Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Ismét Szeged, ismét esőben...
(És ismét jól éreztem magam:)

Nagy jódolgom ismét Szegedre vezetett, és bár az ott tapasztalt időjárást még viccből se mertem volna jónak, vagy legalább fotózásra alkalmasnak nevezni, azért most is elindultam a sínek mentén. Elnézést kérek, ha ez a beszámoló kicsit kötetlenebb lesz a korábbiaknál, de ennyire szerintem még életemben nem áztam szét esőben, és ez az élmény még így visszamlékezés közben is magával ragad ;)

Ez a kép elég jól mutatja, hogy milyen idő volt. Nedves és hideg - néha kifejezetten fáztam. Pedig június eleje volt!

A Zrínyi utcában például helyenként úgy megállt a víz, hogy a villamosok szárnyashajónak tűntek, olyan hullámokat dobtak meguk mellé :)

Az 1950-es pályaszámú vendéglátóipari egységet a múltkor még a remizben láttam, most viszont már új helyén, a Somogyi utcában pihent. Sajnos akkora volt az autóforgalom mellette, hogy sehogy sem bírtam a másik oldalról lefényképezni, ezért egyelőre ennyit róla (azóta már vannak jobb képeim róla, úgyhogy köszönöm szépen, ne küldjetek:).

A helyiek, meg tulajdonképpen mindenki utálja ezt a betonból "szobort" esőbeállót a Dugonics téren, de szerintem olyan ufó, hogy az már jó. Gyorsan lefényképeztem, mielőtt véletlenül el találnák bontani :)

Az özönvíz elől kimenekültem a tarjáni végállomásra. A Vám téri kitérő építésével kapcsolatos munkák miatt a 4-es aznap csak a Vitéz utcáig ment el (ami egy megállóval van a Dugonics tér után, Kecskés irányába), emiatt a felső viszonylatszám-tábla helyén kis olvasnivaló díszelgett.

Közben azt is sikerült megfigyelnem, ahogy a teherautók csökkenteni akarták a környezet rombolásában játszott szerepüket, ezért önkéntes alapon locsolják a füvet :)

Az ideiglenes végállomás...

... és a leendő valódi.

Peron nincsen, minden csupa sár - igaz, az emberek a közelébe se tudnak menni, hiszen építési terület -, de a hirdetések azért üzemelnek (valószínűleg előre ki voltak fizetve:).

Végállomási tartózkodónak (amíg el nem készül a végleges), az SZ6-os munkakocsit használják.

Ezen a képen ismét jól látszik, hogy kéttengelyes mivoltához képest milyen hosszú ez a jármű.

Világvég(állomás) hangulat.

A 820-as kocsi (ex-Budapest 3722/1200) indulását felvettem, szépen mormog az öreg jószág! Ki is mentem vele az ideiglenes másik végállomásig, ahol hirtelen arra lettem figyelmes, hogy az egyvágányú szakaszon...

... az elvileg lezárt rész felől is közeledik egy Bengáli. Kár, hogy eddigre a fényképezőgépem beázott, emiatt kínszenvedés volt egy-egy fotót megcsinálni (hol a lencse párásodott be belülről, hol hirtelen kikapcsolt a masina).

Átszállás a vonal külső szakaszán járó pótlóbuszra. A lezárt szakaszról jövő tuja türelmetlennek tűnve ácsingózott az esőben...

... ezért hamarosan el is indultak. Én eddigre visszafutottam a Dugonics térhez...

... mert úgy sejtettem, hogy az ív, ahol már kétvágányú a pálya, jó háttérül fog szolgálni a fotókhoz.

A két Bengáli elment, én pedig mentem volna utánuk, amikor további mormogást hallottam. Hoppá: az SZKT másik munkavillamosa, a rendszeres használat miatt működöképesen tartott SZ5-ös közeledett.

Nem szoktam egy helyen egy járműről több fotót betenni egy oldalra, de ezt a jószágot annyira szeretem, hogy  most mégis ezt teszem.

Kis videó arról, hogyan sivít a kocsi ívben (póriasan szólva: kanyarban) a nagy tengelytávolság miatt.

És még egy videó: kanyarodás belülről nézve. Szerintem az ország egyik leghangulatosabb síndöcögénye ez!

És ez már Rókus végállomás, a 207-es pályaszámú KT4-essel. Ő Cottbusból jött, első ránézésre a leglátványosabb különbség az ex-potsdami KT4-eseken levő szögletes fényszórók helyett használ kerek, krómozott karimájú. 

A kocsi vezetőfülkéje...

... és utastere. Ennyi ázás után jó volt egy kényelmes, nem hideg helyen lenni...

.... de sajnos lassan indulnom kellett. A Kossuth Lajos sugárúton még sikerült lekapnom ezt a kocsiszínbe igyekvő Bengálit, aztán elindultam a kocsi felé.

Az utca széléről még lefotóztam ezt a csatolt T6A2H szerelvényt is, de utána már valóban indultam.

De tényleg :)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra