Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 

Budapesti életképek 28/2

Előző oldal

Valamilyen hajcihő (felvonulás ugyanúgy lehetett, mint futóverseny) miatt fotózhattam...

... 18-as villamost az 56-os Moszkva téri hurokvágányán fordulni.

Kicsit arrébb még 38-as villamost is láttam! Végállomás: Hűvösvölgy tér. Nem én találtam ki, oda van írva a kijelzőjére! :)

Idén újra kimentünk az Utazás kiállításra...

... méghozzá ilyen Desiro motorvonattal.

Németországban már több száz kilométert utaztam ezzel a típussal, de a MÁV ilyen kocsiját most próbáltam ki először.

Bár ez tulajdonképpen nem sokat jelent, hiszen még a festése is ugyanaz, mint a német vasút Desiróinak.

Tuják az "Örsvezértéri Nagy Fal" előtt.

És megint ugrunk: a helyszín az 56-os villamos hűvösvölgyi végállomása. Tulajdonképpen ez az egyetlen olyan vonal, amit pironkodás nélkül bármelyik külföldi ismerősömnek meg merek mutatni.

Sőt, bizonyos részeit kimondottan büszkén!

Völgy utca. Most konkrétan egy San Francisco-i ismerősömet hoztam ide ki, és nagyon tetszett neki.

A Fogas is, csak itt már rosszabb fényviszonyok voltak.

Bár igazán szürke katyvasz csak akkorra lett, amikor a 24-est néztük (volna) meg :)

A Nagykörúton ekkoriban azért fotózgattam, mert tudható volt, hogy nem sokkal később kezdődik a megállók átépítése a Combino villamosok kényelmesebb használhatóságának érdekében.

Kíváncsi vagyok, hogy az alacsonypadlós csodák is ugyanígy fel fognak-e torlódni, mint a hagyományos Ganz csuklósok. Szerintem igen, mivel a változáshoz szemléletváltásra lenne szükség a forgalomirányításban és közlekedésrendszetben, különös tekintettel a lámpabefolyásolásra és a sínekre belógó autósok elhajtására.

A Duna aktuális áradásának elején fotóztam ezt az Eötvös téri életképet, háttérben a Citadellával.

A Combino típust nagy csinnadrattával mutatták be a Moszkva téren; az ünneplés ideje alatt az 56-os villamos hurokvágánya nem volt használható, így a járat a 18-as megállójánál levő vágánykapcsolaton fordult.

És most pár kép erejéig merüljünk el a most ötvenéves UV villamosok szépségében!

Fővám tér...

... Kiskörút...

... és persze a budai Duna-part.

Hiányozni fognak ezek a döcögények, ha egyszer eltűnnek, bármit is mondanak az objektívségüket kényesen kihangsúlyozó "a XXI. században már nem lehet ilyet közlekedtetni" tábor hívei!

Reklámragacsos csuklós az átépítés alatt álló Hungária kocsiszínben.

Látom a jövőt: rögtön két Combino a kocsiszínhez vezető Sport utcában!

A Bécsi út/Vörösvári út torkolatában az egyébként használt összekötő vágány valamiért (megint) járhatatlan volt, ezért a 17-esek a csomópont délkeleti részén levő vágánykapcsolatot használták kocsiszíni menetek és tárolás céljára.

Következő oldal: hóseprő tanulómenet, egy kis Szombathely, Combino próbamenetek és hasonló szépségek


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra