Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 26/2.
Ködben-napfényben: őszi séták II.

Előző oldal

És most következzék egy tipikus kép a 41-es villamosról. Izé, hisz ez a villamos a helytelen oldalon jön!

Ez viszont már jól.

Ez meg megint helytelenben. Mi folyik itt? (Természetesen a Hosszúréti-patak, ahogy az jobboldalt látható.)

Na jó, nem szórakozok tovább, természetesen csak arról volt szó, hogy...

... a Rózsavölgy alsó és felső megállók közti részen...

... a város felé haladó irány vágányát felszedték...

... és újraépítették. A betonaljak szerintem újak voltak, a síneket a kettes metró felújításánál termelték ki. Jó erős vasak azok, jobban fogják bírni, mint a '61 körüli régi, könnyebb, így gyengébb sínek!

A vonal kakukktojása a középperonos Pék utcai megálló. A tuja itt épp jó irányból közelíti meg ezt...

... itt viszont nem annyira :) Az egyvágányú szakaszon váltóbot cseréjével biztosították, hogy ne menjenek szembe egymással villamosok.

Az egyvágányozás Kelenvölgyig tartott, ahol a továbbmenő utasok átszálltak...

... a 41A jelzésű járatra, mely ugyan a belváros felé haladó vágányról indult...

... de aztán a közeli visszafogó váltón...

... átment a megfelelő oldalra ("Luke, jöjj velem a sötét oldalra")...

... és így ment egészen a kamaraerdei végállomásig...

... ahol egyébként néhány hónapja egy ilyen jó kis végállomási tartózkodót építettek a korábbi konténer helyett.

Csatolt UV a félreállóvágányon...

... és útban vissza Kelenvölgy felé.

A vágányépítés utolsó hétvégéjén a 41-es csak Savoya Park-ig közlekedett, onnantól busz ment a Kamaraerdei Ifjúsági Parkhoz...

... ahol mellesleg a Volán által üzemeltetett 88-as BKV vonalon ilyen jó kis piros Citaro buszok járnak éppen. A háttérben azért egy villamospótló busz is kivehető.

Egy másik reggelen a 61-es vonal mentén sétáltam egyet...

... kellemes napsütés közepette.

Azért az mókás volt, hogy miközben egyik irányba ilyen vidám, világos képet tudtam készíteni...

... a másikba nézve ilyen szürkés katyvasz volt csak látható :)

A 611-es nosztalgiakocsit valószínűleg éppen egy turistacsoport bérelte ki, amikor sikerült a Parlament előtt el- és lekapnom. Külföldi villamosbarát ismerőseim teljesen odavoltak ezért a képért...

... ellenben a Pozsonyi úti autósok (figyelitek a merész átkötést?:) valószínűleg kevésbé örültek az itt látható betonakadálynak, mely azt hivatott megakadályozni, hogy a Margit hídra kanyarodni óhajtó, és eközben feltorlódó autók feltartsák az utcában járó trolikat. Kiváncsi vagyok, vajon be fog-e válni a dolog (az, hogy eleinte morognak az autósok, akik ezentúl nem tudnak innen a hídra, vagy a rakpartról a Pozsonyira kanyarodni, az nem sokat jelent; a pesti autósok amúgy is olyanok - és eme csúnya általánosításért rögtön elnézést is kérek, de vissza nem vonom -, hogy mindenért morognak:).

Újabban se erőm, se kedvem, se időm nem volt a "teljesfestésű" reklámot viseli nagykörúti szerelvények fotózására, de azért néha mégis sikerült elkapni egyet-egyet.

Kis helyzetjelentés a közlekedési morálról: a két villamosnak szabad jelzése volt, a sínre belógó autónak pedig vagy nyolcvan méterrel hátrébb kellett volna tartózkodnia, az ő (piros) közlekedési lámpájához tartozó felfestésnél. Mégse ott volt. Ez egyébként jelenleg igen kedvelt sport a kocsival közlekedők közt - remélem, hogy ha pár év múlva újra elolvasom ezt az oldalt, ideírhatom azt, hogy "de ez szerencsére már a múlté"!

És az oldal végére itt egy olyan igazi, ködös, barátságtalan kép a Margit híd közepéről. Ki tudja, a következő adagban talán már havas képek is lesznek? :)

Folyt. itt. ha. minden. jólmegy.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra