadság híd
2016. június 16. és augusztus 27. között az alacsonypadlós villamosokhoz alkalmazkodva átépítették a villamosperonokat a Bartók Béla úton és a Fehérvári úton, illetve újraépítették a Bartók kritikán aluli állapotú részeit is. A sok nagyokos, aki szerint "a Nagykörutat a Combinók miatt kell annyit javítani, fújfújfújj", elkezdhet kitalálni valami magyarázatot arra, hogy miért kell ott is 10+ év után újraépíteni a vágányokat, ahol nem jár Combino :) A megoldás persze egyszerű: nincs olyan pályaszerkezet, ami ekkora forgalmat tizensok éven át kibírna. Persze a kezdeti kivitelezés minősége, illetve az ott közlekedő járművek futásjósága nagyban befolyásolhatja a végeredményt, akárcsak a folyamatos karbantartás, de utóbbiak gyakorlatilag értelmezhetetlenek ebben a konkrét példában.
Semmi sárgaság, helyette sok kékség és korlát.
Egy időre a 61-es is visszakapta "történelmi" végállomását.
Csatatér a Gárdonyi térnél, ...
... eltávolított ívek a Gellérten. Utóbbinál ügyes, hogy csak abból a fekete kötőanyagból kellett kikaparni a sínt, nem kellett az egész pályát szétverni. Jobbra: ideiglenes végállomás a Rudasnál.
A lezárás idején esténként az ifjúság bulizónává változtatta a Szabadság hidat. Ez rendben is lenne, de sajnos 2017-ben vágányzár nélkül is ugyanezt akarják egyesek, ami cseppet sem vicces. Elég szomorú, hogy vannak, akik csak ugyanott tudnak bulizni, ahol előző évben, illetve nem tudnak maguktól olyan helyet találni, ahol nem akadályoznak mást - mert akármilyen trendi is hídon grillezés vagy jóga közben szelfizni, azért csak arról van szó, hogy pár száz ember miatt szív pár ezer. Kivétel, ha megoldják, hogy csak hétvégén legyen ilyen, és a villamos akkor is járjon, de sajnos vannak kétségeim, hogy valaki felvállalja ezt.
Este nem volt érkezésem kimenni a hídra fotózni, úgyhogy tessék elhinni bemondásra, hogy akkor többen voltak, mint délután hatkor :) Jobbra: csuklós SST (Skoda-Solaris-Trollino) a Közgáz előtt.
2016-ban ugyan elmaradt a Villamosnap, de volt helyette épp elég öreg látnivaló!
Ez az UV itt még nem nosztalgiázott, hanem gyakoroltatott; elindultam 2624-est fotózni, erre ez jött egy percen belül - én meg fotóztam, ami a csövön befért. Hihetetlen, hogy ekkor már 9 éve kivonták a forgalomból a típust!
A János kórháznál aztán sikerült egy képre örökíteni a tanulót és a 2624-est. A fények ugyan nem voltak ideálisak, de mégiscsak két kedvenc villamosomról volt szó!
Tükröződés, illetve a Kalefre visszavágott 61-es mögött a távolban még látszott a kis kéttengelyes.
A fonódást is tanulni kell :) A 17-esre illik is ez az összeállítás; nekem a vonalról iker UV-s az első emlékem (akkor még nem volt MUV, a régebbi típusokra meg nem emlékszem, pedig tudom, hogy jártunk arra, csak kocsival).
Még egy pillantás az áthussanó UV-ra a Margit híd budai hídfőnél (igazán kaphatna valami nevet ez a terület - csak ne a közeli Elvis-parkot terjesszék ki ide, mert az elég méltatlan lenne), aztán lementem egy szinttel lejjebb, hogy elkapjam a dél felől jövő 2624-et.
Kedvenc világjáró villamosom a Rudas és a Lukács fürdő közt ingázott, szépen kihasználva a Fonódó adta lehetőségeket.
A 41-esre is kinézett egy öreg kocsi, úgyhogy én is ezt tettem. Annál is inkább érdekelt, mi van itt, mert amikor legutóbb erre jártam, még egyvágányozás ment a reptértől a végállomásig, a leomlott patakpart miatt. Nos, ahogy jobbra látható, ezt megcsinálták, és egy nagyon hangulatos fotóhely jött létre!
611-es a patakparton balra, a törökbálinti vonalat építő Budapest-Budafoki Helyiérdekű Villamos Vasutak szelvényköve (?) a túlparton középen, és ismét 611-es, immár visszafele jövet. A két villamosos fotó közt a budaörsi reptér küszöbénél nézelődtem.
És ismét egy kis 2624, ezúttal napfényben, a Moszk...alef téren. Jobbra még egy 200-as Ikarus is befigyelt, hogy még "moszkvásabb" legyen az összhatás :)
Ezek a fotók nagy "flesst" jelentettek nekem, mert az egyetlen acélvázas ezreses utam, amire biztosan emlékszem kiskoromból, egy Moszkva tér - Fogaskerekű retúr volt. Ha nem számolgatom az ablakok számát (és nem nézem a pályaszámot), tökéletes az illúzió :)
Van videó is, ki hitte volna, mi?
A 1956-os forradalom évfordulója alkalmából ezúttal nem csak egy, hanem rögtön két UV szerelvény is dolgozott a Nagykörúton, amit nagyon élveztem.
Hát még akkor milyen szépek voltak, amikor a nap is sütött!
Balra: várakozás közbeni Combinók. Jobbra: a várakozás tárgya. Az ellenirányú UV elé sajnos bejött egy Combino, úgyhogy kicsit pofára estünk, de ilyen a vadászszerencse...
Ezt a formát mindig szeretni fogom!
Milyen jó kis villamosok lennének ezek, ha a zörgő alkatrészeket rendesen becsavaroznák, illetve alátétekkel, tömítésekkel "kiékelnék" a kapaszkodókat, ablaktáblákat! Oké, eredetileg is hangosak voltak, de eredetileg se kellett volna annak lenniük.
Folytatás: már megint vágányzár a Fehérvárin, köd a budai rakparton