Újabb szegedi, stbstb...
Hol is hagytam abba... Ja, igen: Tarjánban járunk, a 660-assal szemben egy másik Bengáli is felsorakozott: a 803, egy kétoldali ajtajú...
... de annyira közel, hogy Nagy Pista meg lett kérve, hogy tolja össze a két járművet, azt a hatást keltendő, mintha csatolva lennének.
És SNITT: már a kocsiszínben vagyunk, ahol különböző állapotú Bengálikat fényképezhettünk, bár nem volt rá sok időnk...
A 820-ast mindenesetre lekaptam, mert ő volt eredetileg az FVV 1200, még eredetibben a 3722, azaz a kétirányú, kétoldalú Bengák első darabja.
801 már egy másik csarnokban szomorkodott...
... míg 807 teljesen elszállt, centikkel a föld fölött lebegett :-)
Kis kedvencem, a Füzesi-karosszériás SZ5 szolgálati kocsi a messzeségben pihent eközben...
Ajajj, az elején füllentettem, mégis lesz még pár további Tátra-kép: egyrészt a csatlófelületéről...
... másrészt arról, hogy hogy néz ki a görkorcsolyázó Tátra: ennek a kocsinak a saját forgóvázait kiszedték, és most vendégforgóvázakon pihent az udvaron.
A Bengáli-mániások itt gyorsan lapozzanak, számukra nem lehet túl vidám látvány egy összetört tuja...
O SOLE mio, azaz 804, a tejreklám...
SZ6, a másik Füzesi-kocsiszekrényes munkagép. Szeretném egyszer már mozgásban látni, esetleg utazni vele!
A 313-314 nosztalgiakocsit már ismerheti, aki járt az oldalaimon régebben. Érdemes megfigyelni a becsukott téli ajtót az első peronnál!
A vezetőállásban SzFeri tartott előadást a légfékes kocsik vezetéséről, sajnos ennek az elejéről lemaradtam...
... de a bütyköstárcsás kontrollert azért még le tudtam fényképezni! Baloldalt a nagyszabályozó hengere, jobboldalt a kisszabályozóé, felül a tárcsa, körülötte a bütykök ;-) A baloldali hengert nagyrészt eltakarják az ívhúzást (leánykori nevén a szikrázást) megakadályozó szigetelőelemek, melyek közül a felső két darab ki van félig hajtva.
Egy átfogó pillantás a vezetőállásra, és már rohantam is tovább Bengálikat fényképezni! Azért azt elmondom, hogy a már látott kontrollertől balra, középen a fékszelep látható, még jobbra pedig a kézifék kereke. Mindezeken kívül egy légnyomásmérő és egy pár kapcsoló (lámpa, légsűrítő, belső világítás) alkotja a műszerezettséget. Ja, ebben a kocsiban "távrecsegő" (hangosbemondó) is van!
A 602-es kocsi egy egyirányú Benga, ami sajnos már ritkaságszámba megy.
A kocsi hátsó fertálya olyan, mint egy buszé (mondjuk az Ikarus 620-asé, vagy a 180/556-é)...
... viszont az a széles (három sávos) hátsó ajtó nem volt egy elveszett ötlet!
A 607-es egy másik egyirányú...
... a 656 pedig egy tanulókocsi, extra lámpákkal.
Érdekes módon itt mintha nem behegesztették volna az eredeti iránytábla helyét, hanem csak lefestették...
609 a harmadik szegedi egyirányú, őt már régebben is fényképeztem ebből a perspektívából.
Szegény 659 nem úgy néz ki, mint ami menni fog...
... 662 viszont friss és üde benyomást kelt...
Egy újabb kép a nosztalgiaszerelvényről. Érdemes megfigyelni az ikerkocsikra jellemző hepe-hupát: a két vezető oldali vég lejjebb van, mint a kocsik feneke.
Ja igen: 609 újra, szinte...
... és teljesen szemből.
A nosztalgiakocsi lecsapható rácsajtaja kiskorom egyik elérhetetlen emlékét idézi: mindig csak néztem az ilyen villamosokat a Váci úton, sose utazhattam velük...
Ezt a táblát szívesen látnám számos helyen, ahol jelenleg autók és buszok közlekednek!
És már indultunk is kifelé: egy további pillantás az SZ5 szolgálati kocsira...
... és erre az elég ormótlan másik munkagépre, ...
... valamint az általa vontatott, meglehetősen kis tengelytávolsággal rendelkező lóréra. És itt a vége, fuss el véle :)