életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Bécs, sokadszorra
Nem, ez még nem a 2005-ös Tramwaytag :-) Meg nem tudnám mondani, hanyadszorra jártam Bécsben - úgy a harmincvalahanyadik alkalomra tippelek. Remélem az Olvasót nem zavarja az eme oldalakon ennek köszönhető pirosvillamos-burjánzás; de ha zavarja is, én most akkor is megosztok néhány újabb képet mindenkivel :-) Sétámat ezúttal a Franz-Jonas-Platzon, azaz a floridsdorfi vasútállomásnál (elsősorban U- és S-Bahn) kezdtem. Még szinte meg sem érkeztem, máris ezt a kocsiszínbe igyekvő ULF-ot láttam a tér szélén levő hurokban fordulni. Amikor legutóbb itt jártam, a hurok közepén egy hatalmas gödör volt; azóta már félig kész épület lett belőle. A téren levő vágányrengeteget éppen karbantartották. Természetesen úgy, hogy közben a forgalom rendesen zajlott! A vágányjavítgatás leginkább a közúti forgalmat, köztük ezt a régies kinézetű buszt zavarta, neki kerülnie kellett, mivel a megállóját is áthelyezték (lásd leragasztott tábla jobboldalt). A képet persze nem ezért, hanem a vágányzatban levő "hupli" miatt készítettem :) És ha már a "pesti oldalon" (azaz a Duna balpartján) voltam, beutaztam az erősen külvárosnak számító rész két, eddig általam ritkán használt villamosvonalát, a 25-öst és a 26-ost. Ezek Kagran metróvégállomás és a Kagraner Platz között együtt járnak. Jó ez a táblarengeteg, nem? :) Naszóval a két járat itt elágazik/összeágazik (attól függ, honnan nézzük). Ez a 26-os Floridsdorf felől érkezik... ... ez a 25-ös pedig Leopoldauból. Ami érdekes: a két járat... ... mindkét irányból egyszerre ért a megállóba, kényelmessé téve a két viszonylat közti átszállást. Egy ULF éppen lekanyarodik Floridsdorf felé. Ha jobban megnézzük a kép bal oldalát... ... elvesztett síneket láthatunk: rögtön három ívet is! Ez a háttérben látható metróállomás építése miatt van így, a kiágazást vélhetően több alkalommal is arrébbhelyezték. Mivel a 25-ös innentől Leopoldauig terjedő szakaszát a meglehetősen előrehaladott állapotban levő U1-hosszabbítás miatt - melyet 2006 őszén adnak át a tervek szerint - meg fogják szüntetni, itt nem csak utaztam, de a rossz idő, és főleg a még rosszabb fényviszonyok ellenére fotózgattam is. A képen a leopoldaui végállomás látható. A baloldali szerelvény végén egy c3, a jobboldali végén egy c4 pótkocsi látható, lehet tanulmányozgatni a különbségeket! Ez a vonal egy nagy lakótelep szélén halad. A metróépítés miatt ide-oda helyezgetett vágányokról az Üllői út Nagyvárad tér és Határ út közti szakasza jutott eszembe, a hetvenes évek második felében ott is így tekergették a síneket. Igaz, ez az út korántsem olyan forgalmas, mint az Üllői. Itt látható némi elveszett sín... ... melynek folytatását már kerülővel közelítik meg a tuják. További kanyargás, baloldalt a metróállomás feljárójával. Még egy kanyar, és innentől egy ideig... ... zárt pályán megy a tuja. Másfél év múlva ezekkel a képekkel már valószínűleg "elvesztett sínesdit" lehet játszani! A fotóséta lezárásaként S-Bahnnal tértem vissza a belvárosba. Számomra különleges volt ez az 5147-es dízel ikerkocsi, azt hiszem, ilyennel még nem utaztam Bécsben, csak villamos motorvonatokkal. No, most csak ennyit szerettem volna mutogatni, hiszen már itt is vannak a 2005-ös Tramwaytag képei!
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||