Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 

Életképek, 23. kiadás, 5. rész
[Előző oldal]

Ismét feltűröm virtuális ingujjamat, mert troli-túltengéses fejezet következik. Essünk minél hamarabb túl rajta, aztán megint jöhetnek a villamosok :)

A Bethlen Gábor utca még mindig fel volt ásva...

... és a korábban említett egykori villamossínek nyomai is eltűntek...

... amikor valaki szólt, hogy a 76-oson levő Solaris trolik az építkezések miatt önjáró, azaz felsővezeték nélküli üzemmódban teszik meg a végállomásig vezető pár száz métert. Nosza, kimentem, és hülyére... na jó, még hülyébbre áztam, hogy legyen róla fotóm. De Solaris csak nem akart jönni, csak egy rakat ZIU.

Közben láttam Ikarus 412-es trolit is a 74-esen - a 70-esről ide tették át őket, amíg ott nem közlekedhettek az építkezések miatt.

Aztán végre csak megjelent egy csodatroli. Eddigre már olyan átlátszóra áztam, hogy egy járókerő kikerülés helyett át akart gyalogolni rajtam. Sebaj, megérte, mert ez érdekes kép lett, a szokásos "vitorlázós" bedöléssel.

Mi tagadás, érthető volt, hogy a sofőrök mellőzték a felsővezeték használatát ilyen kitérés mellett. A ZIU-sok persze nem voltak ilyen szerencsések.

Közben visszaadták a forgalomnak a szentendrei HÉV-et. Sok változást nem sikerült észlenem, még a Margit hídi aluljáró lejárata fölötti, ezeréves logó is megmaradt, pedig manapság imádnak mindennek új emblémát terveztetni :)

Sajnos a felújításnak semmi látszata nem volt a járműveken utazva. Nem mentek gyorsabban, nem rövidült a menetidő.

Ha valaki tudja, a Szépvölgyi útról miért kell 10 km/h-val kihaladni a szerelvényeknek, kérem, írja meg! Vagy ez már nem így van azóta? A kép készítésekor mindenesetre több szerelvény is így csoszogott ki. Persze ez az egyszeri fotósnak jó, hiszen féltucat képet is tud csinálni ugyanarról a vonatról, de azért mégiscsak jobb lenne, ha csak egy zöld csíkot látnánk a nagy sebesség miatt :)

Amúgy a képet látható szerelvény "félpantográf" (helyesebben einholm) szedővel rendelkezik. Ennek persze semmi köze nincs semmihez, csak úgy leírtam :)

Kaszásdűlő állomás egész pofásan megújult, különösen az új felsővezeték-tartó oszlopoknak köszönhetően. Tiszta "nyugat érzésem" volt. Aztán megjött a zöld MXa :-)

Pár nappal később is kilátogattam a vonalra, hogy megnézzem, hogyan birkóznak meg a Sziget 2005-tel kapcsolatos, megnövekedett forgalommal. Hát jól. Direkt utaztam is vele (szigeti főműsoridő előtt ráhagyással, hogy ne legyen túl kicsi a tömeg), de nem volt vészes az utazás.

Ha már erre jártam, fotóztam egyet a sziget mellett is. Eszembe jutottak gyerekkorom utazásai, amikor még kézzel kellett nyitni a HÉV ajtaját (csak a záródás volt automatikus), meg amikor még a régi békásmegyeri/pünkösdfürdői állomásnál szálltunk le róla. Hú, de öreg vagyok :))

Ez is közlekedés. a váralagút.

A siklóról meg ne is beszéljünk! Láttam már pár hasonló vasutat, de még mindig ez a kedvencem.

105-ös busz a Clark Ádám téren terpeszkedő foghíjtelek előtt. Örülnék, ha legközelebb már valami házat tudnék ugyanitt fotózni.

És akkor az ígért villamosos képek: 37-es villamos az Asztalos Sándor utcai felüljáróról lefelé gurulva. Hejj, megint rájöttem, hogy kellene egy jó teleobjektív: azzal jól ki lehetne hozni a háttérben levő hegyek látványát!

1-es villamos a Könyves Kálmán körúton. Valahol itt láttam-hallottam jópár éve egy személyautót, ahogy valahogy a sínekre repült. Azóta se értem, hogyan sikerült neki.

Még mindig az 1-es, ezúttal a Stadionoknál.

Egy másik hármas Tátra, pár méterrel arrébb. Nem tudom, mi ütött belém, hogy pont ilyeneket fotóztam - valószínűleg a lustaság, mivel épp ezek jöttek a lencse elé munkába menet :)

Folytatás: a 23-as "adag" utolsó oldala


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra