Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek, 23. kiadás, 6. rész
[Előző oldal]

Ugorjunk neki az utolsó 18 képnek, ígérem, nem fog fájni!

Az utóbbi időben ritkán találkoztam Mukikkal, aztán augusztus elején egymás után többször is összefutottam velük. Persze a fentebbi kép keletkezési helyénél, Ferencváros kocsiszínnél ez nem meglepő, hiszen ott "laknak"...

... de mondjuk a Nagykörúton már kis szerencse is kell hozzájuk, hacsak nem áll lesben az ember egész nap :)

Még egy kép Ferencvárosból: virágok fala mögött végállomásozó 30A.

41-es villamos a napon...

... és árnyékban.

18-as villamos a Döbrentei téren, csak úgy.

61E busz a Bosnyák téren, avagy az átállítani elfelejtett mátrixkijelző esete. És ez még mindig jobb, mint az a hetes busz, ami a minap megállás nélkül haladt át a Hungária körúti megállón, igaz, helyesen feliratozva, viszont utasokkal a fedélzeten :)

Az előző képen láthatóhoz hasonlóan ez is egy Volvo. Na jó, majdnem: egy magyar tervezésű és összeszerelésű Alfa Busz/Volvo "Localo", amilyenekkel a Nógrád Volán néhány észak-pesti járatot üzemeltet újabban. Nekem nem nagyon tetszik: a sok lapos felület furcsa találkozása miatt az jut eszembe, hogy a nyolcvanas évek elején hasonlóak voltak a nyugati turistabuszok. Igaz, azok egyátalán nem voltak alacsonypadlósak. Na mindegy, én igazából nem is szeretem a buszokat, lapozzunk:)

1-es villamos a Lehel utca-Róbert Károly körút kereszteződése után.

Ezen a képen két érdekesség látható: az egyik az egykori visszafogó váltó nyoma az aszfaltban, a másik az art deco stílusú "minifelhőkarcoló", ami az út szélére épült. De komolyan, a század első felében kismillió ilyen kinézetű épület emelkedett Amerikában - csak azok nem álltak meg ennél a magasságnál.

"Fémvigyorú" troli: ennek a GVM-nek a hűtőrácsát ezüstszínűre festették valamiért.

Süss fel Nap: hármas Tátra ki-be áll Baross kocsiszínbe.

És ismét tré fényviszonyok: a 28-as villamos kanyara kicsit arrébb, de még mindig az Orczy téren.

A háttérben látható felhőzet színe nekem nagyon bejön...

... akárcsak az a favázas épületecske, ami a bal szélen látható. Kár, hogy nem hozzák rendbe, és adnak neki valami értelmes funkciót. Például lehetne a város legtutibban kinéző jegyirodája!

A Csanády utca újraszőnyegezése miatt a 76-os troli felsővezetékét pár napig nem lehetett használni. Ennek áthidalására nem csak a fentebbi képen látható, bevett, dízel pótlóbuszos megoldást vetették be...

... hanem a budapesi elektromos közlekedés zászlóshajóját (de ha nem is zászlós, a hajó szerintem stimmel:), a Ganz-Solaris T12-eseket is bevetették...

... drót nélküli üzemben, megkerülve a lezárt részt. Végre nem féltek kihasználni a járgányban rejlő lehetőséget. Komolyan örültem neki, de tényleg. És milyen klassz látvány volt trolit fotózni itt, a Váci út közepén, távol mindenféle delejes madzagtól! Az emberek is néztek, nem nagyon tudták hova tenni a látványt. De olyat is láttam, hogy egy nagymama a két unokájával izgatottan figyelte, hogy mikor húzzák le az áramszedőt, és mennek tovább akkumulátorral :)

Folytatás itt...


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra