2003 nem volt kimondottan repülős év számomra. Nem csak a hiénázások elmaradása miatt, de repülőnapra is csak egyre tudtam kijutni, a címben említett tököli rendezvényre. Igaz, ez annak ellenére nem volt rossz választás, hogy nem hagyományos parádéról volt szó. Viszont csak most, decemberben jutottam el odáig, hogy webre rendezzem a képeket. Remélem más is úgy gondolja, hogy jobb később, mint soha :-)
Minden jó, ha jó az eleje: száll Fedőék Li-2-ese. Ez elég megnyugtató látvány volt, mert külföldről állandóan azt kérdezgették tőlem, hogy igaz, hogy kényszerleszállt a masina, és idén már nem is tud repülni? Nos, tudott, szerencsére párszor azért láttam a nyár folyamán.
Kis kedvencem, a HA-SDF ugyan vontatni jött ide, de én azért örültem neki. Jó a Tréner a háznál!
Nos, már ott helyben sem tudtam szétválogatni a versenyen szereplő gépeket, nem hogy így, fél évvel később! Aki akar, segíthet :) Ez mindenesetre itt egy Szuhoj.
Ez meg egy másik, a svájci lajstromból ítélve talán Pierre Marmy gépe.
Nicolas Ivanoff CAP-232-ese.
Ezt tudom, ez Klaus Schrodt Extra-330SX-e :)
Nesze nekem, (még) egy spanyol illetőségű Szuhoj.
Kirby Chambliss gépét, az Edge 540-et első blikkre Extrának néztem.
Erre a szépséges Szuhojra még vörös csillag is jutott. Ez egyébként nyugaton kedvelt díszítőmotívum, míg nálunk ugye nyilvánvalóan tabu.
Na ez se sárgarigó :)
Frank Versteegh Extra-ja.
A versenyzők gépei mellett jelen voltak a Red Bull által szponzorált egyéb jószágok, például ez a gyönyörűséges Chance-Vought F4U-4 "Corsair".
Ő eredetileg a második világháborúban az amerikai haditengerészet nagyágyú(s) vadászgépe volt. Igényes jószág, egy repült órájára negyven órányi előkészítés jut. Fogyasztása 300 és 1200 liter/óra közt mozog, és nem is egy túl mozgékony masina, de valahogy azért van hangulata :-)
A hajófedélzeti tárolás elősegítése érdekében a szárnyak felhajthatóak. Na nem ám kézzel vagy kurblival, hanem gombnyomásra. A pilóta integetett is vele leszállás után!
Corsair a levegőben. Kiskoromban imádtam a SKY-on a "Feket bárány század" sorozatot, hát most végre élőben is láttam egy ilyen gépet!
North American T-28 "Trojan" kiképzőgép. Ő kiképzőgép, így "csak" 1400 lóerős a motorja. Szegény Tréner a 180 lovacskájával meg csak néz. Olyan igazi amerikai, "csapatós" masina.
Ez szerintem egy Szu-29-es.
A cseh "Flying Bulls" műrepülő-köteléket régebben "Sky Box" néven ismerhettük.
Anno Trénerekkel indultak, most már Z-50-eseket használnak.
Egy aluminiummadár hátulról. Ez is egy szép masina!
A bemutató látványos volt, de valahogy nem olyan precíz, mint amit vártam.
Szinte végig az járt az eszemben, hogy a néhány napja feloszlott magyar "Aerotriga" mennyivel inkább megérdemelte volna azt, hogy egy nemzetközi cég beszálljon hozzájuk szponzornak!
Az RTL Klub stabilizált kamerás MD-500-asa is ott volt, hiszen a rendezvénynek a képernyőn is látványosnak kellett lennie. És az is volt! Mintha csak egy Forma-1-es közvetítést láttam volna az ismétlésben.
A verseny lényege az volt, hogy előre meghatározott műrepülő- és ügyességi feladatsorokat kellett végrehajtania a pilótáknak. Például kapuk alatt...
... és oszlopok közt átrepülni. Nem kell megijedni, ezek a levegővel töltött hurkák nem okoztak sérülést annak a kevés gépnek se, melyek megsúrolták őket. A verseny izgalmas, a különböző pilóták különböző repülési stílusa pedig lenyűgöző volt. Nekem Klaus Schrodt tűnt a legmagabiztosabbnak, de természetesen örültem annak, hogy Besenyei Peti győzött, ő is úgy ment végig a pályákon, mintha egész életében ezt csinálta volna!