Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A hannoveri TW6000-esek első publikus útja Budapesten
2001. július 13.

A hannoveri villamosok Budapesten az 1500-as pályaszámcsoportba kerültek, ami azért logikus, mert...
-a 6000-es pályaszámmezőben még UV-pótkocsik üzemelnek,
-a csuklós villamosok Budapesten az 1000 utáni számmezőket szokták kapni: az egyirányú Bengálik voltak az 1100-asok, a kétirányúak az 1200-esek, az első Ganz csuklós sorozat volt az 1300-as, a második az 1400-es. Ezek után még akkor is elfogadható a "banánok" 1500-assá való átnevezése, ha ilyen jelzésű villamostípusból már több is volt korábban.

Frissítés: végül annyi TW6000-es érkezett, hogy 1600-asok is lettek.

Az első két hannoveri (az 1500-as és az 1501-as) érkezésük után 10000 km-es próbafutáson vett részt, ami azt jelenti, hogy minden hétköznap a 13-as vonalon közlekedtek, de utast nem szállítottak. Az első "civil" utazási lehetőségre 2001. július 13-án került sor: az egyik leendő "hannoveriesítendő" viszonylaton, az 50-esen lehetett kipróbálni, milyen érzés ezzel a 25 éves "új" járművön utazni. A próbaút persze próbaút maradt, a felszállók egy papírt aláírva elfogadták, hogy saját felelősségükre vesznek részt a meneten. Erről egy kis laminált "igazolványt" is kaptak, lásd fentebb.

Az ünnepség délelőtt 10-kor kezdődött a Határ útnál. Vajda Pál alpolgármester mondott beszédet, közben fényképészek és operatőrök örökítették meg a végállomáson bent álló 1501-est. Húsz perccel később feltárultak az ajtók (és "letárultak" a lépcsők), ...

... és meg lehetett rohamozni a kocsit! Az automatikusan visszacsukódó ajtóval voltak kisebb gondok: az emberek nem értették meg, hogy a csukódás még nem azt jelenti, hogy indul a villamos. Szerintem kaphatna két plusz másodperc késleltetést, és egy indulásjelző berregő is jól jönne - ha másért nem, hát azért, hogy tudni lehessen, most kell kapaszkodni!

Az átlagos menetidőhöz képest kicsit tovább tartott az út (az ajtóknál BKV-sok segítették a felszállni szándékozókat + aláírás, igazolványosztás), de meglepően halk és síma volt a villamos futása. Az utasoknak tetszett; még a magas lépcsőre se nagyon panaszkodtak, pedig volt néhány gurulós szatyorral felszálló idős néni.

A múlt (3363) és a jövő (1501) az 50-es külső végállomásán.

Ugyanez a másik irányból, nappal szemben fényképezve. A próbaút sikert aratott! A "banán" ezután estig a Határ úti végállomáson állt, ahol a későn érkezők is megtekinthették.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu