Vonatozgatás Brandenburgban

Az oldalnak eredetileg a "Németországi vonatozások" címet akartam adni, aztán rájöttem, hogy bár ez a verzió sem lenne hazugság, igazából az összes kép Berlinben, Berlin környékén és Brandenburg tartományban készült, tehát aki az ország számos egyéb részéről készült képeket keresne itt, csalódhatna - úgyhogy maradjunk tehát ennél a változatnál.

Kezdjük két dízel motorvonattal: baloldalt egy 646-os sorozatú (GTW 2/6) jószágot láthatunk. Ezt a vonatot legutóbb a másik végállomásán, Schönefelden láttam, ezúttal Potsdamban kaptam el. Mivel a GTW sorozat többi inkarnációja mind tetszett (villanyban, dízelben, Linzben, Svájcban), egyszer majd ezt is ki kell próbálnom... Jobboldalt a Harz-Elbe-Express társaság ALSTOM/LHB LINT-jét látjuk, a Friedrichstrasse-i pályaudvaron.

És ugrunk egyet, Cottbusba. Itt egy valamiféle vontatási telepszerűségen ácsorgó Talent 2-es volt az első dolog, amit láttam, de később azért szebb jószágok is feltűntek, például a fentebbi képeken látható 182-esek: a mi 1047-eseinknek/Taurusainknak a tesói. Ők a Cottbus-Lipcse vonatokat viszik, melyeket már 2009 óta a Talent 2-eseknek kellene, ám a motorvonatokkal gondok vannak...

... úgyhogy marad helyettük a vidám dórémifászózás, őszinte örömömre :)

Egy ilyen lengyel csodaszarvast is fotóztam, az SU46-037 pályaszámút. Pontosabban inkább csak videóztam, mert nem lehetett rendesen rálátni. Nem volt kiemelkedően érdekes vagy szép a hangja, de mivel nem mindennap találkozom lengyel mozdonnyal, örültem a lehetőségnek, hogy ilyet is megörökíthettem.

Balra: a cottbusi főpályaudvar egyik vágányán robogott át ez a magánvasúti (Märkische Eisenbahngesellschaft) 230/231/232/242/233/234/241 nem kívánt törlendő Ludmilla. Tökre megörültem neki (legutóbb (nem ma volt az se) Bécsben láttam ebből a típusból - mely a mi Szergejünk továbbfejlesztésének tekinthető -, de mire észbekaptam, már el is robogott), aztán pár tucat méterrel arrébb beleakadtam egy egész kerítésnyibe (jobbra). Nekem a Szergej jobban tetszik, de kinézetre ez a jószág még tiszteletet parancsolóbb.

A keleti tartományoktól a mai napig nem áll messze a lepukkantság, Finkenheerd állomása (balra) "szép" példa erre. Az áthúzott, de a helyén maradt óra látványa csak szerintem szürreális? Jobbra: ez viszont már Berlin, az egykori Anhalter Bahnhofra vezető szakasz, melyen négy vágány erejéig újra van élet, a főpályaudvarra vezető alagút lejáratának formájában. Ez a Trabival vontatott ingavonat is arrafelé robog. A balfelé leágazó vágány a Német Műszaki Múzeum területére vezet.

Ugyaninnen (a Monumentenbrückéről) a másik irányba nézve szintén a vasút hűlt helye veszi körül a pár működő sínpárt. Balra az észak-déli S-Bahn vágányai is sejthetők.

Az iménti vágányok ide vezetnek: a Potsdamer Platz alatti négyvágányos állomásra. Ennek belső tere elég nagyvonalú (balra), a felszínen viszont csak két lejáró látszik belőle (jobbra).

Ismét mozgóképek, innen-onnan (de főleg a Postdamer Platz alól).

A következő (utolsó) megálló az alagúton a főpályaudvar pincéje. Itt jómúltkorjában fotóztam eleget (na jó, annyit azért nem), úgyhogy csak egy Hozlrollert (pontosabban E11-est/209-est/109-est) mutatnék, rögtön két képen, mert ez a mozdony annyira őskövületnek tűnt a XXI. századi közlekedés konzumtemplomának közepén, hogy egy kép nem elég róla. Mintha egy V43-as állt volna itt!

Na és amikor elindult... Krakkrakkrakk... vzzzsutty... vűűűűűűű. Vonathang, semmi elektronika-visítás :) A mögötte levő svéd kocsik is jópofák voltak.

És menjünk fel a felső szintre! Itt két vágány ki volt zárva a forgalomból, ezeken dolgoztak, többek közt ezzel a GAF-fel (Gleisarbeitsfahrzeug).

És e rövid oldal végén két "valódi" vonatos kép is: baloldalt egy ICE2, hangulatos fényviszonyok közt, jobbra pedig egy Siemens ES64U4, azaz egy PKP EU44 "Huszár" (Husarz). Sajnos azt a bemondásrengeteget, késést, terelést, másik vágányon megállást nem tudtam megörökíteni, amit a két lezárt vágány okozott, ráadásul emellett az S-Bahn is egyvágányozva ingázott, plusz Hertha meccs volt. Állt a bál, de érdekes volt nézegetni, hogyan kezeli le a DB, és hogyan viselik az utasok! Persze egy idő múlva azért továbbálltam currywurstozni, úgyhogy itt az oldal vége :)


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez