Életképek 51: Harmadik oldal

Előző oldal

Százlábú az 1-esen

Érdekes, hogy a Nagykörút képét 1978 tavaszától 2007-ig meghatározó csatolt Ganz csuklósok egyszerre tűntek el a bontóban, illetve hódítottak meg új terepeket: a 4-esre a Combinók futárosítása, illetve a karácsony környéki sűrítés miatt tért vissza a kétkocsis felállás, 2016 február elejétől pedig az 1-esre is került egy ilyen szerelvény:

Ha jól sejtem, a dolognak ahhoz lehetett köze, hogy felújítás után újraindult a 12-es és 14-es villamos, ahová kellettek a Tatrák, a hosszú CAF-ok viszont még nem szállíthattak utasokat.

Elvileg egyetlen szerelvényről volt csak szó, az is összesen két kört csinált reggelente, tehát a cse'szlovák hegemónia nem tört meg.

Érdekes volt ezen az új szakaszon is sínvibrátorral utazni - bár ez a szerelvény viszonylag jó állapotú volt. Ha sütött a nap, látványilag is eléggé rendben volt.

Lehet választani, kinek mi tetszik :)

Ugyanez mozgás közben, hanggal.

Mindenféle az 1-esen

Amióta az 1-es déli hosszabbításának képében új összeköttetés jött létre Pest és Buda közt, folyamatosan mindenféle "idegen" jármű színesíti az életet, például próbára kivitt kocsik, tanulójáratok, ...

... 2016. március 31-től pedig megjelentek az 56 méteres CAF-ok is.

Az első hetekben a már utasokat szállítók közé tanuló CAF-ok is beékelődtek.

Ha már itt várakoztam, a Tatrákat is megörökítettem. Kár, hogy soha nem jártak négyesével, pedig kezdetben ahhoz építették a peronokat.

Tizenvalahány évig Zuglóban dolgoztam, most meg csak villamost fotózni járok oda... Amikor kezdtem, még megvolt a Thököly úti pálya, bár mire felvettek és véglegesítettek, már megszűnt a 67-es is, csak néha lehetett szállításokat látni. Akkoriban sajnos még nem fotóztam, pedig látványosak voltak a rozsdás sínen méteres szikrákat dobó UV-k! Mindenesetre most már esélytelen lenne lecsorogni a Keletiig, viszont az 1-es végre nem esik le a sínről - UV-nak pedig itt van a 3261-es a Vakok Intézetének kertjében.

Honvédkórház és Bécsi út délutáni lapos fényben.

Próbák és mindennapok a Széll Kálmán téren és környékén

A Széllká' tér felújításának saját oldala is van, úgyhogy csak arról tennék ide képeket, amikor a 4/6-os végállomási jelzőrendszerét próbálgatták különböző típusokkal, többek közt hóseprővel (balra) és rövid CAF-fal (középen). A bal oldali és középső fotó a Dél-Buda felől közelítő próbakocsikat mutatja a Mikó utcánál. A próbák idején a körúti járatok a 17-es vágányain fordultak, ami szintén érdekes látvány volt (jobbra).

A hosszú CAF is délről támadta be a teret (balra). Jobbra: rövid CAF a margitszigeti bejárónál.

Az Eszkátér és a Jászai közt forgó kocsik látványa már önmagában is érdekes volt, ...

... pluszban a menetrend szerinti forgalmat is figyelgettem, mert amúgy ritkán szoktam ilyenkor erre járni.

A végállomási biztosítóberendezés próbálgatása után a résztvevő villamosok egy részét elküldték a budai fonódó fizikai fonódását tesztelni. A hóseprő, a Combino, a Gépnarancs és a hosszú CAF a Batthyány tér és a Lukács fürdő előtti váltó közt pörgött - nyilván a szűk keresztmetszetet felügyelő elektronikán néztek valamit.

Mivel ezek elég szokatlan járműnek számítanak errefelé, hazamenetel helyett ott ragadtam. Csak azt sajnálom, hogy akkor nem voltam a megfelelő helyen, amikor a híd alá kanyarodó Combino fölött (a hídon) elment egy éjszaka is 6-osozó másik Combino :-/

Következő oldal: még egy kis Széllká' tér, Budafok kocsiszín felújítása


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez