A Városi Tömegközlekedés Történeti Egyesület kihelyezett elnökségi ülésének apropóján, az SZKT meghívására az Egyesület tagjaiból álló lelkes csapat Szegeden járt.
Az első dolog, amivel találkoztunk, az volt, hogy nem találkoztunk villamossal a Nagyállomás előtti hurokban. Ez az egyik ív felújítása miatt volt, de legalább villamospótló buszozhattunk. Azt hiszem, életemben először utaztam "sima" busszal Szegeden!
Az egyik első dolog, amit megnéztünk, az idén megnyílt 7-es trolivonal volt, mindezt a T-850 pályaszámú, buszból helyben trolivá átépített járművel tettük meg. Sokmindent mondtak már erre a járgányra, de nekem tetszett, és ez a festés is jól áll neki! Mellesleg érdemes megfigyelni a kijelzőt a szélvédő fölött: ez a troli most épp azt játssza, hogy ő a 3F villamos :)
Új és régi, Volvo és Ziu. Azért én a Ziut is szeretem.
Új és közepesen új: Volvo és Skoda troli, még mindig a 7-es troli villamos kocsiszín területén levő fordulóhelyén.
Ez itt tulajdonképpen egy Bengáli: látható a rész két "futóműve" tengelyekkel, sínfékkel, és 1-1 motorral. Az ajtó előtt még egy hozzá tartozó áramszedőt is láthatunk.
A Potsdamból érkezett 206-es KT4D még mindig (közel) potsdami állapotában.
A város új "villamos nevezetességét", a csatolt T6-osokat az 1-es vonal építkezés miatti rövidítése miatt nem láthattuk forgalomban, csak itt bent, a telepen tolatgatni.
A csarnokban a 200-as KT4-es, már digitális kijelzővel.
A 201-es KT4, éppen javítás alatt. Ha minden igaz, a kerekekre új, más profilú abroncsot kell szerelni az illetékes szakhatóság intézkedésének megfelelően, mielőtt rendszeres utasforgalomba állnak.
Mentünk egy kört a közelmúltban felújított nosztalgiaszerelvénnyel is, gyönyörű volt!
Bár pestiként természetesen azt is figyeltük, miben különbözik attól, ahogy ez a kocsi eredetileg kinézett a fővárosban, meg kellett állapítsam, nagyon szép lett! Ez a kép amúgy az 51A villamos Használtcikkpiaci hurokvágányánál huszonpár évvel ezelőtt készültekre emlékeztet...
A trolitelepet is meglátogattuk, én pedig fényképeztem egy Ikarus trolit, hogy végre ilyenem is legyen Szegedről.
Aztán vissza a városba: az Annakútnál az út és vágánykereszteződés még a régi...
.. de már megvan az új megálló járdaszigete, legalábbis ha jól tippelek.
A Tisza Lajos körút szintén mostanában épült át: a villamos kétvágányú lett, középre helyezték...
... és a buszok is itt járnak, közös pályán, közös megállóval. Nagyon tetszetős, modern megoldás!
Az egész utca sokkal szebb lett, és szerencsére a fák is megmaradtak. Szerintem erre a belvárosi főútvonalra bármilyen európai város büszke lenne, és jogosan!
Pár hónapja itt még azt fotóztuk, ahogy a korábban átépített Dugonics téri villamosmegállóból áthajtanak az egyvágányú szakaszra a tuják. Most meg már két vágány van.
Persze a Dugonics tértől Kecskés felé a 4-es továbbra is egyvágányú. A képen a Szivárvány kitérő látható.
Szerintem nagyon hangulatos az őszi lombok alagútja alatt közeledő Bengáli látványa!
Pályaállapotok. Sajnos nem tudom, ezen a részen tervezik-e a felújítást, pláne kétvágányúsítást.
Újabb őszi életkép.
Érdekes volt számomra, hogy nem voltak Tátrák forgalomban azaz egy időre visszarepültünk az időben, és egy "csupa-Bengális" várost láthattunk. Mindez persze a már épített vágányépítés miatt volt: a villamosok Rókustól csak a Széchenyi térig jártak, ott viszont nincsen hurok, csak egy egyszerű vágánykapcsolat, így az egyirányú Tátrák nem voltak használhatók.
Nem szeretem a Bengálikat, de azért ívben jó fotózni őket :)
A villamospótlás így zajlott le: bejött a villamos, lerakta a tömeget, felvette az utasokat, elment...
... ezután a helyére beállt a pótlóbusz (itt éppen az SZKT tudtommal egyetlen dízelbusza, a trolisított Volvo ikertesója), és elvitte a Nagyállomás felé tartó tömeget.
A kirándulás természetesen nem maradhatott el a "bociszín" (Boci Tejivó) meglátogatása nélkül, így aztán minden szempontból kellemes élményekkel távoztunk a Napfény Városából!