Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 17. II. oldal

Előző oldal

A nyár egyik nagy építkezése a Haller utca felújítása volt. Ennek kapcsán a 30-as villamos félbe lett vágva:

a Ferenc körút és a Haller utca között egyetlen ICS ingázott...

... illetve nem is ment el a Haller utcáig, mivel egy darabon a Mester utcai síneket is felújították.

Júliusban még csak a Haller utca közepét ásták fel, a két szélen futó vágányok megmaradtak.

Nagyvárosi ásatás. A talált mammut-csontvázat valószínűleg már elszállították, vagy szétosztották a helybeli kutyatulajdonosok közt  :-)

A Haller-Mester kereszteződésben látható, hogy nagy dolgok készülnek. A balfelől a Duna irányába kanyarodó vágány a 2-es kocsiszíni menetei kedvéért maradt meg/lett kiképezve.

A 30-as vonal másik fele a Haller utca túloldala és Pacsirtatelep közt járt, némileg sűrítve.

Sőt: KCSV-k is előfordultak a vonalon!

A 24-es villamos ez idő alatt a Keleti és a Nagyvárad tér közt járt.

Érdemes megnézni az előtérben a többitől eltérő színű pályarészt: itt nemrég még egy irdatlan fekszinthiba volt, melyen a villamosok nagyot huppantak, legalább ez eltűnt!

A rövid 24-es egyik legmeglepőbb járműve a 3750-es, azaz a "Csufi" volt, mely régebben a 36-os vonalon járva bukkant fel rendszeresen errefelé. Ami durva: a viszonylatjelzés 24-ese eredetileg 23-as volt, csak föléragasztottak egy 4-est, az irányvászon pedig szintén a 23-asé, a Nagyvárad tér szintén csak egy matrica. Mi mindenre jó egy megszüntetett viszonylat!

És ha már viszonylatjelzésről van szó: a 17-es vezetői a kocsiszíni menetek során használt 1A oldaltáblák új felhasználási módját eszelték ki. Tessék csak megnézni azt az "árnyékolót" a szélvédő felső részén!

Az 59-es után szép lassan a 61-es is elkezdett T5C5K-vonal lenni.

Eleinte csak pár modernizált kocsi közlekedett rajta, majd szeptember végére már csak ilyenek maradtak!

És ha valaki már unná a (szinte) korszerű kocsik látványát: nosztalgiázzunk egy kicsit! Ez az UV éppen a Török Flóris utcából kanyarodik a Nagysándor Józsefre. Érdekes módon az itt található váltó átszelési része felfutós - akárcsak a Fehérvári úton ezidőtájt beépített vadonatújak. A kör bezárul, a kígyó a farkába harap, ismét fel van találva a spanyolviasz. Remélem most már megmaradnak mellette hosszú távon is!

Továbbra is Pesterzsébet: UV készül az Ady Endre utcából a Nagysándor Józsefre kanyarodni.

ICS a pacsirtatelepi hurok két irányának rövid közös szakaszán.

UV-k ugyanitt.

Kicsit korábban láttuk a 3-as villamos egyik végét, most itt a másik: TW6000-es a Gubacsi útnál.

Folytatás: augusztus 20., elvesztett sín a Dunában, a 118-as villamos első üzemnapja


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra