![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Még mindig életképek, még mindig 2002 márciusa
Ez az album is csak szokásos mindennapi képekkel telinek indult, aztán... De nem vágjunk a dolgok elibe! Március 25-én munkába menet a tanuló ICS-t láttam az 1-esen, ez nem különleges esemény, pláne mostanában, amikor már lassan egy éve tanuló-hullám van. Bár a tanuló UV-kat egyre ritkábban látni, ami szomorú... Azt lehetett tudni, hogy a Duna ilyenkor áradni szokott, de azért az mégse mindennapos, hogy a magas vízállás miatt lezárták az alsó rakpartokat. Meg kellett nézni, hogy mit csinál a víz! És ha már arra sétáltam, miért ne örökítettem volna meg pár HÉV-szerelvényt is? Végülis elég ritkán találkozni a zöld sárkányokkal az oldalaimon :) A következő nap már kimondottan az árvizet fotózni indultam reggel. Persze ha UV is van a környéken, miért próbálnék ellenállni? Bújj, bújj, zöldág (esetleg sárgavillamos)... Na de a túloldalon általában érdekesebb a látvány, így csak két szerelvényt vártam meg a Lánchíd budai hídfőjénél, inkább átmentem... ... a pesti oldalra, ahol a BKV időszakos közlekedési eszközével, a kisvízalattival ismerkedhettem meg. Volt már ilyen sokszor, de most volt először kéznél a fényképezőgépem :) A KCSV-k itt tényleg lemennek a víz szintje alá a híd alatti alagútban! A villamospályát határoló támfalat szerencsére jól megépítették, csak pár helyen szivárgott, ahogy az a kép bal oldalán látható: egy kábelcsatorna vezette át a nedvességet. Mindenféle illetékes ember is jelen volt ottjártamkor, azt nézték, hogy mennyire komoly a helyzet. Szerencsére úgy értékelték, hogy nem kell leállítani a forgalmat! Szerintem nem mindennapi élmény... ... ekkora víztömeg mellett villamosozni, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki (bár a villamosok eléggé meg voltam tömve maguktól is)! A képen még külön kiemelném a "2A" viszonylatszámjelzés western-jellegű betűtípusát, melyen az A betű hangsúlyosabb, mint a szám. Nem valami szép, a 24-esen és 17-esen látni ilyet (a ferencvárosi kocsiszín vonalai), szerencsére a többi kocsiszín megmaradt az eddigi betűformánál! Persze csak úgy általában is szeressünk villamosokat fényképezni :-] Ez itt 1352. A hídfő északi oldalán is hasonló volt a helyzet: itt éppen 1356 kel át száraz lábbal a vízen. Vadregényes, nem? Azért a víz az úr... A forgalomnak mennie kell, a bal oldali hölgy ennek rendkívül örült, a jobb oldalon álló úr viszont hozzám hasonlóan azt értékelte, hogy van mit fotózni... A kép bal szélén látható iskoláscsoport tagjai villamossal érkeztek, és leszállás után arról beszélgettek, hogy hátha annyira továbbemelkedik a víz, hogy másnap már suliba se kell menniük! Amikor elegem lett a vízből, még egy kicsit fényképeztem a korszerűsített Ganzokat, mert ki kell használni az ilyen napfényes időt! Ő itt 1326. És ő is, csak már továbbment közben. 1354... ... és egy egész furcsa beállítás: mintha nem is Budapesten lennénk, hanem egy fákkal és hegyekkel teli városban! Persze Budapest tényleg televan fákkal és hegyekkel, de ezt jól álcázzuk :( 1352, ismét. Kicsit délebbre: az Erzsébet hídnál is az árvizet fotóztam, és ha már ezen az oldalon nem jár UV, hát fotóztam egyet a túloldalról! Ami vidám dolog: egy szép KCSV. Ami pedig kevésbbé: hogy ilyen sínen jár! Nem is gondoltam volna, hogy pont itt ilyen látni, de szerintem ez a sín kicsit el van kopva-repedve.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||