Búcsú az UV-któl, 2001-es felvonás...
    A kocsiszíni képek nem készülhettek volna el a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának segítsége nélkül, köszönet érte!

    Lehet, hogy túlságosan szeretem az UV-kat, ezeket a lehető "legbudapestibb" villamosokat, de vállalom: rossz érzés volt 2001 októberének elején azt hallani, hogy az első selejtezendő kocsik már ki is vannak jelölve közülük. Persze ha azt nézem, nem éppen új járművekről van szó... A selejtezésre javasolt kocsikat a budafoki és a ferencvárosi kocsiszínekben állították félre, én először az előbbit kerestem fel egy őszi reggelen.

    Az első kép pont nem selejtezendő kocsikat ábrázol: három UV tanulókocsi a négyből. Ezeket a hannoveriek szorították ki a Szávából, ahol addig voltak. A negyedik "TUV", a 7660-as éppen az utcán volt, oktatott.

    7663 a kora reggeli napfényben fürdik.

    7661 "B" vége. A tanulókocsik csatolva jöhettek, ennek a B végi ütközöjében még a csatoló közdarab is ott van.

    7662 a vasút fele vezető vágányon áll...

    A selejtsor a 12-es vágányon...

    ... élén a 3817-tel. A selejtezés persze nem biztos, hogy hamar meg fog történni, lehet, hogy még beugróként fel lesz használva egyik-másik kocsi!

    3817 belülről...

    Az UV-k belseje felújítástól függően más-más, ez itt például világos dekoritlemezzel van burkolva, az ablak alatt famintás függőleges csíkkal. Alulra, ahol eredetileg az ablaktekerő csavarorsójához lehetett hozzáférni, egy, a ICS-k régi plafonborításához hasonló lemez van rözítve,

    Belső kép, gumipadlóval.

    3827...

    ... az ő pályaszáma az utastérben csak ragasztva van, nem festve.

    Ennek a kocsinak a belső borítása végig világos famintás, de a rögzítőlécek nem fémszínűek...

    Természetesen ő is gumipadlós.

    3832 hátsója...

    Valaki utólag kijavította a sablonnal felfestett belső számozást, hogy ne látszódjanak a hézagok benne...

    Díszkivilágítás, hagyományos UV-feeling.

    No comment.

    Itt is famintás az oldalborítás, csak a függgőleges csík világosabb. Amin viszont meglepődtem: a homokszóró tartálya! Ilyen tölcséres, hengeres alakút a Stukákon láttam legutóbb, nem tudom, miért maradt meg ezen a kocsin, és hogy még hány másikon lehet hasonló...

    Kilátás a homlokviszonylatszámtábla helyén keresztül...

    3805...

    Ez a sablonfestés eléggé elmosódott...

    Csak az utasok hiányoznak...

    Itt csak az ablakemelő szerelőnyílása más színű...

    Kilátás, azaz... átlátás?

    3814...

    Ez a festés teljes elkenődöttségével szinte újhullámos :) A sötét faminta, amire festve van, viszont elég előkelő kinézetű!

    A V3-as javítás táblácskája.

    Itt már mindenféle borítólemez keveredik, pedig...

    ... az eredeti összeállítás nagyon jól néz ki!

    Ez a beugró is tetszik, a sötét faminta a legdrágább autókban köszön vissza, itt miért mondják egyesek zavarónak vajon?

    Itt a folytatás is!


    Vissza a nyitóoldalra
    HamPage
    Vendégkönyv