életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Ugorjunk neki az utolsó 18 képnek, ígérem, nem fog fájni! Az utóbbi időben ritkán találkoztam Mukikkal, aztán augusztus elején egymás után többször is összefutottam velük. Persze a fentebbi kép keletkezési helyénél, Ferencváros kocsiszínnél ez nem meglepő, hiszen ott "laknak"... ... de mondjuk a Nagykörúton már kis szerencse is kell hozzájuk, hacsak nem áll lesben az ember egész nap :) Még egy kép Ferencvárosból: virágok fala mögött végállomásozó 30A. 41-es villamos a napon... ... és árnyékban. 18-as villamos a Döbrentei téren, csak úgy. 61E busz a Bosnyák téren, avagy az átállítani elfelejtett mátrixkijelző esete. És ez még mindig jobb, mint az a hetes busz, ami a minap megállás nélkül haladt át a Hungária körúti megállón, igaz, helyesen feliratozva, viszont utasokkal a fedélzeten :) Az előző képen láthatóhoz hasonlóan ez is egy Volvo. Na jó, majdnem: egy magyar tervezésű és összeszerelésű Alfa Busz/Volvo "Localo", amilyenekkel a Nógrád Volán néhány észak-pesti járatot üzemeltet újabban. Nekem nem nagyon tetszik: a sok lapos felület furcsa találkozása miatt az jut eszembe, hogy a nyolcvanas évek elején hasonlóak voltak a nyugati turistabuszok. Igaz, azok egyátalán nem voltak alacsonypadlósak. Na mindegy, én igazából nem is szeretem a buszokat, lapozzunk:) 1-es villamos a Lehel utca-Róbert Károly körút kereszteződése után. Ezen a képen két érdekesség látható: az egyik az egykori visszafogó váltó nyoma az aszfaltban, a másik az art deco stílusú "minifelhőkarcoló", ami az út szélére épült. De komolyan, a század első felében kismillió ilyen kinézetű épület emelkedett Amerikában - csak azok nem álltak meg ennél a magasságnál. "Fémvigyorú" troli: ennek a GVM-nek a hűtőrácsát ezüstszínűre festették valamiért. Süss fel Nap: hármas Tátra ki-be áll Baross kocsiszínbe. És ismét tré fényviszonyok: a 28-as villamos kanyara kicsit arrébb, de még mindig az Orczy téren. A háttérben látható felhőzet színe nekem nagyon bejön... ... akárcsak az a favázas épületecske, ami a bal szélen látható. Kár, hogy nem hozzák rendbe, és adnak neki valami értelmes funkciót. Például lehetne a város legtutibban kinéző jegyirodája! A Csanády utca újraszőnyegezése miatt a 76-os troli felsővezetékét pár napig nem lehetett használni. Ennek áthidalására nem csak a fentebbi képen látható, bevett, dízel pótlóbuszos megoldást vetették be... ... hanem a budapesi elektromos közlekedés zászlóshajóját (de ha nem is zászlós, a hajó szerintem stimmel:), a Ganz-Solaris T12-eseket is bevetették... ... drót nélküli üzemben, megkerülve a lezárt részt. Végre nem féltek kihasználni a járgányban rejlő lehetőséget. Komolyan örültem neki, de tényleg. És milyen klassz látvány volt trolit fotózni itt, a Váci út közepén, távol mindenféle delejes madzagtól! Az emberek is néztek, nem nagyon tudták hova tenni a látványt. De olyat is láttam, hogy egy nagymama a két unokájával izgatottan figyelte, hogy mikor húzzák le az áramszedőt, és mennek tovább akkumulátorral :)
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||