Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 24. kiadás 1. rész

(Ide tessék ideképzelni a szokásos "észre se vettem, mennyi képem halmozódott fel, itt az ideje megmutatni őket" magyarázkodásomat:)

A balatoni "műút" villamospálya feletti felüljárójának elbontása miatt a 41-es augusztus végefelé egy hétvégén át a Savoya Parkba járt.

Bár normál esetben a villamosmániás szív nem örül annak, ha a 41-essel bármit is csinálnak, azért jó volt UV-kat látni itt!

Villamospótló busz, sárga táblával, ahogy kell.

UV lent...

... és fent (a 47-essel való összeágazásnál).

A jobb szélen látható B.E.V.V. (Budapesti Egyesített Városi Vasutak) "monogrammos" szerelvénydoboz lassan 90 éves lesz, ehhez képest egész jól tartja magát. Igaz, nem túl feltűnő - ha KZsoci barátom nem hívta volna fel a figyelmemet rá, én is elmegyek mellette.

Hangfogó falacska a Fehérvári út mentén. Vajon azért nem lett több belőle, mert nem váltotta be a reményeket, vagy csak azért, mert Budapesten vagyunk?

Bilikék színű, "teljesfelületű" hirdetés a 4-es villamoson. Én azt az álláspontot képviselem, hogy vagy legyen tényleg TELJES FESTÉS a reklám, és ne bénázzanak a sárga orral, vagy felejtsék el az egészet, és semmilyen hirdetés ne legyen a tömegközlekedési járműveken. Ez az "itt ilyen színű, ott olyan" ragacsozás ronda és gagyi.

Hmmm: a 4-es végállomásán még mindig egy konténerben pihennek a vezetők. Elvileg a Bocskai út alatti aluljáróban lenne helyük, de azt 2003 decembere óta nem bírták átadni a forgalomnak, úgyhogy maradt ez a roppant igényes és esztétikus megoldás. "Bódépest" :(

És meg egy kis morgás: biztos, hogy azért, mert a középen álló néninek jól esik a nyugdíját a galambok etetésére fordítani, azért nekünk is térdig kell gázolni ezekben a madarakban, meg az utánuk maradó mocsokban? Tudom: Velence, Szent Márk tér, ott még több van belőlük. És?

Életkép a Kosztolányi Dezső téren: Liaz alapra épített felsővezetékes kocsi, és hámló vakolat.

A Moszkva téren pár hónapja cserélték ki a nagykörúti villamosok végállomása előtti ívet, aztán gyors egymásutánban kétszer is siklottak rajta. Gyorsan ismét feltörték hát az aszfaltot...

... és valamit birizgáltak a síneken. Vajon miért nem lehetett elsőre jól megcsinálni? Mondjuk ugyanolyanra, mint előtte volt, ti. amin nem siklottak?

A külső Bartók Béla út faltól-falig felújítása miatt a 19-es és 49-es villamosok szeptemberben az elzárt kelenföldi remiz helyett Baross kocsiszínben laktak. A villamoshálózat köztudottan "nagyszerű" hálózatossága miatt Albertfalvát érintve (Móricz Zsigmond körtér-Albertfalva kitérő-Bocskai út-Nagykörút-Mester utca-Orczy út) mentek haza esténként.

Hármas UV az Irinyi József utcában, a Petőfi híd rámpáján.

Ilyet se gyakran látni: sorbaálló UV-k Baross hátsó kapujában! (Ez az a remiz, ahol tartósan tán sose üzemeltettek UV-t.)

Csendélet. Nevezzetek beképzeltnek, de nekem ez a fotó tetszik!

A reggeli kiállás viszonylag egyszerű volt: a 28-as vonalán elmennek a Blaha Lujza térig, onnan a Nagykörúton át érik el a Fehérvári utat.

UV az Üllői út kereszteződésében. Jó volt a jellegzetes menethangot visszhangzani hallani a falakról!

Boráros tér, még mindig pirkadatkor.

A 4-es végállomásáról végül...

... a Fehérvári útra fordulva, és onnan a Móriczig haladva kerültek eredeti helyükre.

A Tétényi úti ideiglenes végállomás a napfelkelte fényében.

Pozitív, hogy erre a pár hétre is kaptak rendes oldaltáblát a rövidített útvonalon járó tuják - bár ezen a képen ez pont nem látszik :)

Folytatás: túrás-fúrás a Baross téren és Újpesten, és néhány dél-pesti csendélet


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra