Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Baracsy Ákos: Szegedi bengális életkép-hegyek I.

Most olyan képeket osztanék meg mindenkivel, amiket nem én csináltam, hanem Baracsy Ákos, aki Szegeden jártakor körülbelül száz fényképet készített az ottani látványosságokról, azaz főleg az ott még közlekedő FVV csuklós villamosokról. A képek egy része általános életkép, másikak a makettező alaposságával tárják fel az egyes Bengálik részleteit. Amikor megláttam a képeket, egyből az jutott eszembe, hogy ezeket másnak is látnia kell - szerencsére neki sem volt ellenére a dolog. A fotók digitális masinával készültek, jelenleg irigykedem is, hogy neki elég csak símán megnyomnia egy szál gombot, és utána még csak scannelnie se kell! Ha kellett volna, nem hiszem, hogy itt látnátok ezeket a képeket - így is majd belepusztultam, mire megírtam azt a scriptet, ami létrehozta ezt a két oldalt :) (Azóta a tárhely fogyása miatt átméreteztem a képeket, ami némi minőségromlással is járt - Hamster)

814 szemből, graffiti-sminkkel. A félollós áramszedőtől érdekes fél-modern kinézete lesz a villamosnak.

Ugyanő hátulról "letámadva".

Megállótábla az Anna-kútnál.

A 812-eske.

Zastava. Ja, igen és egy Benga a háttérben. Én a 662-re tippelnék, mert ez már egyoldali ajtós kocsi.

Egy másik típusú tábla.

A 820-as. Személy szerint nekem ez a festés, ezek a szolíd színek kifejezetten tetszenek. Egyébként ő volt az első tízajtós, kétirányú szerelvény, eredetileg 3740 -> 3722 -> 1200 pályaszámmal.

Sztárfotó, a vezér talán épp démonokat kerget el a kézmozdulata alapján. Pedig igazán tudhatná, hogy a fényképezőgép nem ejti rabul a lelkét :-)

Bengáli Tiszanet-hirdetéssel. Hiába, a Net elől nem menekülhetünk az utcán se :)

812-eske. Szintén érdekes design, sárga is, meg nem is. Összességében egy ilyen teljes kocsiszekrényre kiterjedő hirdetés jobban néz ki, mint a kisebb matricákból felragasztott.

Újabb megállótábla.

Szegény 802-es szívesen továbbmenne, de a galád autók elfoglalták a vágányok helyét ;O

Arckép a Dugonics téren.

Ilyen beállításokat az autócsodákról szoktak csinálni...

Formatervezés a la FVV.

A telematricázott 801.

... ugyanő belülről a 3A vadasparki végállomásán.

A kontroller (a kisszabályozó természetesen hiányzik).

Műszerfal. Hátha valaki nem találta ki :)

Féktekerentyű... Ez a fatapétával bevont design egy villamosnál engem mindig megragad!

B kocsivég.

A befüggesztett középrész. Ez a Bengáli legalább szép egyenesen áll, a későbbi képeken látható pár olyan, amelyik tényleg úgy néz ki, mint egy epilepsziás giliszta...

Látkép kitérővel (még mindig Vadaspark). Hm, ez úgy hangzik, mint valami festmény címe!

662 ott, ahol a sínek végtérnek, a Postás sporttelepnél, a 3-as végállomásán.

A 662 az utolsó egyoldali ajtós Bengáli.

Újabb sztárfotó...

... és még egy.

Ezek a sínek csak az én nem-szakértő szemeimnek tűnnek kicsit ijesztőnek?

Azért tényleg van egyfajta feelingje a Bengálik belsejének. Nagyjából a leglestrapáltabb Ziu trolikéval vetekszik.... :I

Ív szögedi módra... (De most tényleg, mit írjak egy ilyen kép mellé? Hogy "Belvárosi temető"?)

Ez az a hely, ahol az MDmot-ok lendületet vesznek a halálugrásukhoz :(

Furcsa ilyen nagy felületet üresen, tisztán látni egy villamos oldalán.

M44 517, avagy Bobó keresztezi a villamos útvonalát.

Következő oldal (gy.k.: folytatás:)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra