Újabb szegedi kirándulás, 2001.09.15.

Hát igen, ahhoz képest, hogy 23 éves koromig egyszer se jártam Szegeden, újabban évente kétszer szinte kötelező jelleggel ott találom magam. Az ilyen látogatások jellegzetessége, hogy a szegedi villamos kocsiszín sokkal gyakrabban szerepel az uticélok közt, mint a Dóm. 2001. szeptember 15. is egy ilyen alkalom volt: az Index.hu "Városi és elővárosi közlekedés" című topicjának lakói (valamint barátaik, rokonaik és üzlettársaik:-) kerekedtek fel, hogy körbebengálizzák a várost, különös tekintettel a 3-as villamosvonal nemsokára megszűnő szakaszára.

Ez egy charter-utazás volt, mint a mellékelt ábra is mutatja, a szegedi villamosbarátok jóvoltából.

Hajnali hétkor, a Napfény IC-vel indultunk el Pestről, és kicsivel fél tíz után már ott is voltunk a szegedi pályaudvaron. (hogy ez az út miért tart két és fél óráig egy elvileg gyorsvonat jellegű járattal, az már egy másik kérdés) A 660-as pályaszámú Bengáli már ott várt minket.

Mivel buszt eddig nem nagyon lehet ezeken az oldalakon látni, talán furcsa, de ezt az Ikarus C56-ot le kellett fényképeznem, mert tetszett!

Nesze nektek egy Tátra is, csak hogy hamar túl legyünk rajta, a továbbiakban ilyet úgyse fogok mutatni ;-)

A villamosozásnak csak a számomra kiemelkedő pillanatait említeném meg, például a Tisza Lajos körút Tisza fele tartó ágán az érdekesen véget érő vágányt...

... ami még egy ideig az aszfaltban "folytatódott". Bizonyos alkalmakkor kénytelenek a delta használatához az ott álló kocsit kitolni a túl rövid vágányról. Aztán visszavontatják, és semmi baj nem történik.

Itt KóMa topictársunk a sín lerögzítésének minőségét ellenőrzi kézi (lábi) eszközökkel.

Éééés már meg is jött a 802-es, akire a Kálvária téri kitérőben vártunk. A kép azt sugallja, hogy a szegedi kocsiállománynak egységes festése van, pedig ez nem így van, illetve csak nagy vonalakban.

A 3-as vonal különlegessége egy vasúti kereszteződés.

A Belvárosi temetőnél ismét kitérőbe mentünk, egy olyan vágányra, ahol régen járhattak, mert a sín masszívan rozsdás volt. Itt éppen a váltó visszaállításának kínkeserves folyamatát láthatjuk.

A kitérőben pihenő Bengálit majdnem annyian fotózták, mint Brad Pittet a Duna-parton!

Egy jópofa matrica. Illetve annak indult, de kérdés, hogy jópofa-e a fára felcsavarodó villamos képe ;-O

A 3-as végállomásán (Postás Sporttelep) még van pár jel, ami arra utal, hogy a tuja régebben továbbment... mint például ez a magányosan rozsdásodó felsővezetéktartó oszlop.

Igaz, annak is van jele, hogy néha már a sínek felszedése után is továbbment egy-egy Bengáli. A homok arra utal, hogy itt szoktak fékezni(/elindulni)...

... és talán ebben a földkupacban szoktak megállni...

Az előbb említettem a homokszórást, ez a Bengálikon bájosan van megoldva, a szórót működtető rudazat mellett le lehet látni a pályára...

"KIHALNI TILOS" Bárcsak így lenne... :(

Közben néhányan nekiálltak felderíteni a villamos műszaki részleteit: ez itt az egyik vezetőállás feletti rész, ahol egyrészt látszik a régen a szélvédő felett elhelyezett iránytábla üvegablakának helye, másrészt az azt hátulról megvilágító fénycső foglalata. Ez utóbbin kicsit meglepődtünk: behegesztik az ablakot, de az így értelmét vesztett fénycső foglalatát meghagyják? Úgy látszik igen...

A már látott vasúti kereszteződésben tilosat kaptunk. Egy idő múlva utolért minket a menetrendszerinti Bengáli is. Néha meg-megszólalt a vészcsengő közben, nem tudom, hogy azért-e, mert az üldöző villamos "ellopta" előlünk az áramot a felsővezetékből, páran mindenesetre erre tippeltek.

A keresztező vonatot egy Csörgő (M41) vitte, picit talán látszik is...

Aztán elindultunk, a másik Bengáli meg követett bennünket.

A 4-es villamos vonalán aztán már egy másik Bengáli, a 812-es ért utól minket.

Vitézül üldözött, de azért csak mi értünk előbb a kecskési végállomásra ;-)

Ott aztán annyit vártunk, hogy "eperke", a pirosra festett 814-es is utolért bennünket.

A vonal másik végén, Tarjánban abszolút Bengáli-orgia volt!

Ez itt például a decens festésű 815-ös. A Bengálik javára legyen mondva, hogy a legsokoldalúbban festhető villamos, valahogy jobban állnak neki a reklámok, mint egy UV-nak...

Folytatás...


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez