Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A "Fradi"...
A kocsiszíni látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának!

A Ferencváros kocsiszín "normális" esetben nem tartozik az UV-t állomásoztató kocsiszínek közé, de a hannoveri villamosok érkezése miatt bizonyos átalakításokba kellett kezdeni a Száva üzemegységben, ez pedig helyszűkével járt, a 30-as viszonylatot tehát áthelyezték ide. Az átcsoportosítás 14 kocsit, azaz 7 M+M szerelvényt érintett, ezek a "Fradi" (mindenki csak így hívja) hátsó, régi csarnokába kerültek. Régebben itt tárolták a BKV múzeumi célokra félretett járműveit, de ezeket 2001 nyarán átszállították Kelenföldre, a felszabaduló helyet pedig úgy rendezgették, hogy legyen hely az UV-knak.

Ezt a kirándulást hátulról előre kezdtem, mivel a hátsó csarnok érdekelt leginkább. Az erős szürkületben ezt látta fényképezőgépem...

Ez akár  művészetnek is nevezhető lenne, pedig csak a szűrőkkel játszottam egy sort :-) A csarnok most üres volt, csak két UV szerelvény tartózkodott bent, a többi kint dolgozott a 30-as viszonylaton.

Az előző képen látható 3360-as párja a 3379.

Persze más is áll ebben a csarnokban, például ez a lowry (8610).

... vagy ez az ICS, a 1301-es.

Valamiért mintha szomorúnak tűnne, nem?

A másik bent álló UV szerelvény a 3352-3353 volt.

A 3353 már erősen belógott a csarnok végében honoló sötétségbe...

1307 is itt pihent.

Furcsa, hogy mára már csak hat Mukija maradt a BKV-nak, anno néha egy-egy nap többet lehetett látni az utcán belőlük... Ő 7040, viszonylag gyakran lehet vele találkozni az utcán.

7033 az egyik Metró-Muki. Nem, nem abban az értelemben, hogy a metróban használják, hanem a Metró című újság reklámját festették fel rá.

7045 egy vasúti sarokütközőkkel felszerelt tehermozdony.

7038 pedig a másik Metró-Muki.

Persze Metró-lowry is van :) Ez a csarnok egyébként kimondottan műemlék-hangulatú, érdekes volt ennyiféle és fajta járművet látni benne egyszerre!

3750, a "Csufi" a régi épület két csarnoka közti részben bújdosott, alig látszik ki...

A másik régi csarnok, ICS-k és KCSV-k lakhelye, egy ICS éppen hazaérkezett...

És ugorjunk a telep Hungária körúti oldalára! Az itteni nagycsarnokban már szintén csak csuklós Ganzok álltak.

KCSV-sorfal.

KCSV-folyosó. Hm, mit lehetne még villamosokból építeni?

A csarnok hátsó részében persze itt is félhomály uralkodik, de azt azért lehet látni, hogy 1335 és 1345 állnak egymás mellett. A baloldali KCSV pályaszámának elhallgatását kérte :-)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu