Búcsú az UV-któl, 2001-es felvonás, 2. rész...
    A kocsiszíni képek nem készülhettek volna el a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának segítsége nélkül,
    köszönet érte!

    Az előzmények

    A második selejtezésre javasolt kocsicsoport a telep Budafok felőli végéhez közelebb állt:

    3819...

    Ugyanő a másik irányból.

    3841...

    ... őrá belülről nem volt pályaszám festve, így hát lekaptam a külsőt :)

    Szegényt már sokszor, sok helyen is felújították: van itt Füzesi Főműhelyes felirat, debreceni tábla...

    A belseje "régibb" ("olcsóbb kinézetű" lenne a helyes szó igazából) famintájú lemez, régen az Ikarusokban lehetett hasonlót látni.

    Újabb belső kép...

    ... és további részletek: a hangosbemondó hangszórója...

    ... a tető alatt végigfutó szellőzőcsatorna rácsa, beleszorult falevelekkel...

    ... és a homokszóró tartálya.

    3820...

    Pályaszám egyszer...

    ... és mégegyszer.

    Az ő belseje a 3841-ére hasonlít...

    Amint az megfigyelhető, az ablakemelő szerelőnyílása hol eredeti megoldású, hol csak hevenyészetten van pótolva. Sőt: az is látszik, hogy ez a kocsi nem gumi-, hanem csillámpadlós!

    A szellőzőcsatorna rácsa is más mintájú, mint a többin!

    A hangszóró doboza új, az indításjelző piros lámpa is rég nem az a pirosra mázolt villanykörte, amit megszoktam kiskoromban, de a világítás izzója még hagyományos kinézetű :)

    Sajnos nem sikerült kibogarásznom, hogy ezen a kocsin mi volt más, mint a többin, mintha valami "nyomás..."-dolog lenne.

    Még egy pillantás a kocsiszín udvarára...

    ... és az első csarnokra...

    ... ami előtt, a forgalmi vágányok mellett közvetlenül ott állt 3899, azaz az utolsónak gyártott UV.

    Szegényt előző nap délelőtt hozták át Zuglóból, úgy, hogy reggel még utasokat szállított. A 69-es járat táblái rajta is maradtak...

    Ritka lávány a 69-es villamos itt Budafokon :) A kocsi egyébként ki van vonva a forgalomból, de nem selejtezik: forgóvázat cserélnek alatta, és valószínűleg félreteszik múzeumi célra. Úgy legyen!

    Művészi beállítások: egy pillantás Albertfalva felé a hátsó ablakon át...

    ... egy másik pillantás az utastérre az ajtó melletti paravánfal kis ablakán át...

    Ez a kocsi világos színnel lett belülről leburkolva, az eddig látottakkal ellentétben.

    Az egyik ablak alatt még az ablakemelő nyitható szerelőnyílása is rendben megvan!

    Ahogy elindultam hazafelé, hirtelen fotótéma adódott: 3800, az első UV5-ös, és 3899, az utolsó UV5-ös egymás mellett!

    Sajnos maradnom kellett volna még három-négy percet az igazi fotótémához (közben nekiálltam az egykori áramfejlesztő telepre vezető vágányt fotózni, azért nem voltam még messzebb), mert a következő szerelvény elején 3200, az első UV jött... A kép címe az is lehetne, hogy "Utánam az utódom". Vagy valami hasonló. Az viszont tény, hogy 3200 nemrégiben alaposan fel lett újítva, így még egy ideig forgalomban marad, míg a kilenc évvel fiatalabb 3899 már nyugdíjba ment...


    Vissza a nyitóoldalra
    HamPage
    Vendégkönyv