Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 25. "kiadás", 1. rész

Az előző "kiadás"

Különösebb bevezető helyett csapjunk a lovak közé: képek apropóval vagy anélkül :)

Cigiről leszoktató "teljesreklám" egy 4-esen. Kicsit furcsa, hogy a kocsi elején egy vörös ördögfigura pont a BKV logó mellé került, kellemetlen asszociációkat gerjesztve a malíciózusabb egyénekben...

Szeptember 30-án délután telefonhívást kaptam, miszerint UV siklás történt. Ráadásul a Szilágyi Erzsébet fasorban! A helyszín és a típus viszonylag ritkán találkozik egyszerre térben és időben, így a "katasztrófaturizmussal" kapcsolatos ellenérzéseimet legyűrve gyorsan elkezdtem hegynek felfelé rohanni, hogy elkapjam a műszaki mentés pillanatait.

Persze majdnem megütött a guta, amikor azt láttam, hogy a forgalmi akadály épp elhárult, és megindulnak a villamosok.

A hármas UV szerelvény első motorkocsija magányosan lement a Moszkva térre, a pótkocsit a másik motorkocsi lépésben vontatta felfelé Szépilona remiz irányába.

UV+pót szerelvény, ráadásul helytelenben, ez ám a fotótéma!

A Budagyöngyénél levő váltón aztán...

... a szerelvény átment a helyes vágányra. Jobboldalt fiatal érdeklődők láthatók: a nagyszámú bámuló, és néhány fotós miatt kicsit "járműkorzó" feelingem volt, pedig egy siklás sosem örömteli esemény!

Erről a képről az jutott eszembe, amikor még pótkocsival járt az 56-os!

Csonka szerelvény balra el, az 56-os pedig lassan újraindul.

A korábban a Moszkva téri hegyoldali "rozsdásra" leállított motorkocsi...

... még egy darabig ott ácsorgott...

... csak késő este vitték haza. Néhány nap múlva amúgy újra forgalomban voltak ezek a kocsik, úgyhogy nem esett nagy bajuk.

A fényképezőgépem ekkoriban hülyült egy kicsit, ezért kipróbáltam, hogy mit tudok alkotni párom masinájával. Hát, például ilyet...

... meg ilyet. A helyszín természetesen a Farkasréti tér.

Témaváltás: borús őszi idő a Várkert rakparton.

További témaváltás: a nagykörúti ICS-ken az eltolható ablakok és a fűtés után egy újabb feature jelent meg: az iránytábla a szélvédő aljából átkerült a szélvédő tetejére, mint a KCSV-knél.

És ha már Nagykörút: a Margit híd budai felhajtója a délutáni csúcsforgalomban.

NZA-val és Riannával ellátogattunk a királyréti kisvasútra is, ahol a szezonzáró ünnepségen gőzőst közlekedtettek. Nos, igen, jól sejtitek: ezen a képen tényleg nem a gőzös látható, csak egy mezei Mk48-as dízel :)

Ez viszont már a gőzpöfögény, fotómegállás közben. Jópofa volt az utazás vele, de a nyitott kocsiba folyamatosan behozta a huzat a még izzó pernyét, ami kimondottan ijesztő volt. Egy fiatal lány le is szállt az első megállónál, mert a szemébe ment valami - mi csak átültünk a zárt kocsiba, miután NZA pulóverét kiégette egy ilyen izzó micsoda...

Ezen a vasúton a kedvenc szakaszom, ahogy a vonal végighalad Szokolyán, a főutca (?) mentén. Nesze neked közúti vasút :)

Következő oldal: esti 41-es, nappali 61-es, nosztalgiavillamos


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra