![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A "Fradi"...
A kocsiszíni látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának! A Ferencváros kocsiszín "normális" esetben nem tartozik az UV-t állomásoztató kocsiszínek közé, de a hannoveri villamosok érkezése miatt bizonyos átalakításokba kellett kezdeni a Száva üzemegységben, ez pedig helyszűkével járt, a 30-as viszonylatot tehát áthelyezték ide. Az átcsoportosítás 14 kocsit, azaz 7 M+M szerelvényt érintett, ezek a "Fradi" (mindenki csak így hívja) hátsó, régi csarnokába kerültek. Régebben itt tárolták a BKV múzeumi célokra félretett járműveit, de ezeket 2001 nyarán átszállították Kelenföldre, a felszabaduló helyet pedig úgy rendezgették, hogy legyen hely az UV-knak. Ezt a kirándulást hátulról előre kezdtem, mivel a hátsó csarnok érdekelt leginkább. Az erős szürkületben ezt látta fényképezőgépem... Ez akár művészetnek is nevezhető lenne, pedig csak a szűrőkkel játszottam egy sort :-) A csarnok most üres volt, csak két UV szerelvény tartózkodott bent, a többi kint dolgozott a 30-as viszonylaton. Az előző képen látható 3360-as párja a 3379. Persze más is áll ebben a csarnokban, például ez a lowry (8610). ... vagy ez az ICS, a 1301-es. Valamiért mintha szomorúnak tűnne, nem? A másik bent álló UV szerelvény a 3352-3353 volt. A 3353 már erősen belógott a csarnok végében honoló sötétségbe... 1307 is itt pihent. Furcsa, hogy mára már csak hat Mukija maradt a BKV-nak, anno néha egy-egy nap többet lehetett látni az utcán belőlük... Ő 7040, viszonylag gyakran lehet vele találkozni az utcán. 7033 az egyik Metró-Muki. Nem, nem abban az értelemben, hogy a metróban használják, hanem a Metró című újság reklámját festették fel rá. 7045 egy vasúti sarokütközőkkel felszerelt tehermozdony. 7038 pedig a másik Metró-Muki. Persze Metró-lowry is van :) Ez a csarnok egyébként kimondottan műemlék-hangulatú, érdekes volt ennyiféle és fajta járművet látni benne egyszerre! 3750, a "Csufi" a régi épület két csarnoka közti részben bújdosott, alig látszik ki... A másik régi csarnok, ICS-k és KCSV-k lakhelye, egy ICS éppen hazaérkezett... És ugorjunk a telep Hungária körúti oldalára! Az itteni nagycsarnokban már szintén csak csuklós Ganzok álltak. KCSV-sorfal. KCSV-folyosó. Hm, mit lehetne még villamosokból építeni? A csarnok hátsó részében persze itt is félhomály uralkodik, de azt azért lehet látni, hogy 1335 és 1345 állnak egymás mellett. A baloldali KCSV pályaszámának elhallgatását kérte :-)
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||