Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Szeged, SZKT Nyílt Nap 2006 II.

Előző oldal

Egy szép fényezésű Bengáli után...

... nézzük meg az ex-német gyűjteményt: a...

... drezdai TB4-eseket...

.... illetve a kék rostocki pótkocsikat, melyekből nemsokára motormellékkocsi lesz...

... no meg persze ezt a még eredeti cottbus-i festésben pompázó KT4-est is.

Utóbbi belseje az ide besuvasztott áramszedővel, ...

... és a műszerfal.

A régi teherkocsi (volt passzív síncsiszoló? sínvályú-tisztító?) tetején látható fém-izék annak a kempingvágánynak a részei, melyen pár nappal később a villamoshálózattól amúgy elzárt új helyére gurították az imént látott 1950-es pályaszámú bisztróvillamost.

További életképek

A remiz után elindultunk az 1-es rókusi végállomása felé, de előtte még lekaptam ezt az ex-potsdami KT4-est, amitn elhagyja a számomra mindig furcsának tűnő nevű Szilánk megállót.

Csatolt T6A2H a végállomási vágányon...

... és a végállomás jellegzetes, betonszerkezetű esőbeállója mellett, immár indulásra készen.

Egy belső kép egy T6-osról, hogy ilyen is legyen.

Trolipótló Ikarus 417 a Novotelnél - a "csáposbuszok" a Tisza áradása miatt nem tudtak rendes útvonalukon közlekedni, ezért volt szükség a "büdösbuszokra".

Persze mi nem buszokat nézegetni jöttünk ide...

... hanem hogy kivillamosozzunk Tarjánba, ahol az itt végállomásozó járatok perpillanat csonkán végződtek...

... lévén, hogy éppen építették az új hurokfordulót. Ez a terület néhány hónapja még így nézett ki.

És ha már egyszer sötétedett, kihasználtam az alkalmat, és megörökítettem a kivilágított Bengáli-belsőt is.

Mi több, mozgás közben is megtettem ezt, a jellegzetes morgó "gyorsulás"-hanggal, meg mindennel :)

Kecskés, valamikor félidőben a szürkület és a teljes sötétség között.

A Szalámigyárnál leszálltam, hogy...

... a végállomásról az egyvágányú szakaszon visszafele jövő tuja megállóba érkezését le tudjam filmezni. Jó kis mormogós fékezés :)

És bár nem volt állvány nálam, egy ilyen esti "csendéletképet" még megpróbáltam készíteni. Ezután viszont már tényleg nagyon el kellett indulnunk haza.

__THE END_____ (bajumm-bajumm, bajumm-bajumm (C) Menő Manó:)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra